گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

روزمرگی

سه شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۱۸ ق.ظ

هوالمحبوب

سلام

امیدوارم نماز روزه ی همگی قبول باشه. چند وقتیه درگیر دو تا کار مهمم! اولی خوندن رمان صد سال تنهایی است و دومی پیدا کردن اسم برای خواهر زاده ی در راهم!

نمیدونم چرا تو ماه رمضون کتابها کش میان! کتابهای 500 صفحه ای رو قبلا تو سه روز تموم میکردم الان بیشتر از دو هفته است دست گرفتم ولی اصلا پیش نمیرم.انگار توی این ماه فقط باید قرآن خوند چون هم دلچسبه هم زودتر پیش میره!

اگه وقت کردین و حوصله داشتین اسم های زیبای پسرانه ای رو که کمتر شنیده شده و معنای خوبی دارن رو بهم پیشنهاد بدین ممنون میشم.

و من الله توفیق

  • ۹۴/۰۴/۲۳
  • نسرین

روزها

نظرات  (۱۴)

سلام کافیه به این لینک برید
https://www.sabteahval.ir/tab-65.aspx
پاسخ:
سلام
لینک ثبت احوال رو خیلی رفتم ولی واقعا خیلی زمان بره همه ی صفحات رو بگردی ممنون از لطف تون
شادترین مردم لزومأ بهترین چیزها را ندارند بلکه از هر چه سر راهشان قرار مىگیرد بهترین استفاده را مىکنند
پاسخ:
ممنون زیبا بود
  • مجید شفیعی
  • سلام

    نماز روزه هات قبول و باقی رفقامون

    :)
    @}-----
    پاسخ:
    سلام ممنون
    پیشنهادی ندارین برای اسم؟؟
  • مداد کوچک
  • روزنوشت هاتو عشقه ..........

    صد سال تنهایی ! حتما" می خونمش
    الان شدیدا درگیرودار مطهری ام
    بیست گفتارش
    ازادی معنویش
    جاذبه ش

    فوق العاده ند .

    گابریل را هم خواهم خواند حتما"
    می دانی نسرین من تنها و تنها از اسم " علی " برای پسر بیشتر تر خوشم می یاد
    و
    علی سان

    علی به خیلی علت ؛ اسم ِ قشنگیه
    حتی تکرارش هم قشنگه
    الان زیادی حضور ذهن ندارم
    با دست پُر دوباره بر می گردم دوست ِ خوبم
    پاسخ:
    خیلی وقتها دلم خواسته برم سراغ مطهری ولی نمیدونم چرا هیچ وقت جاذبه نداشته برام کلی از کتابهاش رو تو طرح های نهاد جایزه گرفتم ولی لای هیچ کدوم رو باز نکردم!
    علی رو خیلی زیاد دوست دارم و به نظرم بهترین اسم برای اقامون علی میباشد:)
    ولی خب تو فامیلمون خیلی زیاده علییییییییی از انواع و اقسام!
    علی سان، علیرضا، محمدعلی، امیرعلی و خود علی
  • فریاد در سکوت
  • سلام منم کتاب کویر شریعتی رو از قبل ماه رمضان دستم گرفتم و چند صفحه بیشتر نخوندم با این که خیلی مشتاق این کتاب بودم ها
    ولی الان تو ماه رمضونی اصلا حالش نیست مخصوصا این روزای آخر
    ما که انتخاب اسم رو گذاشتیم پای پدر و مادر بچه البته ما عمه ایم ، خاله که نیستیم ;)
    پاسخ:
    آخه مشکل اینجاست که مادر بچه گذاشته به اختیار من چون خودش وقت نمیکنه خوب بگرده بعدشم هر اسمی رو نمی پسنده!
  • سیدمحمدباقر سرافراز
  • سلام
    با مطلب زیر بروز هستم

    «...همزمان با پایان یافتن مذاکرات حساس هسته ای و رسیدن به توافق نهایی با غرب.حساسیت جامعه به این موضوع و پیگیری مردم درباره نتایج توافق و بررسی متن توافقنامه از سوی کارشناسان به نظر می رسد اکران این فیلم در این مقطع می خواهد توجه مردم به خصوص قشر دلواپس انقلابی را از مساله هسته ای به سوی دیگری بکشاند...»

    منتظر قدومتان هستم
  • صحاف امین
  • شاید روح کتاب صد سال تنهایی با روح معنوی ماه مبارک هم خوانی ندارد


    واما اسم   بهتر است ایزانی باشد اسم های ثبت احوال بیشتر روی اسم های عربی مانور میده


    از نوع سلیقه تون بی خبرم وگرنه بهتر می تونستم اسم بگم

    پاسخ:
    دقیقا همینم هست ولی خب کتابهای دیگه رو هم امتحان کردم تو ماه رمضون هیچی جواب نمیده الا قرآن:)
    ما اسم اصیل ایرانی با معنا و کم تر شنیده شده رو میپسندیم ممنون میشم اگه پیشنهاد بدین
  • مجید شفیعی
  • مهیار
    عمران
    زکریا


    :)
    @}---
    پاسخ:
    اولی خوبه
    ممنون
    مطمئنا الان دیگه هیچ کس اسم بچه اش رو عمران یا زکریا نمیذاره ها!!!!
    سلام خاله نسرین:)

    من اسم خاصی سراغ ندارم ولی از اسم سیاوش خیلی خوشم میاد.همینطور آرش و فرهاد بخاطر اسطوره بودن و ایرانی بودن و خوش آهنگ بودنشون..علی هم که عالیه:)

    منم بعد از دو هفته شوهر آهو خانوم رو تموم کردم ولی انصافا خیلی زیاد بود! مردم تا تموم شد خخخخ:)
    پاسخ:
    سلام عمه بهار:)
    اسم های خوبی هستن منم ارش رو خیلی دوست دارم
    شوهر آهو خانوم مال یه دوره ی ای بود که خیلی دغدغه نداشتم و کتابها رو قورت میدادم مخصوصا که با داداشم باهم هم زمان میخوندیم برای همین سرعتم خیلی بالا بود:)
    راستی اون نسخه ای هم که از کتابخونه گرفته وبدم یه بیس صفحه ی آخرش نبود! بعد داداشم مجبور شد رفت کتاب رو خرید که ببینیم آخرش چی میشه!
    یوسف

    مُبین

    مُرتضی

    صادق

    ******** عرفان
    احسان

    خیلی اسم های پسرونه داریم
    ولی من اینا رو واقعا " دوسدارم

    توی قران هم اومدن

    اسم های به روز رو اصلا" طرفدارش نیستم و نمی دونم کدوماشون زیبان

    امیدوارم این آقا پسر خوشگل ؛‌ هر چه زودتر صحیح و سالم بیاد بغل مامان و خاله جونش و بهترین روزها براش رقَم بخوره .

    اسم برای کودک خیلی باارزشه .امیدوارم باارزش ترین اسمو براش.
    تو بیشتر از کدوما خوشت میااد

    راستی اسم هایی که دوست ِ کاغذی ِ بزرگ فرستادن هم عالی بود
    با معنی و اصیل

    پاسخ:
    ن از اسم های اصیل ایرانی خیلی خوشم میاد اسمس که ریشه و هویت داشته باشه و من درآوردی نباشه مث بردیا، پارسا،آریا، سینا
    بعد از دو تا اسمم که خیلی خوشم میاد طاها و صدراست متاسفانه  نوه های دایی و عمه ام این اسم ها رو دارن و نمیشه ماهم بذاریم! من عاشق اسم طاها شدم چند سالیه:)
  • مداد کوچک
  • طاها

    محشره

    به طـــــه ..... فوق العاده ستا

    پاسخ:
    اصلا آهنگ خیلی خوشی داره آدم عشق میکنه صداش میکنه:)
    نوه ی عمه ام اسمش طاهاست و منم خیلی دوستش دارم خیلی با ادب و بامزه است.
    تقصیر تو نیس!!!!!!!!!!!!!!!11
    بر خلاف کتاب هایی مثل کوری 
    صد سال تنهایی رو نمیشه یه جا خوندشاید ذهن گنجایش اون همه مطلب و اتفاق رو نداره
    من وقتی میخوندم خیلی راجع بهش فکر میکردم و خیلی درگیرش بودم
    ولی پیش بینی نمیتونستم بکنم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    حالا نگی یه کتاب خونده همش می گه ها خخخخ

    به خدا هیجان زده ام از اینکه بلدم  خنده و چشمک :))
    پاسخ:
    برای من کتاب فرق نمیکنه موقعیت و زمان فرق میکنه قلاب کتاب که گیر کنه تو یقه ام باید بخورمش:)
    اتفاقا این ذوقت رو دوست دارم عزیزدل
    نه هیچ نمیگم چون خیل یخوبه که داری با کتاب دوست میشی
    داری میایی تو گروه خودم:)
    بهنام
    آریو
    پندار
    یاسین
    نوید
    پیمان

    پاسخ:
    ممنون خیلی قشنگن
    مامان هم بهنام رو خیلی دوست داره
    نمیدونم اسم نی نی انتاب شده یا نه ! من این اسمارو دوس میدارم :
    سپهر
    فرشاد
    پارسا

    عایا یادته که من عاشق نی نی پسر هستم ؟:دی پس از طرف من ببوسش وقتی دنیا اومد

    پاسخ:
    نه عزیزم انتخاب نشده هنوز:)
    یادمه فاطی یادمه حتما یکی هم از طرف تو بوسش میکنم:)
    ان شالله نی نی خودت عزیزم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">