گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

مهرتان مبارک

جمعه, ۲ مهر ۱۳۹۵، ۰۴:۲۲ ب.ظ

هوالمحبوب


یادم می آید زمانی که به عنوان کارآموز معلمی، راهم کشیده شد به دبستان.... و 23 تا پسربچه ی ناز دوست داشتنی شدند همدم روزهایم، هم زمان شده بود با اتفاقهایی در زندگی شخصی ام، که تصمیم گرفتم برای فرار از خاطره های تلخ، از وبلاگم کوچ کنم، وبلاگ تازه اسمش شد زمزمه های معلمی و پر شد از عکس ها و نقاشی ها و خاطره ها و نوشته های دانش آموزانم.

حالا بعد از چند سال یک تغییر اساسی کرده ام و مدرسه ای که کارم را در آنجا شروع کرده بودم را با تمام خاطره های خوب و بدش رها کردم، تصمیم بزرگ و هولناکی بود. ولی بی شمار اشکی که در آنجا ریخته بودم مصمم کرد به رفتن.

حالا قرار است از فردا در یک مدرسه ی جدید با دانش آموزان جدید و کادری جدید کارم را شروع کنم، به نظرم هر تغییری یک شروع تازه است. فردا بهترین لباس هایم را خواهم پوشید، حسابی به خودم خواهم رسید؛ کفش های نو به پا خواهم کرد و با یک عطر ناب و با دلی تپنده راهی مدرسه خواهم شد.

تنها و تنها به این امید که محیط جدید برایم آرامش گمشده را به ارمغان بیاورد، با انسانهایی آشنایم کند که دغدغه ی انسان تر شدن  داشته باشند نه چیز دیگر. دلم میخواهد معلمی را در مدرسه ای پی بگیرم که نفس کشیدن در فضایش سخت و سنگین نباشد. که دلم شکسته تر از اینی که هست نشود.

برای یک شروع جانانه، برای پیمودن یک راه تازه، برای یک مبارزه ی جدید رو میکنم سمت خدا و دعا میکنم که پشیمان نشوم از انتخاب راهم. که معلمی عشق است، که معلمی عرق ریزان روح است و معلمی تنها موهبتی است که خدا در روزهای تلخی و تنگی نصیبم کرده است. میتوانم قسم بخورم که هیچ شغلی اینقدر انگیزه در رگ های من تزریق نمیکرد که در مصیبت بار ترین روزهای زندگی ام حتی یک ساعت مرخصی نخواهم و برای تسلیم نشدن در برابر غم ها تنها و تنها به شغلم پناه ببرم.

برای تمام آنهایی که از فردا زندگی جدیدی را آغاز خواهند کرد، برای دانش آموزان، مخصوصا کلاس اولی ها، برای دانشجوها، مخصوصا سال اولی ها، برای معلمان و استادان عزیز سالی پر از عشق، پر از مهر، پر از دانایی آرزو میکنم.

از خدای مهربان میخواهم که روزی تان عشق باشد و کسب تان علم و دستان تان بی نیاز از هر غیر خدایی.

  • ۹۵/۰۷/۰۲
  • نسرین

من و دانش اموزانم

نظرات  (۱۴)

  • رقَـیـه ..
  • خانووووم معلم داریم اینجا خبر نداشتیم، ایشالا به سلامتی :/ 
    راستی یه پیشنهاد خاطرات مدرسه رو حتما بذارید، به نظرم خیلی باید جذاب باشه ..
    پاسخ:
    همیشه این کار رو میکردم تو وبلاگ قبلی ولی از وقتی اومدم تو این بلاگ جدید اونقدر خاطره های تلخ پیش اومده که خاطره های خوب توش گم شده. انشاءالله امسال دوباره خاطره نویسی رو شروع میکنم....
  • کمی خلوت گزیده!
  • عه! معلمی؟!
    ایول!
    ان شاءلله که سال خیلی خوبی باشه برات...
    پاسخ:
    بله
    ممنون عزیزم
    ((: شما معلمی؟
    پاسخ:
    با اجازه تون:)
    مهر ماه عزیز بر شما مبارک خانم معلم
    پاسخ:
    ممنون بر شما هم مبارک باشه:)
  • رشته خیال
  • معلم بودن شغل شریفیه خوشبحالتون ، متاسفانه توی ایران حقوق زیادی بابتش نمیدن....
    پاسخ:
    ولی حقوق کم چیزی از شرافتش کم نمیکنه:)
  • رقَـیـه ..
  • همیشه که نباید شیرین باشه، همون تلخ هم خوبه :)))
    پاسخ:
    بله:)
  • میثم علی زلفی
  • ان شاء الله موفق باشید
    پاسخ:
    سپاس
    سلام خانم نسرین
    موفق باشی در تمامی مراحل زندگیت.
    خوش ب حالت به شغلی ک میخواستی رسیدی,
    خوندن نوشته ات با سرازیر شدن اشکام همراه شد,
    برام دعا کن,دلم ی تغییر اساسی میخواد .
    موفق و شاد باشی
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    نمیدونم شغلی هست که میخواستم یا نه ولی حالا که دارمش دوسش دارم و راضی ام...
    ای جانم چرا اخه:(
    خدا راه رو بهت نشون میده توکل بکن بهش
    منم دعا میکنم حتما دوست نادیده:)
    سلام خانم معلم
    خوبین؟
    مهر ماه براتون مبارک
    پاسخ:
    سلام
    ممنون من که عال یام
    سپاس از لطف شما
    ای جانم
    بر شما مبارک ماه مهر و مهربانی
    سال تحصیلی جدید برایت پر از عشق و اتفاقات خوووووب ان شالله عزیزکم
    پاسخ:
    سلام
    جان دل
    خدا کنه همین طور خوب و دوست داشتنی پیش بره
    و همه چیز همینقدر رنگی و خواستنی باشه
  • ღ*•.¸ســـــــائِلُ الزَّهــــرا¸.•*´ღ
  • ان شالله که همیشه موفق باشید خانوم معلم:)
    مهرشماهم مبارک 
    پاسخ:
    ممنونم
    شما هم موفق باشید
    تیتر مناسب تر:
    مهرتان تسلیت!
    پاسخ:
    بستگی داره که مجبور باشی یا مختار:)
  • مداد کوچک
  • http://photos02.wisgoon.com/media/pin/photos02/images/o/2016/9/17/17/1474118133539903.jpeg
    پاسخ:
    :)
  • بهارنارنج
  • ای جان نسرینم چقد خوشحالم که این حال خوب رو داری...باور می کنی کلی انرژی گرفتم این دو تا پستت رو خوندم؟:9
    حسابی فدایی داری خانوم معلم :)

    ان شاالله این شروع تازه برای تو هم پر از انرژی و شور و نشاط و موفقیت باشه...برات بهترینارو میخوام عزیزم:)
    پاسخ:
    ممنونم عزیزدل
    انشاءالله
    منم برای تو بهترین ها رو میخوام بهار جانم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">