گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

شانه ات را دیر آوردی

جمعه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۵، ۰۶:۰۲ ب.ظ

هوالمحبوب


روزی را تصور میکنم که می آیی، می آیی برای ماندن در کنار دلتنگی هایم. روزی که صبحش سبزرنگ است و غروبش سرخی بی نهایتی دارد، جمعه است اما دلگیر نیست. می آیی تا تمام قندهای عالم را در دلم آب کنی. اما تصورت که میکنم دیگر مثل قدیم تر ها لبخندم پت و پهن نیست. دلم غنج نمی رود برای در آغوش کشیدنت. دلم حتی برای یک دل سیر نگاه کردنت هم تنگ نشده است. می آیی، رنگ و نور می پاشی. دل دل می کنی که از من خراب و ویران یک عاشق جانی بسازی. جانان من ولی من دلم را خیلی وقت است که فراموش کرده ام. در تمام روزهایی که دست های یخ زده ام را در جیب های پالتو فرو می کردم و در مسیر برگشت به تمام زمین و زمان بد و بیراه می گفتم. در تمام صبح هایی که با چشم های سرخ شده بیدار می شدم و دنبال بهانه ای برای این همه نبودن میگشتم. تمام روزهایی که گذشت و طی شد و تو نیامدی، جوانی من بود. واپسین روزهای زمستان است و جوانی من در آستانه ی غروبی دلگیر. دیگر عادت کرده ام شبهایم را چگونه صبح کنم که دردش کمتر باشد. عادت کرده ام از مسیرهایی بروم که مجبور نباشم سرم را برای ندیدن خنده های عاشاقنه کج کنم. بلد شده ام با دلم راه بیایم و رامش کنم. بعد عمری که به تنهایی گذشت، آمدن چیزی را تغییر نخواهد داد. من سالهاست ایمان را به معجزه از دست داده ام. از همان زمانی که آدم ها به جای خدا نشستند و برای من از احتمالات سخن گفتند. برای من حرف زدن از تقدیر بی فایده است.....



شانه ات را دیر آوردی ســرم را بــــاد برد

خشت خشت و آجر آجر پیکرم را باد برد


با همین نیمه همین معمولی ساده بساز

دیــــر کردی نیمـه ی عاشق ترم را باد برد

(حامد عسکری)

  • ۹۵/۱۱/۲۲
  • نسرین

او جان

نظرات  (۶)

  • حامد عبدالهی
  • برای منِ دلسوخته، این متن ها مثل نفت رو آتیش، داغ دلم رو تازه تر میکنه...
    چه حیف که معشوق اینا رو نمیخونه... چه حیف که چشمشو روی من، وجدانش، عشقم و زندگی به نابودی کشیده من بسته...
    چه میشه گفت....خدایا میبینم که میبینی
    پاسخ:
    همین که خدا میبینه خودش بزرگ ترین التیامه
  • کمی خلوت گزیده!
  • عرررررررررررر
    عرررررررررررر
    عرررررررررررر
    پاسخ:
    :(
    بسیار زیبا
    تبریک بابت قلم روانتون
    پاسخ:
    سپاس از لطف تون:)
    دیــــر کردی نیمـه ی عاشق ترم را باد برد...
    هی وای من...

    پاسخ:
    :(
  • مجله ویترینو
  • بسیار زیبا ...
    پاسخ:
    خواهش میکنم نظر لطف شماست
    عالی و کمی همراه با غصه ..
    پاسخ:
    مرسی هلمای نازنین:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">