گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

این پست کاملا سیاسی است!

دوشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۸:۱۱ ب.ظ

هوالمحبوب


داشتم کلیپی را از معدن آزادشهر تماشا میکردم، همان ساعاتی که روحانی به بازدید از معدن رفته و کارگرانی که دل پری دارند، حسابی از خجالت رئیس جمهور در می آیند!


خیلی دلم می خواست در آن لحظه آن جا بودم و برای آن معدن کار شجاعِ داغ دیده هورا می کشیدم. هر چند هورا کشیدن من و امثال من، برای درد های این جماعت کار حقیری است. مرد می خواهد جلوی رئیس جمهور بایستی و حرف دلت را با اشک و آه بزنی و نترسی از عاقبت کارت. سالهای متمادی است که در این کشور انتخابات برگزار می شود و عده ای احساس تکلیف می کنند و دم انتخابات یاد دردهای مردم می افتند. عده ای خود را دایه ی مهربان تر از مادر قلمداد می کنند و سلامت را گرم تر پاسخ می دهند! اما ما دیگر یاد گرفته ایم سلام گرگ ها بی طمع نیست!

کارگر معدن 17 ماه آزگار حقوق نگرفته و استثمار می شود، جنازه های رفقایش زیر آوار بی کفایتی مدیران مان مانده است. رئیس جمهور و وزیر و مدیری که در کاخ های میلیاردی زندگی می کنند معلوم است که معنای غم نان را نمی دانند! مرد باشی و 17 ماه با سیلی صورت سرخ کنی و آخرش زیر بار بی مبالاتی بالا دستی ها شهید شوی و کسی شهیدت ننامد. کسی حتی برایت تشیع جنازه ی با شکوه تدارک نبیند. غم مردم فرو دست را سال هاست تنها دم انتخابات خورده اید. ما یاد گرفته ایم سهم مان از سفره ی انقلاب پدر و مادر هایمان، دویدن و نرسیدن باشد. یاد گرفته ایم کار کنیم برای فربه شدن شکم های بالا دستی ها، برای اینکه فرزندان شما بورسیه شوند و در دانشگاه های بلاد کفر آماده ی تصدی پست های مدیریتی، پس از پدران شان شوند. یاد گرفته ایم سهم مان بیکاری و فقر و نداری باشد، تا شما هر روز بر متراژ کاخ هایتان و بر صفرهای حساب های خارجی تان بیفزایید و برای مان پز دینداری بردارید! تمام دویدن ها و عرق ریختن ها مال ما و پدران مان. شما بمانید و تکلیف شرعی تان و سفره ی انقلاب. باشد که در روزگاری رو در روی این مردم رنج کشیده بایستید به تاوان. باشد که دیداری تازه کنیم در ترازوی عدالتی که جایگاه واقعی مان را تعیین کند. ما که به هیچ کدام تان اعتمادی نداریم. نمیتوانیم باور کنیم که کسی برای بهبود وضعیت مان احساس تکلیف کند! روزگاری است که میخواهیم رئیس جمهور برای مان هیچ کاری نکند، یعنی واقعیتش کاری به کارمان نداشته باشد. که هر که آمد تنها گرانی ها بیشتر شد، هر که رفت کارخانه های بیشتری فلج شدند و هر که دم از عدالت زد فاصله های طبقانی بیشتر شد. نمیخواهیم چیزی را تغییر دهید فقط دست از سر این ملت بردارید!

  • ۹۶/۰۲/۱۸
  • نسرین

از ناممکن ها

نظرات  (۱۵)

یس
کاش دست از سرمان بردارند !

پاسخ:
دقیقا
  • میثم علی زلفی
  • آیا آنکه ترویج عدالت و شعار عدالت می داد فقط در لحظه انتخابات به یاد مردم بود؟؟؟ انصاف در تمام شرایط لازم است. اگرچه از کارهایش ناراحت باشیم اما اینکه در هر لحظه ای برای فقرا جنگید و خواستش تحقق عدالت بود را که نمی توانیم نبینیم.
    فشار جماعت اشراف کمر هر عدالت خواهی را می شکند و راهش یک نه بزرگ به هر کسی است که عاشق این تفکر است. تفکر اشرافی و لیبرالی.

    پاسخ:
    تا جایی که یادمه تو دوره ی مرد ساده زیست شما بزرگترین خیانت ها به این کشور شد!
    بزرگترین اختلاس ها در دوره ی ایشون اتفاق افتاد!
    کسی که معاون اولش بعد از پایان معاونت راهی اوین شد!
    کسی که دور و بری هاش اغلب زندانی و فراری شدن!
    لااقل بعد از افتادن پرده ها دیگه ازش حمایت نکنین!
    هنوز یادمون نرفته دم انتخابات کلی کمک نقدی به روستایی ها شد به خاطر گرفتن رای!

    به به! حق مطلب رو به درستی و خیلی خیلی خوب ادا کردین.
    پاسخ:
    ممنونم میرزای عزیز، نوشتن از دردها تنها کاریه که از دست مون بر میاد!
    تو رو چه به سیاسی نوشتن؟!
    پاسخ:
    اونش دیگه به خودم ربط داره!
    اینکه منم دلم از این حرفها پره درش شکی نیست، فقط میتونم این فصاحت و صداقت پست و نوشته ات رو با تمام وجود با تمام قوا تایید کنم.
    پاسخ:
    ممنونم هلمای عزیز
  • میثم علی زلفی
  • مهران مدیری در برنامه تلویزیونی جمله ای گفت مبنی بر اینکه، نمی توانیم تصور کنیم کسی نقدی یه کسی کند و این نقدش دلسوزانه باشد و منتسب به گروه و فکری نباشد!

    متاسفم که برای بیرون بردن مخالف از هر ترفندی استفاده می کنید!

    مشکل اینجاست که مشکل ها حل نمی شود متاسفانه
    پاسخ:
    من یه شخصیت مستقل از هر نظر هستم!
    به هیچ عقیده ی سیاسی هم منتسب نیستم!
    دردهای جامعه رو میبینم و بر اساسش قضاوت میکنم.
    اگر جواب واضحی برای نقدهام دارید بگید
    مشکل شما تقدس نمایی است
    مام از مقدس نمایی خسته شدیم!
    اونقدر همه چیز واضحه که نیازی به نقد کردن هم نیست حتی!
  • میثم علی زلفی
  • تهمت تقدس نمایی هم اضافه شد
    پاسخ:
    حکمم صادر کنید پس یه باره!
    به نظرم چهار سال بدون رئیس جمهور باشیم ببینیم اوضاع حداقل 50 درصد رو به بهبود خواهد برد یا نه

    مچکر بانو "کل"
    پاسخ:
    قطعا بهتر از حالا خواهد شد:)
    خواهش میکنم
  • میثم علی زلفی
  • شمائید که با یک جمله فهمیدید بنده احمدی نژادی هستم و ایشان را روی کار امدم و کوبیدید و مقدس نما کردید.
    و حکم هم صادر کردید که از این پس از ایشان حمایت نکنم و دفاع نکنم
    چرا که همه چیز واضح است

    اگر دوست دارید جوابتان را بشنوید بنده را در یک گروه عضو کنید تا جوابتان را بشنوید با وبلاگ نمی شود مباحثه کرد
    پاسخ:
    با اون جمله ای که شما فرمودید نفهمیدنش سخت تر از فهمیدنش بود!
    من به حد کافی دارم توی گروه های مختلف مستحفیض میشم از هم نظران شما متشکرم:)
    ترجیح میدم عیسی به دین خود موسی به دین خود رو سرلوحه ی کارم قرار بدم.
  • میثم علی زلفی
  • اگر قائل به عیسی به دین خود موسی به دین خود هستید
    پس حق ندارید به کسانی که به دین خود عمل کرده اند طعنه بزیند و حتی خرده بگیرید چون عیسی به دین خود عمل کرده و موسی به دین خود و به کسی مربوط نیست هر کسی چه می کند

    این حرف ها مثل شعار زنده باد مخالف من است چیزی شبیه جوک و شوخی
    پاسخ:
    کسی حق ندارد به من بگویید چه حرفی را بزنم چه حرفی را نزنم!
    من طرفدار هیچ عقیده ی سیاسی نیستم ولی حق دارم مثل هر انسان دیگری انتقاد کنم!
    توی همین پست انتقادم از دولت روحانی است!
    البته امثال شما خیلی وقته تحمل صدای مخالف رو ندارند!
    برام عجیب نیست چنین تفکری!
    به دین تان عمل کنید و ما را راحت بگذارید!
    لطفا
  • میثم علی زلفی
  • از این جمله:
    به دین تان عمل کنید و ما را راحت بگذارید!
    تعجب می کنم. اصلا به مفاهیم واژه ها و تعارض و تضاد آنها توجهی می کنید؟؟؟

    همه دارند به فکر و عقیدشان عمل می کنند حتی شما! این که چیز قابل عرضه ای نیست. حرف ژورنالیستی و تهی است.
    منتهی مهم این است وقتی به اندیشه ی خودتان عمل می کنید و تبعات آن دامن دیگران را می گیرد وظیفه چیست؟
    دین بعضی هوای نفسشان است اینها می خواهند هر کاری بکنند غارت کنند فساد کنند فحشا کنند!
    طبق مبنای شما اینها بروند اینکارها را بکنند فقط شما را رها کنند!
    به نظرتان چنین چیزی اصلا ممکن هست؟؟ قطعا اثرات اعمال انها، دامن شما را هم خواهد گرفت.
    مگر اینکه برویم تنها در جنگل زندگی کنیم.

    بنده متوجه شدم شما نقدی بر روحانی نوشتید. اما بهتر از نقد اشخاص نقد افکار است آن هم با دقت ها و ظرافت های علمی نه غیر از آن.
    فرعون ها عوض می شوند اما تفکر فرعونی همیشه مبنا و روش مشخصی دارد و امروز به شکل لیبرالیسم دارد خود نمایی می کند
    پاسخ:
    تکیه زدن به جایگاه خداوند و نشستن بر مسند قضاوت هم از دیگر افتخارات تان است لابد!
    تاکید من از اینکه رهایمان کنید تنها شخص شما بود منظورم از ما هم خودم و وبلاگم بود!
    امیدوارم با عقایدتان محشور شوید.
    زیاده عرضی نیست:)
  • میثم علی زلفی
  • اگر  خوب بیاندیشید آن تفکری که بر جایگاه خداوند تکیه زده، تفکر اومانیسم است. نه خدا باوری و دین محوری!

    لطفا از جایگاه خدایی بیرون بیایید و بنده باشید.
    عرضی نیست.
    میبینید ما حتی توی وبلاگ های شخصیمون هم آزادی بیان نداریم. همیشه باید از این برچسب زدن ها بترسیم. 
    نوشته ی خوبی بود.
    پاسخ:
    آزادی بیان از نظر این افراد یعنی زدن حرف اونا!
    هر کی هم غیر از حرف اونها رو زد میشه بی تقوا و لایق دوزخ!

    درود

    این متن سه،چهار سال پیش نوشته شده

    تو این چند سال به حد کافی سختی کشیدیم

    تا۱۴۰۰ با روحانی😒

    تا سه ماه دیگه بد بختی و بی‌چارگی

    بعدی کیه؟

    دوباره چقدر باید برهه حساس کنونی رو بشنویم؟

    چقدر باید چوب این اسلام‌گرا های بی منطق رو بخوریم؟

    تا کجا؟

    پاسخ:
    بحث اصلا ربطی به اسلام‌گرا بودن یا نبودن نداره.
    خود منم اسلام‌گرا هستم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">