گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

کتاب گردی

شنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۶، ۰۷:۲۹ ب.ظ

هوالمحبوب

کتابفروش های جلو باغ گلستان، قدیم تر ها مهربان بودند. با کتاب خوان ها راه می آمدند. اصلا برق چشم هایت را که میدیدند می فهمیدند که عطش خواندن داری گل از گلشان می شکفت. حالا این روزها سخت میشود بین انبوهی از کتابهای خاک گرفته شکار خوبی کرد. اگر هم دلخواهت را بیابی آنقدر قیمت ها پرت و پلا هستند، که از آمدن پشیمانت کنند. راستش را بخواهی کتاب را ارزان خریدن بیشتر به دلم می نشیند. اینکه برای یافتنش تلاش کنی و بجنگی و سر داشتنش چانه بزنی. رمان لولیتای ناباکف را فکر نمیکنم بتوان جایی پیدا کرد. اما چاپ افغانستانش را امروز بین بساط کتابفروشها دیدم قیمتش ١٧ هزارتومن بود و فروشنده دندان گرد،حاضر به تخفیف نشد.. می دانستم که ارزش کتابی را که در بساطش دارد را نمی داند، کتاب شناس نبود. اصلا کتاب فروشی که تبدیل به تجارت شود رنگ و بویش را از دست می دهد. شبیه فروشنده ای که قبل تر ها با الهام دیده بودم نبود. همان که اغلب کتاب های  بساطش را خوانده بود. دایره المعارف کوچیکی بود از موسیقی و فلسفه و ادبیات. همان که زنش به خاطر زیاد غرق شدن در کتاب ها ترکش کرده بود. این پنج کتاب را روی هم ١۴ هزارتومن خریده ام. دیروز حساب تلگرام را بستم و تصمیم گرفتم تا آمار کتابهای نخوانده ام را تقلیل نداده ام سراغش نروم. امید که بتوانم. دلم غرق شدن در بین صفحات کاغذی کتاب را می خواهد. دلم نسرینی را می خواهد که هزار بار صدایش می کردند و او که بین کتاب هایش گم شده بود  خیال بیرون آمدن نداشت. به نظرم کتاب خواندن یک جورهایی عبادت است. چیزی که لذت بخش باشد و لذتش حلال باشد و چیزی بر تو بیفزاید.

موج مرده

این مردم نازنین

آقای سفیر

مجموعه شعری از سیاوش کسرایی

کشتی پهلو گرفته

  • ۹۶/۰۹/۱۱
  • نسرین

من و کتاب هایم

نظرات  (۴)

کشتی پهلو گرفته از دکتر شهیدی هست?!
کاش یا تحلیل های خودش رو مینوشت یا تاریخ رو
یا هر دوش رو باهم
این که نظرات دیگران رو آورده خواننده روسرگردان میکنه
بقیه ی کتابها برام نا آشناس چون نخوندم :|

پاسخ:
نه از مهدی شجاعی
کتاب قدیمیه
اغلب کتاب هاشو خوندم این یکی جا مونده بود
هر وقت خوندم میام نظر میدم راجع بهش :)
  • رحیم فلاحتی
  • خدا قوت !
    چه کتاب های مختلفی !
    فقط کشتی پهلو گرفته رو خوندم .
    پاسخ:
    ممنون
    خواستم ساختار شکنی کنم توی سیر مطالعاتی ام:)
    من از گلستان باغی میترسم🙈🙈
    بلی سرشب خواستم باهات حرف بزنم دیدم نیستی، چطور کانال هست؟؟
    حالا فردا زنگ میزنم.
    تو هر چقدر هم بگی بچگیات فکر نمیکردی معلم شی باز من میگم معلمی به نافت بسته بوده. :)
    بخون بانو بخون :)
    پاسخ:
     یاد حرف بابک نهرین افتادم  که میگفت گلستان باغینا آدام تک گده بولمز :)
    آخه ما داخل نمیریم که از بساط کتاب فروش های جلوش خرید می کنیم.
    جدا کانال سر جاشه؟؟ 
    عجیبه واقعا!
    مطمئنی؟؟
    چی بگم والله شایدم 
    آره الا نیست نگاه کردم سرجاشه کانال.
    بابک نهرین :) من خیلی کم طنزاشونو دیدم فقط یه بار تو جنگ شادی اون مش اسماعیل شون از خنده روده برمون کرده بود. :)
    پاسخ:
    ولی جالبیش اینجاست که الان که برای کارهای مدرسه مجبور شدم تلگرام رو نصب کنم
    می بینم که مث یه عضو ساده فقط باید نگاش کنم چون صفحه مدیریتش رو نمی تونم وارد بشم!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">