گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

نکند اندوهی سر رسد از پس کوه

سه شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۷، ۱۰:۵۰ ب.ظ

 

هوالمحبوب

هوا که گرم می شود حس می کنم زندگی از تمام منافذ پوستم شره می کند و از دست می رود. شبیه رد باریک عرق که پشت گردنت راه بیوفتد و در خم کمر محو شود. شبیه مجسمه ی یخی که زیر آفتاب بگذاری اش و برایش از خوبی های تابستان بگویی، شروع که می شود من تمام می شوم. دیگر دست من نیست که روزها سُر می خورند و از دست می روند، تقصیر من نیست که هیچ وقت آماده نیستم برای پذیرشش.

دوست داشتم تابستان کمی مجال می داد برای خودم بودن، برای فکر کردن، عمیق شدن، خلوت کردن با خودم، برای نوشتن، برای خواندن، برای غنی شدن، اما تابستان و گرمایش فقط باعث رخوت و سکون و تنبلی است.

شب ها از شدت گرما خواب ندارم، صبح ها از زور گرما کله ی سحر بیدارم، تحمل اتاقم برایم سخت است، اینجا طبقه ی سوم خانه ایست که با طبقه ی اولش ده درجه اختلاف دارد و با زیرزمینش شاید بیست درجه!

قرار بود قبل از پایان این هفته، تهران باشم، کلی نقشه کشیده بودم تصمیم داشتم کلی قرار دوست داشتنی ترتیب دهم. اما ته همه ی این ها دیدن همان یک نفر بود که نشد. همان یک نفری که میتوانست گرمای تابستان را کمی تعدیل دهد.

نوشتن چقدر سخت می شود، وقتی نمی توانی چیزی را که پنهان کرده ای بازگو کنی..... 

 

 

 

 

#شعر از علیرضا آذر است که مطمئنا خودش خیلی بهتر از من خونده !

 

  • ۹۷/۰۴/۱۲
  • نسرین

از بی حوصلگی ها

نظرات  (۱۲)

واقعا راس میگی... گرما کلا حس و حال هر کاری رو گرفته... مثلا من هی میخوام باهات قرار بذارم بریم بیرون، هی میگم صبر کنم یکم هوا خنک تر شه بعد... 
تهران؟؟ به سلامتی😊 از اون یه نفر ها هم نداریم که بشه بهونه ی سفرمون😔 
پاسخ:
هی وای من چرا خنک نمیشه پس
هلاک شدیم که
چقدر چای بخوریم و هی نفس کم بیاریم
اون یه نفر از اون یه نفر ها نیست :)

فقط یه ایرانیه که توی این هوا چایی بیشتر از هرچیزی بهش میچسبه... واقعا چرا؟؟😂😂
والا من از اون یه نفر ها هم که نیست هم ندارم... واقعا بعضی وقتا تو هدف خدا از خلقت خودم میمونم😂😂
پاسخ:
به نظرم بیشتر ما تورک ها عاشق چایی هستیم :)
ای جانم
برات از اون یه نفرهایی که هست آرزومندم:)
چون اون یه نفرهایی که نیست اصلا به درد نمیخورن :)
ابشالا اون یه نفر خودش پیدا شه
پاسخ:
اون یه نفر همیشه گمشده نیست
  • آشنای غریب
  • خانه تان آپارتمانیست؟
    اگه طبقه آخر هستین ؟ خدا به دادتون برسه!
    پشت بام چی ؟ به پشت بام دسترسی ندارین؟

    مامانم همیشه از گرمای تابستان گلایه میکند
    ولی من میگم تابستان با این همه گرما باز هم از زمستان دوست داشتنی تره !
    پاسخ:
    آپارتمانی نیست
    فقط اتاق من بخت برگشته طبقه سوم
    منم زمستان رو دوست ندارم
    عاشق بهارم
    به پشت بام دسترسی دارم
    چیکار کنم ؟ 
  • آقاگل ‌‌
  • فکر نمی‌کردم بشه شعر آذر رو شبیه به شعرهای حافظ خوند. 
    پاسخ:
    حالا این خوبه یا بد؟
  • آقای مُرَّدَد
  • سلام پس چرا من علیرغم گرمایی بودن انقدر تابستانو دوست دارم؟
    "کمی با عجله خوندید. طوری که انگار دلتون میخواد زود تمومش کنین. در شعر خوانی آکسانها خیلی خیلی خیلی مهمتر از خوندن نثر هستند."
    پاسخ:
    نمیدونم واقعا:)
    نه این شعر ریتمش تندِ
    خود شاعر هم توی دکلمه هاش با ریتم تند میخونه
    یه جور واگویی های یک ریز و پی در پی که باید تند خونده بشه
    شعر عاشقانه نیست که با ارامش بخونی
    البته این انتقاد همیشه به من وارد هست که کلا تند می خونم :)
  • حامد سپهر
  • منم میونه ی خوبی با گرما ندارم ولی عاشق سرما و خنکی م

    ایشالا جور بشه اون یه نفر خودش بیاد دیدنتون:)
    پاسخ:
    فکر میکنم به مزاج و طبیعت آدم ها هم مربوط میشه 
    ممنونمم 
    نه دیگه نمیاد
    هر روزتان خنک باد
    پاسخ:
    ان شالله 
    ممنونم🙃
    اخوشم میاد ازش
    ین شکلک ذوق کردنه دیگه؟ :)

    پاسخ:
    بله🙂
  • آقاگل ‌‌
  • اومدم بپیچونم. بعد دیدم باز میگین کلی گویی کردین که جواب ندین :)
    صادقانه به عنوان یک مخاطب دوستش نداشتم. صداتون برا خوندن شعرهای کلاسیک به نظرم بهتره. شاید هم چون قبلاً شعرهای آذر رو با صدای خودش شنیدم نمی‌تونم با یک صدای دیگر بپذیرمش. 
    پاسخ:
    😁
    خب اینکه پیچوندن نمیخواد
    خودم گفتم که شعرهاشو خودش بهتر میخونه
    اون جمله هنوز یادتونه ها🙄
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • همه گرمای جذب شده از پشت بوم منتقل میشه به ما!! من اصلا تاب گرما ندارم ولی وقتی سرم گرم باشه خیلی متوجهش نمیشم! چاره ای نیست:-)
    پاسخ:
    ای بابا اصلا گاهی اوقات انگار خورشید صرفا برای ما میتابه
    بله چاره ای  هم نیست
    من سر  همون یک نفر دارم فکر می کنم که این تابستون ایران نیام ..
    پاسخ:
    البته همون یه نفر من ماجراش عاشقانه نیست
    ولی شما بیایین شاید اتفاقات خوبی افتاد

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">