گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

خاله زنک بازی های یک بلاگر خسته، تنها و داغون

دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۴۷ ب.ظ
هوالمحبوب

عصر توی گروه بچه های دبیرستان، آرزو عکس های سفر اخیرش را گذاشته بود و با آب و تاب از تاج محل و سایر دیدنی های هند حرف میزد. من همین طور که زل زده بودم به عکس ها، بی هوا پرسیدم آرزو جدا هنده؟ بعد هاله با یه حالت تمسخر آمیز گفت: نه فتوشاپه.
نه جدی جدی هند بود، همان کشور افسانه ای که من همیشه دوست داشتم ببینمش. حالا غم نداشتن اوجان کم نبود، این یکی هم به دردهایم اضافه شد، شوهری که زنش را به هند و چین و یونان می برد قطعا شوهر خوبی است! در این هیچ شکی نیست!
حالا  اینکه سفر هند کلا شش و نیم میلیون تومان آب می خورد و همین لحظه اگر اراده کنی می توانی چند روز یا چند هفته ی بعدش هند باشی، خیلی مسئله ی مهمی نیست، مسئله ی اصلی سفر دو نفره به هند است، مسئله ی اصلی داشتن همسری است که در عین حال که به شدت مذهبی است، می تواند دست زن چادری و معتقدش را بگیرد و ببرد هند که رویاهای زنش را جدی بگیرد و برایش احترام قائل باشد. 
آرزو همیشه عاشق هند و شاهرخ خانش بود، توی مدرسه همیشه عکس شاهرخ خان را همراهش داشت، آن روزها می گفت یکی از آرزوهایش رفتن به هند و دیدن شاهرخ خان است.
بچه بودیم و فکر می کردیم چنین چیزی تقریبا محال است.
فکر می کردیم هند خیلی دور است، فکر می کردیم دست های آرزو خیلی کوتاه است.
اما حالا من رسیده ام به جایی که میبینم تنها کسی که دست هایش کوتاه است منم، تنها کسی که آرزوهایش یکی یکی خاک می خورد منم، تنها کسی که آرزوهایش برای دیگران خاطره است منم، فردا روز دیگر حتی تا ونیز هم بروم برای کسی جذاب نخواهد بود، چون حتما قبل از من و اوجان چند نفری باهاش عکس یادگاری گرفته اند.
این روزها یا مردم با یزد عکس یادگاری می گیرند یا با هند و چین و همه شان هم میروند روی اعصاب نداشته ی من.
غم نداشتن اوجان کم بود، حالا حسرت سفرهای نرفته ام را هم باید بخورم.

  • ۹۷/۰۸/۲۱
  • نسرین

از ناممکن ها

نظرات  (۱۷)

من خفه خون بگیرم یا بگم خدا لعنتش نکنه :| (جمله صرفا از سر شدت حسادت بیان می شود :/) شش و نیم میلیون نفری! تو این گرونی واسه گردش و برآورده شدن یه میل دلش عشق دلش :/ 
پاسخ:
ما هیچ ما نگاه
بنظرم آرزو با استفاده از قانون جاذبه هند رو جذب کرد ولی تو اونور دور و دست نیافتنی دونستی و برای همین نرفتی !
من دختر عمه هام مجردند و در عالم مجردی با دوستانشون و با تور رفتند هند و ایتالیا !(البته قبل از گرونی دلار اینا ) 
من اون سفرها رو دور و دست نیافتنی دونستم برای همین نرفتم و جذبش نکردم !
ولی همین یزد و حتی شهرهایی که مثل یزد هست  که تو ایرانم هست رو  جذب کردم  و دوست دارم برم البته به شکر خدا هم یکیشون همین هفته گذشته رفتم.
نسرین گیانم (جانم ) 
 بهت پیشنهاد میکنم هم شهرها و حتی کشورهای که دوس داری بری رو با استفاده از قانون جاذبه قشنگ جذب کن 
هم اینکه کتاب نوشته های از فلورانس اسکاول شین رو بخون یا چهار اثر از فلورانس .
این کتاب بهت کمک‌ میکنه با استفاده از قانون جذب همه چیزهای دست نیافتنی ذهنت رو جذب کنی :)



سلام :)
امیدوارم هم یزد رو ببینی هم هند و هم هر شهر و کشوری  که دوس داری یه روزی بری ببینی !
توکلت بخدا باشه عزیز گیان  ❤

پاسخ:
سلام واران عزیزم
ممنون از لطفت خانومی
ولی من به قانون جذب معتقد نیستم
واقعا خیلی تلاش کردم ولی هیچ وقت ازش نتیجه نگرفتم
به نظرم خیلی خوشبینانه است که بشینیم و آرزوهامون ور به قانون جذب واگذار کنیم

  • آشنای غریب
  • بیدا آتا بابا سوزی دیرم

    اوزون نن یوخاری باخیب غم المه
    اوزون نن آشاغیه باخ دَم اله

    سنده منه باخ کی هله گولاغیمین دیبینده عینالی دا دریاچه نی گورمه میشم
    یانی همسفر یوخدی هااااااااا:(((

    آهنگ قدیمی یادم افتاد
    جیرانیم ، ترلانیم ، هاردا گالدون گلمه دون
    چوخ یوباندون گلمه دون

    و ادامه اش که دلم رو داغون میکنه
    پاسخ:
    اتفاقا اونا خیلی بالاتر از من نیستن، دوست دوران دبیرستانم بود، یعنی توی یه محله زندگی می کردیم الانم توی همین محل ازدواج کرده و بغل گوش من دارن زندگی میکنن، به نظرم همه چیز پول نیست این یه شعور بزرگ می خواد که آدم ها برای سفر های دلخواه شون هزینه کنن.
    خب این که تو میگی به ب یخیالی و عدم توجه برمی گرده نه ناتوانی مالی و غیره چون دیگه این چیزها هزینه نمیخواد
    دل من خیلی وقته داغونه همشهری
    اسم هند که میاد در کنار شعله یاد هدایت می‌افتم! و دلم می‌خواد مثل اون فرار کنم و برم هند. حالا به اسم یاد گرفتن خط پهلوی یا هرچیزی. :)
    پاسخ:
    حالا هرچیز دیگه ای رو نمیدونم چیه ولی پهلوی که مال خودمونه
    منم همینجا یاد گرفتم مقدماتش رو
    البته خیلی پیچیده است و منم خط میخی رو بیشتر دوست دارم 😊
    خیلی دردناکه همه آرزوهای ما برای دیگران خاطره است😔
    پاسخ:
    خیلی زیاد :(
    الان من دارم حسودی میکنم به ایشون و اوشون!! ولی خب هنوز هم امیدوارم همسریه من، منو ببره کره یا ژاپن یا چین رو که سالهاس آرزوی دیدن اونجاها رو دارم، ببینم! هرچند سفر به اونجا (با تورهای ارزان قیمت حتی) قریب به 40 میلیون آب میخوره!! کشور ارزونی نیستن که لامصبا!! :(( خدا واسه براورده کردن آرزوی من خیلی باید خرج کنه که بتونه یه همسر پولدار واسم جور کنه!! :(
    پاسخ:
    خب دقیقا فلسفه ی نوشته شدن این پست همون حسادت بود دیگه :))
    نه اونقدرها هم گرون نیست
    هزینه ی سفرشون با سوغاتی هایی که خریدن روی هم شده 27 میلیون تومن اونم سه نفره با پسرشون
    امیدوار باشیم امیدواری چیز خوبیه:)
    واقعا زهرا برای خدا کار ینداره این حسرت های کوچیک

    ان شاءالله به تک تک ارزوهاتون برسین 
    آروزهای منم ......:(
    پاسخ:
    ان شالله آرزوهامون یه روزی بشن هدف هایی که یکی یکی فتح میشن :)
    خب!  تا اینجا من متوجه شدم فقط خودم نیستم که اینجوری فکر میکنم :)

    میریم انشاءالله ،به زودی و به همون کیفیتی که دوست داریم 
    پاسخ:
    بله هیچ کس تنها نیست :)

    ان شالله ان شالله
    قشنگ بود متن.
    اولش سوال شد ارزو معلمه یا محصل؟ که دیدیم شوهر داره و حل شد :)


    ایشالله پست هند رفتنتو بخونیم :)
    پاسخ:
    ممنونم

    اولش گفتم که توی گروه بچه های دبیرستان مون:)

    ان شالله

    هیییییییی تا گوساله گاو شود دل صاحبش آب شود
    تا ما مزدوج بشیم و این همه آرزو رو برآورده کنیم پیر شدیم رسما

    خیلی قشنگ نوشتید «مردی مذهبی که به آرزوهای زنش اهمیت بده»

    میگن اگر میخواید میزان ایمان یک نفر رو بسنجید رفتارش با زن و بچه شو نگاه کنید
    پاسخ:
    خواهش میکنم :)

    بله همین طوره
    میری ایشالا دختر جان اینقدر کم طاقت نباش ، ایشالا به بهترین شکل ممکنش برات جور میشه و میری با خیال راحت و دل آسوده کل جاهای خوب و دیدنی دنیا رو میگردی ، حالا یه یار خوبم خدا کنارت بذاره که دیگه دمش گرم
    پاسخ:
    حس میکنم میدونم کی هستی
    فقط یه نفر بهم میگفت دختر جان
    اگر همون فرد مورد نظر هستی
    دلم تنگ شده برات
  • احوال نویس :)
  • الهی:))
    عجب ارزویی داشته:)
    پاسخ:
    خوبه که آرزوی سفر به سرزمین های ناشناخته :)
    کاش اون بودم که خوشحال میشدی و میتونستم از دلتنگی درت بیارم .ولی نیستم متاسفانه:-( ولی اشکال نداره دختر جان با همین منه تازه واردم میشه یکم خوشحال بود ;-) بچه ی بدی نیست طفلی من تضمینش میکنم;-) حداقل وانمود کن که یکم لبخند رو لبت آورده تا این من ه طفلکیم دلش زیاد نشکنه:-*
    پاسخ:
    نه اون هم بودی خوشحال نمی شدم چون یه چیزهایی تاریخ مصرف دارن، رابطه های دوستی هم به نظرم همین طور هستند؛ خوشحالم که اون  نیستی و یه من جدیدی
    حالا چرا ناشناس بزرگوار؟
    اره برا خدا کاری نداره اما نمیکنه... چرا بکنه اصلا؟ بنده های از ما بهترونش تو اولویتن همیشه :(
    پاسخ:
    به قول الناز:
    الله بعضی لره بالام دییب !
    وآی نگو چطور دلت میاد؟! من خودش به خودیه خود و به تنهایی یک شخص حقیقی ،حقوقی، با شخصیت ،با پرستیژ، و.... از این حرفاست;-) اصن یه هویته واسه خودش :-) و حتی میشه با کمی خودبزرگ بینی گفت که: اصن هویت های قبل از من همه شون سو تفاهمی بیش نبودن
    پاسخ:
    :)
    من هیچ وقت دلم هند نخواست :/ هند برای من مساویه با شلوغی و گرما

    بجاش ژاپن و روسیه و سوئد و گرجستان:) اینجاها رفته بودن از حسودی میترکیدم خخخ

    بنظرم آدما به چیزایی که واقعا تو دلشون بالاخره یه روز میرسن
    امیدوارم رفتن به هند برات زود برسه:)
    پاسخ:
    لابد هیچ وقت مثل من عاشق فیلم هندی و رقص هندی و اون طبیعت و تاریخ با شکوهش نبودی، ژاپن چی داره آخه دختر😁
    گرجستان هم که خیلی نزدیکه ان شالله به زوری دوتایی میرین با مستر میم😍. سوئد رو بذارین برای چند سال بعد که یکم وضع مالی تون بهتر بشه😊
    هند مهیا نشدم نشد همسفر خوب مهیا بشه من راضی ام 
    پس من خیلی دل خوشم که با دوستم وقتی میرم کلاس تو بی آر تی اونقدر بهمون خوش می گذره که انگار تو هند هستم
    آرزو کن ولی سعی کن کمتر حسرت بخوره حسرت روح آدم رو می کشه
    پاسخ:
    دل خوش نیستین
    اقتضای سن تونه احتمالا
    آدم توی سنین 18 تا 23 سالگی کلا راحت تر می خنده، راحت تر خوش می گذرونه

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">