گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

ای متخصصان عرصه فناوری کمک لطفا

پنجشنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۲۱ ب.ظ

هوالمحبوب 


قضیه اینه که من ویندوز کامپیوترم رو عوض کردم، کابل شبکه هم خیلی قدیمی بود تصمیم گرفتم اونم عوض کنم، چون حس می کردم قطع و وصل شدن چند وقت اخیر اینترنت به کابلش مربوط باشه، حالا که همه چیز رو به راه شده، نت من وصل نمیشه، از طرف اوپراتور هم مشکلی نیست فقط چراغ USB روشن نمیشه! هر چقدرم باهاش ور رفتم نتیجه نگرفتم. با کابل قدیمی هم امتحان کردم. اما دفعه قبلی هم که ویندوز رو عوض کردم همبن مشکل پیش اومد، چند روز قطع شده بود و بعد یهو خود به خود درست شد! الان کلی سفارش محتوا دارم و بدون نت خونه لنگ موندم. اگر راه حلی دارین ممنون میشم بگین. 

  • ۹۸/۰۵/۲۴
  • نسرین

نظرات  (۱۳)

من شرمنده ام.

پاسخ:
دشمنت😊

منم اعلام می کنم شرمنده ام :)

 

پاسخ:
دشمنت آبان جان:) 

سلام

درایورهای شبکه رو نصب کردید؟🙄

پاسخ:
سلام
وات ایز دیس😁

ببین نمیدونم چرا چراغ USP  روشن نمیشه ولی چراغ های که برای وصل شدن به اینترنت مهم هستن چراغ های internet  و DSL  و Power که باید روشن باشه . 

چراغ USB فک کنم توی وصل شدن به اینترنت هیچ سهمی نداره .

پس شما اول از اتصالتون به اینترنت مطمن باشید (چراغ های روشن هستن )

بعد اگه از نظر فیزیکی اتصال برقرار بود . سیستم عامل رو روشن کنید بعد از روشن شدن دوکمه ویندوز +  R رو فشار بدید  . دو درون اون کادر عبارت `Cmd` رو تایپ کنید و بعد یه صفحه سیاه رنگ براتون باز میشه که ازتون میخواد داخلش عبارتی وارد کنید شما باید تو این صفحه اتصال سیستم عامل با ایترنت رو هم بررسی کنید . پس عبارت زیر رو وارد کنید `ping 8.8.8.8` و بعد Enter  رو فشار بدید . اگه Reply  داد یعنی اتصال برقرار هستش اگه نه که مشکل از سمت ISP هستش .

پاسخ:
USB برای اتصال کابل تلفنه گمونم. 
بقیه چراغا روشنه ولی نت وصل نمیشه. کلمه ای که گفتین رو تایپ کردم ولی صفحه سیاهی نیومد😁

😁

مدل لپ‌تاپتون چیه؟

پاسخ:
کامپیوتره لب تاب نیست

خوب پس اتصالات سمت وصل شدن به کامپیوترت مشکل فک کنم داشته باشه . برو کانکتور های که به کارت شبکه یا USB  سیستم وصل کردی رو دوباره بررسی کن .

 

پاسخ:
چندین بار چک کردم ظاهرا همه چیز درسته 😭🤦

نوع اینترنتتون چیه؟ سیم‌کارته؟ من فکر کردم adsl هستید. ولی معمولاً تموم درایورهای لپ‌تاپتون رو نصب کنید مشکلات درست میشن

درایور پک سولوشن رو نصب کنید خودش درایورها رو میگیره. یا اینکه برید تو سایت سازنده لپ‌تاپتون و تو بخش دانلودها درایورها رو بگیرید. اگه نتونستید پیدا کنید مدل لپ‌تاپتون رو بگید تا من بگردم براتون

پاسخ:
ای دی اس ال هست ولی مودمم قدیمیه، وای فا نیست.
عرض کردم که لب تاب نیست. 

اینترنت منم دچار مشکل شد 😂

مخابرات هستید؟ ببینید با فیلترشکن کار میکنه؟

پاسخ:
نه آسیاتک، وقتی نت نیست، فیلترشکن چطوری کار کنه آخه🤦
  • دُردانـ ـه
  • فکر کنم درایورهای شبکه و اینترنت رو نصب نکردی بعد از نصب ویندوز. و احتمالاً درایورهای دیگه رو هم نصب نکردی و باید منتظر مشکلات بعدی در سایر حوزه‌ها باشی :دی

    درایورا رو باید بر حسب نوع و مدل سیستمت از اینجا دانلود کنی. اگرم که سی‌دی درایور داره کامپیوترت، اون سی‌دی رو بردار همۀ درایورا رو نصب کن.

     

    https://driverpack.io/fa/catalog

    پاسخ:
    خب من خودم ویندوز نصب نکردم که، خدمات کامپیوتری انجام داده و فکر می کردم همه چیز رو باید کامل انجام بده:(
    ممنون، ولی خب نمی‌دونم بر چه اساسی باید انتخاب کنم:))) 

    سلام

    الان که پبام میدم امیدوارم مشکل حل شده باشه، اما در غیر این صورت شما بعد از هر بار نصب ویندوز باید درایور ها رو هم نصب کنید، و کارت سبکه یا LAN هم درایور داره که باید نصب بشه، الان DVD هایی تو بازار هست به اسم Driver Pack Solutions که همه درایور های مورد نیاز سیستم ها رو داره و بصورت خودکار درایور ها رو نصب میکنه، پیشنهاد میکنم تهیه کنید و نصب کنید و برای دفعات بعد هم حتماً لازم میشه.

    پاسخ:
    سلام
    نه حل نشده، گویا همینه که شما و دوستان گفتین. 
    درایو شبکه نصب نشده، حالا برم ببینم چه گلی به سرم می‌زنم:)

  • حـ . آرمان (استاد بزرگ)
  • سلام

    اتصال به اینترنت نیازی به روشن بودن یا نبودن چراغ USB نداره

    چراغ USB تنها مربوط به پورت‌های USB هست و ارتباطی به اینترنت نداره

    مگر اینکه مودم شما از نوع بی سیم با اتصال USB باشه

    اگر اینطور هست که معمولا در کنار این مودم ها یک CD با محتوای درایوهای شبکه موجود هست

    اون درایوها رو نصب کنید مشکل چراغ USB حل میشه

    اما اگه مشکل مربوط به شبکه LAN یا کارت شبکه تون هست یک CD در کنار مادربورد باید داشته باشین محتوای اون CD رو نصب کنید

     :)

    پاسخ:
    مودمم وای فا نیست بله گمونم باید همبن کار رو بکنم
    البته اگر بتونم😭😭😭😭

    برو توی درایو دوم بعد کیس رو هول بده، یهو پنجره‌اش رو ببند. اگه بتونی میزت رو یه کم کج کنی که سرپایینی باشه احتمال روشن شدنش بیشتره.

    پاسخ:
    یعنی قشنگ فهمیدی اوضاع از چه قراره:) 
  • صبورا کرمی🦄
  • با پرچم سفید خارج می شوم😁

    پاسخ:
    😍😍😍

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">