گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

خوشبختی های کوچک من

دوشنبه, ۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۵۸ ق.ظ
هوالمحبوب

روز شنبه که رفته بودم مدرسه روز اعلام نتایج آزمون تیزهوشان بچه ها بود از هشت نفر شرکت کننده دو نفر قبولی دادیم و این باعث خوشحالیه.اینکه توی اولین سال تدریست اونقدر تلاشت موثر بوده که دو نفر توی این حجم عجیب غریب شرکت کننده ها تونستن قبول بشن واقعا باعث خوشحالیه حتی اگه کسی تو رو نبینه، کسی ازت تشکر نکنه، مدیرت همه  چی رو به حساب مدیریت خودش بذاره ولی این چیزی از خوشبختی های کوچک تو کم نمیکنه.
دیشب بازی والیبال رو در کنار خانواده و لا به لای غر زدن های خواهرم تماشا کردم ؛ حالا حس غرور عجیبی دارم از دو بار شکست دادن آمریکا؛ اونم با اقتدار کامل، ماشالله به همه ی بچه های تیم که مغرور نشدن، خودشون رو دست کم نگرفتن، نترسیدن و برای ما یه افتخار کامل رو رقم زدن هر چقدر تو فوتبال روم به دیواریم این والیبالیست ها رو سفیدمون میکنن دمشون گرم.
چند بار گفتم و باز هم اعلام میکنم داشتن دوستای خوب از موهبات بی نظیر خداونده اینکه دوستی داشته باشی که هر روز برات نماز بخونه، دوستی داشته باشی که برای حاجت روا شدن تو قرآن بخونه، دوستی داشته باشی که سر دعاهاش تو رو یادت نره یعنی تو خوشبختی.

پدرم برای بار چندم توی چند سال گذشته کارگرش رو از دست داده و این اتفاق  توی این شلوغی کاری یه غصه ی بزرگ برای ماست، اینکه نتونه دوباره یه نفر رو پیدا کنه و دست تنها بمونه ولی پدرم هیچ اهمیتی بهش نمیده. تا من بهش میگم :آقا جون اگه پیدا نشه میخوای چیکار کنی؟ میگه دخترم غصه نخور خدا بزرگه چیزی که زیاده کارگره.من که میدونم کارگر تو شغل اون خیلی کم پیدا میشه ولی این امیدش خیلی برام دوست داشتنیه اینکه هیچ وقت ناامید نمیشه از خدا این خوشبختی بزرگیه داشتن همچین پدری که لحظه لحظه ی زندگی اش دلش قرصه به خدا و هیچ موقع کم نمیاره!

خوشبختی یعنی یه بار توی زندگی ات طعم عشق واقعی رو بچشی!


  • ۹۴/۰۴/۰۱
  • نسرین

خوشبختی های کوچک من

نظرات  (۹)

سلام
عبادتتون قبول
من معلم هستم وبلاگم رو جهت شرکت در جشنواره  ایجاد کردم  خوشحال میشم به وبم بیاین و در نظر سنجی شرکت کنید
ممنون از مطالب خوبتون
سلام
عبادتتون قبول
من معلم هستم وبلاگم رو جهت شرکت در جشنواره  ایجاد کردم  خوشحال میشم به وبم بیاین و در نظر سنجی شرکت کنید
ممنون از مطالب خوبتون
پاسخ:
سلام طاعات شماهم قبول ان شالله
سلام
خیلی پست زیبایی بود، وقتی خوب به دنیات میکنی میبینی خیلی چیزا هست که باهاشون خوشبختی ولی به چشم نمیاد، ان شالله همیشه شاد و خوشبخت باشی، خوشبختی من این روزا درست کردن دسرهای مختلف واسه داداشم که از راه دور اومده و چن روزی بیشتر مهمونمون نیست :)
پاسخ:
ممنون عزیزم
داداشت سربازه مگه؟
 چه خوب که دسر درست میکنی حال آدمو خوب میکنه این روزهای گرم...
  • مغــــز مداد
  • همه چیز از کوچک شروع می شود
    پا می گیرد
    عُصاره ی تمامی ِ شیرینی ها را بخواهی پیدا کنی
    از گُل هست
    وجود ِ نازنین ِ گُل :
    کوچک است امّا بُر عَیار
    کوچک است امّا دل فریب
    کوچک ها را بزرگ بشماریم .
    باران هم کوچک است ؛ قطره است و چه خوش بخت که گونه های ما را ........
    دستان ِ تو
    چشمان ِ مَنَنــــد
    نسرین جان تبریک به خاطر همه ی زحماتت
    و بیشتر وجود نازنین پدرت ....
    و خوش به حال ِ بچه های کلاست

    پاسخ:
    ممنون از این همه خوشه چینی واژه های ناب عزیزم
    مرسی به خاطر محبتت و مرسی که همیشه هستی پر انرژی
    سلام بر بانوی آذری
    برد والیبالیست ها رو بهتون تبریک میگم ، حقاً دلچسب بود ولی هنوز کلی راه مونده ...
    در رابطه با دوست ، واقعاً چنین دوستانی نعمت بزرگی هستند ،
    ان شاءالله برای پدرتون کارگر پیدا بشه .
    و اما خوشبختی ، خوشبختی لمس به واقع داشته هاست ...
    موفق و خوشبخت باشید
    پاسخ:
    سلام اقا سید طاعات قبول

    چهار تا قدم بزرگ دیگه مونده تا تازه صعود کنیم و دو پله مونده که به جایی که پارسال رسیدیم برسیم:) ولی باید یاد بگیریم از شادی های کوچک لذت های بزرگ بسازیم
  • صحاف امین
  •  واوست بهترین یاور


    تبریک بر معلم جوان

    پاسخ:
    ممنون خانوم معلم
    نه کارش یه شهر دیگه ست، ماهی یک بار می‌بینمش:(
    پاسخ:
    چقدر سخت...:(
  • مجید شفیعی
  • سلام

    بهت تبریک میگم و میگم خوشبحالم که تو رو میشناسم

    :)
    @}-----
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    واقعا خوش به حالتونه؟؟؟ :)
    کارگر میخواد من هستما:) تابستونه و بیکاری دیگه خخخ

    واقعا دارم به تک تک والیبالیست هامون افتخار می کنم که سرمونو بالا نگه داشتن دم همشون گرررررم

    راستی تبریک بابت موفقیت هات:)
    پاسخ:
    چرا همه دوستای منم همینو میگن؟؟
    ولی کار کشاورزی خیلی سخته بالام جان کار من و تو نیست:))
    ولی امشب من اصلا بهشون افتخار نمیکنم
    عبادی پور رو بدن دستم خفه اش میکنم با این همه سرویسی که گند زد توش

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">