گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی
هوالمحبوب


گاهی با تمام وجود خسته می شوم از دویدن و نرسیدن، از تلاش کردن و نتیجه نگرفتن، از بی محبتی دیدن و خرج هیچ و پوچ شدن، گاهی دلم خالی می شود، خالی از عشق، خالی از شور زندگی، خالی از انگیزه. این جور وقت ها دلم میخواهد یک ساعت شبیه ساعت برنارد داشتم که می توانستم زمان را متوقف کنم؛ وسط کلاس، وسط اتوبوس، وسط جلسه‌ی کاری یا سر میز ناهار، زمان را متوقف می کردم و زانوهایم ار بغل می گرفتم و می رفتم توی هپروت خودم.
توی این جور وقت ها آدم ها همیشه به محبت نیاز دارند، معجزه ی محبت، معجزه ی آغوش، معجزه ی بوسه. آخ که دلم لک زده برای یک معجزه.
گاهی ما معلم ها هم نیاز داریم که کسی بفهمدمان، کسی رنج ها و زخم هایمان را ببیند، کسی مرهمی برای زخم هایی که هر روز می خوریم داشته باشد. آدم معلم که می شود، تمرین می کند کوه شود، سخت و محکم و مقاوم. تمرین می کند دریا شود، بزرگ و عمیق و بخشنده. اما بعضی وقت ها حتی اگر کوه هم باشی، ترک بر می داری، دریا هم باشی، کم کمک، خشک می شوی.
دلم از یاس و ناامیدی آکنده است، شبیه سرباز بینوایی ام که وسط منطقه ای جنگی گیر افتاده و تمام راه های فرار به رویش بسته شده اند. روزهاست که خالی از محبت شده ام. فرشته های کوچکم نمی دانند که گاهی معلم ها هم خسته می شوند، ناامید می شوند، دلشان ترک بر میدارد، حس آدمی را دارم که دارد تلاش می کند از خط پایان عبور کند، حتی اگر مسابقه ساعت ها قبل تمام شده باشد.
کاش یک روز فرشته هایم کار یکنند که بایستم مقابل شان و  بلند بلند و از ته دل بگویم که ممنونم، امروز سرشار از محبت شدم، خالی بودم اما حالا قلبم پر از عشق و امید و انگیزه است.


+این متن رو امروز سر کلاس انشای دخترا نوشتم، وقتی رفتم کلاس پسرا، امیرحسین این نامه رو بهم داد، انگار خدا یه جوری داره بهم امید تزریق می کنه.
  • ۹۷/۱۰/۰۴
  • نسرین

من و دانش اموزانم

نظرات  (۲۱)

  • صبورا کرمی🦄
  • امیرحسین معروف 
    پاسخ:
    :)
    منم از این نامه ها گرفتم و خیلیاشونو دارم.
    وقت کردی بهم سر بزن.
    پاسخ:
    منم نامه هاشون رو نگه می دارم نامه ها، یادگاری های خوبی هستن  
  • آسـوکـآ آآ
  • عزیزم... چقدر قشنگ...
    این پسرای با معرفت واقعا میتونن روح آدمو تازه کنن. :)
    پاسخ:
    😌😌😌
    بله بله، یک عدد امیرحسین متحول شده 😏
    ای جونم .پسر بچه ها خیلی خوبن و نسبت به دخترا بینهایت عاطفی تر. انیدوارم زیاد از این نامه ها به دستت برسه 
    ای جونم .پسر بچه ها خیلی خوبن و نسبت به دخترا بینهایت عاطفی تر. انیدوارم زیاد از این نامه ها به دستت برسه 
    پاسخ:
    موافقم در حالی که قبلا کاملا مخالف بودم 😌
    ممنونم ممنونم امیدوارم همین طور باشه😌
    به به 
    چشمم روشن! سر کلاس چه کارا که نمی کنی خانم معلم :) 

    به به فدای اون پسر کوچولوی عشق :) 
    پاسخ:
    زنگ انشا بود خب، من همیشه با بچه ها انشا مینویسم.
    عشق خالصه امیرحسینم:) 
  • آشنای غریب
  • معجزه بالا تر ازاین؟خوشبحالت .خوشبحالت. خوش به حالت.
    پاسخ:
    معتقدم معجزه های زندگی ما همین اندازه ان
    ممنونم
    آخی ! دم امیر حسین گرم (:
    پاسخ:
    بله دم و بازدم گرم:) 
  • Aimless Dandelion
  • عالی بود ...
    برای منی که فقط می خونمش خیلی حس خوبی داشت چه برسه یه کسی که مخاطب این چند جمله است...
    پاسخ:
    واقعا حس معرکه ای داره
    مخصوصا که میدونم هیچ پاچه خواری پشتش نیست 
    و از روی عشق خالصه:) 
  • حامد سپهر
  • خداییش این امیر حسین چشش شمارو گرفته:)))
    از اون سه تا قلب میشه فهمید:))
    اگه یه روز با خانواده اومد خاستگاری تعجب نکن:))

    ایشالا از این نامه ها همیشه بدستت برسه:)
    پاسخ:
    یاخدا:)
    شبیه رئیس جمهور فرانسه که سالها بعد با معلمش ازدواج کرد😁😁😁
    همین امیرحسین از من خوشش بیاد😬
    ممنونم لطف داری
    ان شالله 😍
    نسرین این نامه رو که دیدم یاد یکی از شاگردای خودم افتادم که اسمش محمد بود و هر جلسه به بهانه ای با همون چند تا کلمه انگلیسی ای که یاد گرفته بود برام نامه ی عاشقانه مینوشت و تهش هم مینوشت آی لاو یو :)) فک کنم اگه ادامه میدادم آخرش اون میومد منو میگرفت :))
    پاسخ:
    ببین خودت کوتاهی کردی دیگه عزیزم:))

    همه‌ی کلمات معنای تو را می‌دهند
    مثل گل‌ها که همه بوی تو را پراکنده‌اند . . .
    پاسخ:
    :) 
    عزیزم...یکی از بهترین و خالصانه ترین  و با ارزشترین نوشته های دنیا :)
    پاسخ:
    دقیقا چنین حسی بهش دارم و یه حس خوب مضاعف به امیرحسین :) 
    ولی فرشته‌ی بزرگ‌تر خیلی خوب معنی خستگی رو می‌فهمه، معنی یاس، ناامیدی، شکست...

    میگم رئیس جمهور فرانسه با معلمش ازدواج نکرد؟مگه منظورت مکرون نیست؟🤔
    پاسخ:
    ای جانم به این فرشته ی کوچولوی خودم
    فدای دل مهربونت خواهر کوچولو😍
    نبینم اول راه ناامید بشیا
    خدای ما بزرگه خیلی خیلی خیلی
    وقتی داری همزمان تکلیف مینویسی و با همکارت حرف میزنی و جواب کامنت میدی همین میشه😁
    اصلاح شد
    فدامدا
  • قاسم صفایی نژاد
  • همیشه موفق باشید
    پاسخ:
    ممنونم
    همچنین شما
    هیچ چیز به غیر از عشق نمی‌تواند آدم را به سوی معلمی بکشد ... و تنها این عشق است که او را سرپا نگه می‌دارد.

    امیدوارم که هیچ گاه از این شغل شریف که، ضرب المثل هم داریم معلمی شغل انبیا است، خسته و ناامید نشوید!
    پاسخ:
    این عبارت وصف حال کاملی از ماست:)
    خودمم امیدوارم 
    ممنونم از لطف تون
  • جناب منزوی
  • همیشه روحیه از یه جایی که انتظار نمیره به آدم تزریق میشه
    پاسخ:
    دقیقا
    رد دستای خدا همیشه نامرئه😊
    عزیزم *_*
    ناامید نیستم ولی خب خیلی هم امیدوار نیستم.
    با این وجود ولی " امیدواری هیچ‌وقت از جیب چپ‌ پیراهنمان کم نشد..." 
    امیدوارم برای هممون اتفاقات خوب بیوفته :*
    پاسخ:
    درستش هم همینه
    نباید هم کم بشه
    ان شالله که میوفته:) 

    این نامه ی خالصانه ی امیرحسین با اون خط قشنگش و قلبهای آخرش امروز از ذهنم پاک نشد. الان داشتم یه چیزی می نوشتم و فک میکردم رابطه هام باید شبیه این باشه. باید آدمه به وقتش بهم پیام بده که می بینتم و متوجه محبتم هست. فکر کردم اگه یه بچه این بلوغ فکری رو داره که ری اکشن درست نشون بده چطور یه سری آدم بالغ از این کار سرباز می زنن. دیدم اصلن باید یه معیارم برای همه چیز همین باید باشه.شغل/دوست/همکار/یار باید به وقتش حالم رو خوب کنن و اگه نمی کنن باید بشینم لزوم بودنشنو تو زندگیم ارزیابی کنم. بهرحال که مرسی از امیر حسین و مرسی از تو که با این پست یه جرقه ی خوب تو ذهنم زدید 3>
    پاسخ:
    چه تحلیل درستی واقعا.
    و ما دقیقا از جایی ضربه میخوریم که این بازخوردهای درست رو دریافت نمی‌کنیم یا خیلی دیر دریافت می کنیم.
    کاش می شد مفهوم قدردانی رو به همه فهموند. 
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • فقط اون قلباش:-)))
    پاسخ:
    😁😁😁
    برا همین اعتراضی ندارم دیگه... خود کرده را تدبیر نیست :))
    پاسخ:
    ان شالله که یکی بیاد صد برابر اون دوستت داشته باشه و اندازه اون پسر کره ای خوشتیپ باشه 😍

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">