گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

بیست و پنجم

پنجشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۹:۴۲ ق.ظ

روزهای شلوغی رو می‌گذرونم. کلاس‌های زیادی ثبت‌نام کردم. می‌تونم بگم وقت برای نفس گرفتن هم ندارم. کل هفته تقریبا بیرون بودم‌. جشن‌های روز معلم، دورهمی‌هامون و کلاس‌هایی که حضوریه، هفته‌ام رو پر کرده بود.‌

امروز و فردا رو باید بشینم سر ورقه‌ها و تمومش کنم‌. چون امتحانات ترم هم داره نزدیک میشه. 

حالم این روزها خیلی خوبه. روحیهٔ بالایی دارم و کمتر گرفتار چرخهٔ غم میشم. داشتم فکر می‌کردم چقدر خوب یاد گرفتم رها کردن رو. شاید کمی دیر ولی بالاخره یاد گرفتم. دیگه سوزنم گیر نمی‌کنه روی آدم‌ها، حرف‌ها، واکنش‌ها.

دیروز به «پ» هم گفتم رها کنه. اینقدر وابستهٔ من نباشه. چون برای من اون یه آدمه مثل بقیه و دلم نمی‌خواد بیشتر از بقیه براش وقت و انرژی بذارم. چون توی این دو سال بهم ثابت کرد که ذره‌ای نزدیک به چیزی که من از رفاقت می‌خوام نیست. 

یه ایراد بزرگی که تازگیا کشف کردم اینه که اصلا بلد نیست گوش کنه. فقط منتظره حرفت تموم بشه تا اون حرفشو بزنه. اغلب هم وسط حرفت می‌پره. این ویژگی به تنهایی می‌تونه منو به ستوه بیاره. 

چند وقته از فازِ لطفا منو ببین و بهم توجه کن خارج شدم. الان دیگه نشستم که زندگی خودمو بکنم. فارغ از اینکه بقیه چیکار می‌کنن. 

به «پ» گفتم توی زندگیت از هیچ کس توقع نداشته باش. از من که وابستهٔ روابط انسانی بودم این حرف خیلی بعید بود. ولی بالاخره بهش رسیدم. 

باید مدام از دست می‌دادم که به این نقطه برسم. عجیبه ولی درد هم ندارم دیگه. چند وقته گریه هم نمی‌کنم. گذشته رو هم شخم نمی‌زنم. 

اگه هستی و بهم محبت می‌کنی، بهم توجه می‌کنی، دمت گرم. اگر هم نیستی و نمی‌خوای که باشی فدای سرت و فدای سرم. :)

اونقدر برای رشد خودم برنامه ریختم که جا برای گله‌گذاری ندارم. 

زمانی که قراره صرف حرص خوردن از دست آدما بکنم و انرژی‌ام رو تحلیل ببرم، می‌ذارم رو توانمند ساختن خودم. 

خیلی هم دوست ندارم جار بزنم که بقیه بدونن دارم چیکار می‌کنم. توی سکوت دارم پیش می‌رم تا بالاخره به مرحلهٔ شکوفایی برسم. 

روزمم مبارک راستی:)

  • ۰۲/۰۲/۱۴
  • نسرین

نظرات  (۱۰)

روزت مبارک راستی ^-^

پاسخ:
مرسی شباهنگ عزیزم:)

تو خیلی قشنگی نسرین.

روزت هم مبارک.

پاسخ:
چه تعریف جذابی:)
مرسی ماوی.
مرسی.

منم فکر میکنم یکی از بهترین راه های گذشتن درست حسابی و رشد خوب همین ایجاد مشغولیت زیاده. خیلی کمک میکنه، حتی تو چیزایی که آدم فکرش هم نمیکنه!

2- این آدمایی که فقط منتظرن حرفت تموم شه تا حرف خودشونو بزنن واقعا از بدترین و رومخ ترین‌هان... معمولا همیشه حواسم به این موضوع هست و وقتی میبینم طرف اینجوریه زودتر حرفمو تموم میکنم و میذارم اون حرف بزنه تا به بدترین شکل ممکن بهش بی‌توجهی کنم 🤣🤣

روزتونم مبارک

 

پاسخ:
فکر می‌کنم لازمه براش استوری بذارم.
غیر مستقیم بهش بگم که این رفتار چقدر بده.
می‌دونی احساس می‌کنم توی منطقۀ زندگی و آدم‌های یکه احاطه‌اش کردن کسی نیست اینا رو بهش بگه.
گاهی با مهربانی یه سری چیزها رو بهش گوشزد می‌کنم.
ولی خب چون عمیقا دوستش ندارم نمی‌تونم همیشه مهربون باشم باهاش.

روزت مبارک نسرین جان❤️❤️

خیلی خوبه که سرت شلوغ باشه واقعا

پاسخ:
ممنونم ویانا جان.
واقعا به این سرشلوغی احتیاج داشتم:)

خیلی پستت خوشحالم کرد، امیدوارم همیشه توی مسیر رشد باشی و روز به روز بهتر بشی.

پاسخ:
ممنونم عزیزم. من تو رو با یه بلاگر دیگه عوضی می‌گیرم اغلب.
اگه مشکلی نداری لطفا تو خصوصی اسمت رو برام بنویس.

با تاخیر روزتون مبارک :"))))))

اصلا تبریکات اصلی بابت تغییراتی که تو زندگی دادین :دی :)))))

پاسخ:
ممنونم زری جان.
آره واقعا دارم سعی می‌کنم دیگه برنگردم به ورژن قبلی‌ام:)

اااع با کی؟ نوشام عزیزم :)

پاسخ:
با خودت گمونم:)))
دو تا وبلاگ‌ داری؟ 

یه مدت تصمیم گرفته بودم تحت عنوان متانویا بنویسم بعدتر دیدم همین هوهونویس حسش برام قشنگتره چون درسته توش تلخیای زیادی هست ولی همون تلخیا کمک کرد بشم اینی که هستم پس برگشتم بهش :دی و الان متانویا داره خاک میخوره

پاسخ:
آره برای همین گیج شده بودم. یه لحظه فکر کردم سه تا آدم مختلفید:)

ببخشید😁

پاسخ:
خدا ببخشه.
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • خوندن این چنین قصه‌ها از حال‌ خوب و تلاش برای حال خوب واقعا حالم رو خوب می‌کنه. یادم میندازه که آدم‌ها تا وقتی زنده‌ن می‌تونن راه حال خوب زندگیشون رو پیدا کنن :)

    پاسخ:
    خوشحالم حس خوبی بهت می‌دن:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">