گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

عاشقانه های یک مریم

جمعه, ۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۴۲ ب.ظ

هوالمحبوب


انسانها موجودات عجیبی اند، توی سالهای بودنشان کشفیات عجیبی دارند، اینکه تکه های شکلات توی بستنی حسابی خوشمزه است و آلبالو با نمک هوس انگیز! اصلا چطور به مخیله شان رسید که ناخن های زن با لاک زیباست و موهای بلند در باد ؟ تعاریف زیبایی چطور شکل گرفت ؟ عشق را بگو... این لعنتی را کدام آدم گور به گوری کشف کرد و مثل ویروس سرماخوردگی عطسه اش کرد به جان جهان ؟ چطور شد موسیقی کشف شد ؟ ترکیب لعنتی نی و سنتور و سه تار را بگو، چطور شد فهمیدند که این آهنگها، عصاره جان را می گیرد ؟ چطور توانستند تلفیق شب را با موهای تو کشف کنند و تزریق کنند به این آهنگ " همای " که در دل یک شب تاریک بخواند " در شب گیسوان تو، مست به خواب می روم " 

بعد در همین شبی که شبیه موهای توست، زل بزنی به این ستاره های ولنگار توی آسمان و هی بشماری شان تا بلکه خوابت ببرد. اصلا..  کدام عاشق و کجای جهان بی خوابی به سرش زده بود و کشف کرد وقتی ستاره ها را میشماری، یکهو خوابت می برد ؟


از اینجا: ماری جوانا


  • ۹۵/۰۵/۰۸
  • نسرین

بازنشر

نظرات  (۲)

چه خوشمزه بود .
دوست دارم الان ناری صدایت کنم بر وزنِ ماری
مریم
نسرین
من هم با این حساب می شوم مانی .... :) مینا
آدم ها چه قدر جذاب اند ؛‌خاص های معمولی جذابیت زیادی هم دارندْ ؛ مثل تو که چرخه ی کتاب خوانی ات ، دست نوشته های خلاقانه ات ، مثلِ‌تو که حرف نداری ؛ پرحرفی نمی کنم
گمان می کنم برای از تو نوشتن در یک روزِ قشنگ شنبه ؛ روزِ خوبی باشدْ
می خواهم بگویم
تو رفیقی بودی این چنین :
از کتابهایی که می خوانی شناختمت ، از دکلمه های صورتی ات
از حرف های با نامِ  حضور همیشه غایبت

ما تو را به انتظار می نشینیم برای خواندنت
پس مراقب خودت باشی رفیقِ حاضر منْ.
بابت اینجا و آنجا و این همه پست های خوبی که ما را شریکشان می کنی .ممنونمْ


پاسخ:
نانسی هم میشد
مامزی و نانسی:)
من و خلاقیت؟ من و چجرخه ی کتابخوانی؟ هیهات
چقدر تو من رو غیر واقعی خوب میبنی دختر:)
رفیق روزهای ناامیدی و یاس
بابت همه ی کامنت های پر مهرت
بابت تک تک کلیک رنجه هایت
تمام پیام های خصوصی روحیه بخشت
دوستت دارم رفیق ناتمام من:)
گل شبدر چه کم از لاله قرمز دارد / ؟  
پاسخ:
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">