گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

مرررررررررررررررد باش

جمعه, ۸ مرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۲۲ ب.ظ

هوالمحبوب


چطور است قبل از اینکه تصمیم بگیریم به دختری پیشنهاد ازدواج بدهیم چند کار ساده را یاد بگیریم هوووم؟

نکته ی اول: وقتی شروع به حرف زدن با یک دختر میکنید و سعی دارید با او به تفاهم برسید توی صورتش زل نزنید! اینکار را هیچ دختری دوست ندارد نه اینکه زمین را نگاه کنید نه ولی خیره خیره نگاهش نکنید به هیچ عنوان.

همان دقیقه ی اول از پول حرف نزنید، نگویید من این را دارم، آن را دارم و نگویید من نه خانه دارم نه ماشین نه سرمایه. هر دوی اینها باعث انزجار دخترها خواهد شد!جلسه ی اول صرفا برای شناخت کلی است نه محک زدن وضعیت مالی طرف مقابل.

همان جلسه ی اول با همه چیز موافقت نکنید، اگر چیزی را دوست ندارید و یا یک ویژگی را در خودتان نمیبینید همان لحظه عنوان کنید، بعدا گندش در خواهد آمد!

اگر وضعیت مالی طرف مقابل برایتان در اولویت است و احتمال دارد به خاطر این مورد چشم تان را روی بقیه ی موارد مثبت ببندید سعی کنید اطلاعات کلی در این خصوص را قبل از خواستگاری کسب کنید تا اگر بابت میل تان نبود اصلا وقت همدیگر را نگیرید چه کاریه کلا!

یاد بگیرید از این به بعد باید شنونده ی خوبی باشید، یاد بگیرید که از این به بعد باید زیاد راه بروید و خرید کردن را اگر دوست ندارید حداقل به خاطر همسرتان تحمل کنید و مدام غر نزنید که تموم نشد؟؟ یاد بگیرید که قرار است من مرد خانه باشم و او زن خانه، اصلا قشنگ نیست که من جای او راجع به کارهای زنانه اظهار نظر کنم و او راجع به کارهای مردانه، یاد بگیرید که زنی که وارد زندگی من میشود میخواهد نقش اول زندگی من باشد نه نقش مکمل،

یاد بگیرید که وقتی شب خسته و داغان به خانه می آیید نروید سراغ چک کردن تلگرام، تعویض کانال های تلوزیون و یا روزنامه، کسی از صبح تا شب توی این خانه ی خراب شده منتظر شما نشسته است که حرف بزند و تنها حرف زدن با تو و توجه تو حالش رو خوب میکند!

یاد بگیرید که بعضی کارها را بدون غر زدن انجام دهید، مث نان خریدن یا تعمیرات کوچک خانه، خرید مایحتاج و یا جابه جایی مبلمان منزل. دختر ها هم در خانه ی پدری وظیفه نداشتند هر روز غذا بپزند و ظرف بشورند پس حالا که مرررررررد یک خانه ای باید تغییری نسبت به دوران تجردت بکنی!

یاد بگیرید فرزندی که به دنیا می آید تنها به مادر نیاز ندارد، و هیچ کجای کتاب خدا ننوشته که اگر شما چند ساعتی مسولیت او را قبول کنید تا خانم خانه به خودش برسد، مهمانی برود یا بخوابد مردانگی تان به خطر می افتد!


مهارت هایی از این قبیل را در خودتان تقویت کنید وگرنه ازدواج را که همه بلدند بکنند. نه؟


اینجا را هم بخوانید: نیکولا


  • ۹۵/۰۵/۰۸
  • نسرین

از ناممکن ها

نظرات  (۵)

کاملا منصفانه بود این پست :)
استفاده کردیم.

پاسخ:
خدا رو شکر که به عنوان نماینده ی جامعه ی مردان تاییدش میکنید:)
امیدوارم که مثمر ثمر باشه:)
ای جااانم مث همسری خودم باشین😜
عالی بود نسرین جان عاشق پست های مفیدتم
زنده باشی🌹😍
پاسخ:
بله مث آقای همسر ایشون باشید:)
ممنون لطف تو زیاده از حده به من بانو:)
استفاده کردیم از هر دو پست اخیر ممنون.
پاسخ:
هوووووم خوبه که استفاده کنید من کلا بانی خیرم همیشه:)
.
.
.
هیچ کجای کتاب خدا ننوشته که اگر شما چند ساعتی مسولیت او را قبول کنید تا خانم خانه به خودش برسد، مهمانی برود یا بخوابد مردانگی تان به خطر می افتد!
چه قدر حرفِ‌درستی بود این . احسنتْ
مرد بودن را تمرین کنیم در هر وعده ی غذایی مثل وقتی که غذا را قبل از سرو مزه می کنیمْ
:)
مرد بودن را به تماشا بنشینیم ، ببینیم ما چه قدر مرد توی این روزگار داریم
مردی که برای روزهای بیست و چند سالگی ام مردانگی کرده و برایش خم شده ام کفشهایش را واکس زده ام . کتش را بغل گرفته ام بعد از بغل گرفتن خودش.آرامشی داده که انتظار دارم مردی که با هم مشترک می شویم به زندگی
واضح تر:
زندگی را با او به اشتراک می گزاریم مردانگی اش شبیه بابایم باشد همینْْ

پدرم با علاقه ی مادرم نفس هایش را بلند تر می کشد
نفسی این چنینی ام آرزوستْ


راستی نیکولا هم خوشمزه بود خیلی .ممنونم زمزمه چینْ
پاسخ:
اغلب دخترها مردی چون پدرشان را برای همسری آرزو میکنند
من هم...
مردی به بزرگی پدرم به مهربانی پدرم به سخاوت پدرم و به گشاده رویی پدرم و به خوش خلقی پدرم و به دل گندگی پدرم:)
 پدرها چقدر عشقند و چقدر مردددددددددد
تمرین کنیم شاید این روزگار وانفسا توانایی شکفتن چند عشق بی بدیل را داشته باشد
ما حق داریم سردمداران عشق های نوین باشیم
عشقی که تمام نشود و هر روز قد بکشد و برویاند و زندگی ببخشد
عشقی به بزرگی اسمان و زمین خدا
هم نفسی مهربان و عاشق برایت ارزومندم رفیق ناتمام من:)
دیالوگانه

هلن : تو مرد خوشتیپی هستی ، شانه های پهن و قوی داری ،‌امّا کین یه مرد واقعیه ........................
برای اینکه یه مرد واقعی باشی
باید چیزهایی بیشتر از شانه های پهن داشته باشی .


پاسخ:
مرحبا چه دیالوگ معرکه ای!
مرد واقعی ام آرزوست که هر که دیدیم مردِ مرد نبود:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">