گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

در درونم زنان بسیاری، دوست دارند عاشقت باشند

جمعه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۱:۳۸ ب.ظ

هوالمحبوب


سال‌ها قبل وقتی بیست و یک ساله بودم، فکر می‌کردم زنان سی و یک ساله، زن‌های جا افتاده‌ای هستند که سرگرم بچه‌ها و همسر و کار شده‌اند، زن‌های فعال و عاقل و زیبا. زن‌هایی که می‌توانند مدیران خوبی باشند، می‌توانند نویسنده‌های معرکه‌ای شوند، می‌توانند پزشک، مهندس و یا وکیل نام بگیرند. اما پر رنگ ترین بخش ماجرا همیشه به خانه مربوط می‌شد جایی که در آن زن‌های سی و یک ساله خوشبخت بودند، آنقدر خوشبخت که برای من بیست و یک ساله همیشه حسرت بر انگیز بود زندگی در سی و یک سالگی. زنان‌ها در آغاز دهۀ چهارم زندگی‌شان قدرتمند می‌شوند، زن‌های عاقل و قوی با هر چهره‌ای زیبا و دوست داشتنی هستند. آن‌ها زن‌هایی هستند که هر مردی در کنارشان احساس قدرت می‌کند. می‌شوند سنگ صبور، مرهم، تکیه‌گاه، منبع عشق و الهام. زنانی که در هر کاری پیشتازند.

حالا در واپسین لحظه‌های سی و یک سالگی‌ام. فردا وارد سی و دو سالگی خواهم شد. نسبت به نسرین بیست و یک ساله، قوی‌تر، عاقل‌تر و زیباتر شده‌ام. حالا بیشتر از قبل خودم را دوست دارم، بهتر از آن زمان خودم را شناخته‌ام، راهم را یافته‌ام.

در درون من زنان بسیاری زندگی می‌کنند، یک زن یاغی و سرکش، که گاهی افسار احساساتم را دست می‌گیرد و سر به طغیان برمی‌دارد، گاهی طوفان به پا می‌کند و گاهی شکست خورده و خموده و در هم شکسته به لاک خودش فرو می‌رود.

یک زن دیکتاتور، که حاضر نیست از مواضعش کوتاه بیاید. او تمام جهان را برای خودش می‌خواهد، قادر است بجنگد برای تک‌تک خواسته‌هایش و دیگران را قربانی کند.

یک مادر که سرشار از احساسات و عواطف مادرانه است، حاضر است ببخشد، ببوسد، بگذرد و تمام جهان را در غلافی از مهر به بستر ببرد. حاضر است فدا شود تا جهان جای بهتری برای زیستن باشد.

یک زن عاشق که سودای معشوق دارد، شهر را قدم زده است برای یافتن کسی که اوجان نامیده‌است، برای دمی آسودن در آغوشش.

یک زن عاقل که فارغ از تمام دشواری‌های زندگی، نشسته است پشت میز کارش، قهوه‌اش را سر می‌کشد و کلمه از پی کلمه خلق می‌کند و در نهایت خط بطلان می‌کشد روی تمام ناتوانی‌های زنانه. روی تمام اظهار عجزهایی که به اسم عشق به خورد بقیه می‌دهم.

در من عصاره‌ای از هر کدام‌شان هست، من زن عاقلِ عاشقی هستم که گاه لجباز و دیکتاتور می‌شوم، گاهی شرورم و گاهی غمگین. گاه بسیار قوی و نیرومند که قادرم تمام ناممکن‌ها را ممکن سازم و گاه آنقدر عاجز که تنها محتاج کلمه‌ای می‌مانم. من تمام زن‌های درونم را زندگی می‌کنم.

 مادرم برای غم و شادی تک تک فرزندانم، برای اینکه غم‌شان را زندگی‌کنم، شادی‌شان را زندگی کنم، پرخاش‌گری هایشان را زندگی کنم. برای دوستانم زنی عاقلم، لحظه‌های هراس، لحظه‌های عجز، یاغی و سرکش می‌شوم، در لحظه‌های تلخی و ناکامی دیکتاتوری بی‌رحم از شکاف پوستم بیرون می‌زند. ولی هر وقت به او فکر می‌کنم، هر وقت به عظمت روحش، به امتداد لبخند‌هایش، به امیدی که در من زنده می‌کند، یک زن عاشقم.

  • ۹۸/۰۲/۲۷
  • نسرین

من و دوست داشتنی هایم

نظرات  (۲۵)

تولدت مبارک نسرین جان :)
پاسخ:
ممنونم:) 
تولدت پیشاپیش مبارک نسرین جانم❤ من درون تو دختر مهربونی رو دیدم که میشه رو خواهرانگیش حساب کرد. ❤ خوشحالم که دارمت ❤
پاسخ:
ممنونم
قربونت برم من، چقدر این جمله حالمو خوب کرد😍
امیدوارم دوستی مون پایدار باشه دختر مهربون بیان:) 
تولدت مبارک باشه نسرین جان♥️♥️
پاسخ:
ممنونم فاطمه‌ی عزیزم😘
عزیز دلم :) 
تولدت مبارک عشقم :) 
آره منم الان از قیافه ام خیلی راضی ترم تا اون موقع 
اما فکر می کردم زنهای ۳۱ ساله خیلی بزرگند 
راستش الان می فهمم اصلا بزرگ و کوچیکی ربطی به سن نداره 
به هیچ وجه 
فقط به درایت ربط داره 
پاسخ:
فدای تو دختر خوب:)
دوست جونی من😘
خب طبیعتا منم فکر می کردم خیلی بزرگترن، جا افتاده اند
دقیقا درایت و سیاست:) 
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • سی‌ودو سالگیت پر باشه از لحظه‌های عاشقانه و دوست داشتنی^_^
    پاسخ:
    ممنونم حوری جانم:) 😘
    واقعا متن خوبی بود ... کیف کردم ...

    تولدتون هم مبارک ... انشا الله صد سال به از این سالها عمر باعزت داشتهباشید ...
    پاسخ:
    ممنونم:)
    لطف دارین
    امیدوارم زندگی هممون با عزت باشه
    عزیزم، سوگیلیم (شاید هم سئوگیلیم!) تولدت مبارک :)
    این زن‌های درونت چقدر خوبن، دلم ۳۱ سالگی خواست اصلا :))
    البته تصور منِ ۲۱ ساله از ۳۱ سالگی انقدر قشنگ نبود، بیشتر یه زن غرق در روزمرگی‌ها و بچه و شوهر که حوصله‌ی خودش رو هم دیگه نداره تصور میکردم، الان ولی متنبه شدم:))
    پاسخ:
    فدای تو مهربونم:)
    سی و یک سالگی خیلی محشره
    من شاید زیادی غرق فانتزی بودم نمی‌دونم:)
    خوبه که متنبه شدی، امیدوارم هزار برابر بهتر از سی و یک سالگی من رقم بخوره برات:) 😍😍😍
  • مــحــدثــه ...
  • تولدت مبارک نسرین عزیز. تو این سن کلی اتفاق‌های خوب برات بیفته که اثر خوبش تا همیشه تو زندگیت باقی بمونن. قلبت پر از آرامش و سرزندگی و تنت سلامت 😘
    پاسخ:
    ممنونم محدثه جان، امیدوارم پر از آرامش باشه زندگی.
    تمام آرزوهات رو برای خودت آرزو میکنم
    تولدت مبارک
    پاسخ:
    ممنونم
    آخرین روز ه سی و یک سالگی حسابی خوش بگزره بهتون
    و فردا یه سی و دو سالگی ه بی نظیر و فوق العاده رو شروع کنید الهی
    پاسخ:
    ممنونم، تا اینجا که خیلی خوب بود
    الهی آمین :)
  • مریــــ ـــــم
  • تولد ۳۲ سالگیت مبارک 
    ادم های اطراف تو قطعا جز‌خوشبخت ترین‌ ها هستن نسرین

    پاسخ:
    امیدوارم که باشن، من که خیلی خوشبختم با داشتن‌شون :)
    تولد همه تون مبارک :)
    پاسخ:
    مرسی آقا سید :)
    تولدت مبارک... انشالله ۳۲ سالگی برات پر از عاشقانه باشه و موفقیت ..
    نسرین وسط همه این زن ها حواست به دختر کوچولو هم باشه.نسرین شش ساله میتونه منبع تمام شادی ها و لذت های دنیات باشه🥰🥰
    پاسخ:
    ممنونم بهار جانم
    اونم هست آره ولی چون راجع به زن صحبت کردم بهش اشاره‌ای نکردم
    همونی که با بچه‌های کلاسش کل کل می‌کنه :)
    چقدر خوبه که هر روز میبینیش پس😊😊
    پاسخ:
    😍😍😍😍😍
    سلام جمله ی اولتو که خوندم گفتم عَی این نسرین تولدشه.:)
    تولدت مبارک. کامنت مریمو هزار بار لایک میکنم که نوشته: آدمای اطراف تو قطعا به خاطر داشتنت، خوشبخت‌ترین آدمها هستند

    تولدت مبارک
    پاسخ:
    سلام:)
    یه زمانی یکی بود که می‌گفت جملات اول منو دوست داره، البته الان دیگه نمیخونه اینجا رو.
    ممنونم،واقعا نمی‌دونم چی بگم😍
    لطف دارین، البته از دیگران باید پرسید😂
    بیا شمعا رو فوت کن، که صد سال زنده باشی :)
    تولد
    تولد
    تولدت مبارک
    پاسخ:
    چقدر امروز، روز محشری بود
    ممنونم نسرین عزیزم
    به به تولد داریم اونم چه تولـــــــــــــــــــــــــــدی:))
    امیدوارم ۳۲ سالگی همون سالی باشه که منتظرش بودی
    ۲۱ سالگی، ۳۱ سالگی، ۴۱ سالگی،...  همشون یه عدد هستن مهم چیزیه آدما از درون بهش معتقدن و باهاش شادن
    برات شادی وسلامتی آرزو میکنم تولدت میارک:)

    پاسخ:
    کامنت داریم اونم چه کامنتی:)
    ممنونم:)
    بله مهم دل آدمه، که با وجود همه‌ی سختی‌ها شاد باشه و بخنده
    سپاس بابت آرزوی خوبت😍
    سلام عزیز دل
    تولدت مبارک... فک کنم با یه روز تاخیر دارم تبریک میگم... شرمنده ام!
    امیدوارم روزهای خوبی در پیش داشته باشی با این همه زن های درونت :))
    پاسخ:
    سلام
    بله یک روز تاخیر داری:)
    ممنونم:) 

    همچنان من با تاخیر زیاد  میرسم :(معذرت میخوام
    تولدتون مباااااااااااااااااارک نسرین جون 💖💖
    امیدوارم ۳۲ سالگی براتون سال شروع شادی های بی پایان باشه ، سالی که بازخورد تموم مهربونی هاتونو بگیرین
    پاسخ:
    خواهش میکنم عزیزم
    ممنونم
    امیدوارم روزهای خوبی در پیش روی همه مون باشه
  • دچارِ فیش‌نگار
  • چند ماه از من بزرگتری پس :)

    + از دوستای مجازی متولد 66 همیشه خوشم میومد
    پاسخ:
    من متولد 67 هستم البته
  • دچارِ فیش‌نگار
  • یعنی من داره 33 سالم میشه؟؟؟؟
    پاسخ:
    من سی و یک سالم رو تموم کردم، شمام اگر آخرای 66 باشید همون آخرای 97 سی و یک رو تموم کردین. چرا سی وسه حالا؟
  • دچارِ فیش‌نگار
  • کامنت مریم خورشید شب رو بخون!
    گفته 32 سالگیت مبارک :)

    یعنی من
    پاسخ:
    بله دیگه، سی و یک رو وقتی تموم میکنن میرن تو سی و دو!
    الان من سی و یک سال و دو روزمه :)
  • دچارِ فیش‌نگار
  • آهان! خیالم راحت شد باز
    پاسخ:
    خدا رو شکر
  • ریحانه ناصری
  • مرسی که هستی.
    واقعا منو به این وا داشتی که ببینم 18 سالگی همونطوی بود که فکر میکردم دخترای 18 ساله اینطوری میشن؟
    همونیم که یه روزی فکرشو میکردم؟اصلا به 18 ساله شدنم فکر کرده بودم!؟
    هاه!:دی مرسی نسرین!
    پاسخ:
    امیدوارم به نتایج خوبی برسی عزیزم
    خواهش میکنم :) 
    من دیر به اینجا اومدم (چه حیف)
    پس دیر تولدتون رو تبریک میگم، امیدوارم سالهای پیش روی زندگی براتون پر از خوشبختی و خوشحالی باشه :)
    تعبیر زنان درون عالی بود، و چه گوهر عجیبی است این زن، که گاه مردانه تر از هر مردی بر دوش می کشد غم همه عالم را، گاه سرشار از عشق سیراب می شود از نگاهش قلب ها، گاه در تبلور اندیشه ای طلوع می کند، و بسان خورشید بر ظلمت شب رنگ می زند...
    با آرزوی بهترین ها..
    پاسخ:
    لطف دارین که :)

    ممنونم، امیدوارم زندگی به همه‌مون روی خوشش رو نشون بده به زودی.

    خوشحالم که وقت می‌ذارین و پست‌ها رو یکی یکی می‌خونید، برام واقعا ارزشمنده این حرکت‌تون.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">