گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

به وقت بیست و هشتم اردی‎‌بهشت

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۴:۲۳ ب.ظ

هوالمحبوب


وقتی بیست اردی‌بهشت، عکس تولد یکی از دوستان بلاگرم رو دیدم، با چشمهایی اشک‌بار بهش گفتم که من امسالم تولد نخواهم داشت، چون ماه رمضونه و هیچ کس حوصله پختن کیک یا خریدن کیک رو نداره. اما امسال یکی از بهترین تولد‌های زندگیم برام رقم خورد.

صبح ساعت نه بود که با پسرا داشتیم شعرهای حفظی رو دوره می‌کردیم، معاون در زد و گفت یه آقایی با یه دسته‌گل اومده با شما کار داره، توی ذهنم فکر کردم که فانتزی‌هام به تحقق پیوسته و یه نفر که عاشقم شده، اومده روز تولدم سورپرایزم کنه، ولی اون آقا پیک بود و دسته گل از طرف دوستام بود که تبریز نیستن. اما حقیقتا حالم خوب شد و کلی پز دسته‌گل قشنگم رو تو مدرسه دادم:)

بچه‌های گروه داستان از ده روز پیش، برای روز بیست و هشتم، قرار افطاری گذاشته بودن توی شاه‌گولی، قرار بود هر کدوم یه چیزی بپزیم و بریم اونجا کنار هم افطار کنیم. فکر نمی‌کردم تعداد زیادی استقبال کنن ولی نزدیک هفده نفر بودیم. بعد از جمع شدن سفرۀ افطار یکی از بچه‌ها غیب شد و وقتی اومد یه کیک بزرگ دستش بود. بعد هم که دسته‌جمعی سرود تولدت مبارک رو خوندن و من نزدیک بود از خوشحالی گریه‌ام بگیره. جالب ترین بخش ماجرا، کادوهایی بود که برام گرفته بودن، دیوان حافظی که سال‌ها داشتمش و حتی درس حافظ دانشگاه رو باهاش گذرونده بودم، یه نسخۀ معتبر با خط کیخسرو خروش بود که برادرم خریده بود و من در واقع ازش قرض گرفته بودم این‌همه سال، چند ماه پیش ازم خواست و منم پسش دادم. خلاصه که این قضیه رو چند هفته پیش تو جلسه تعریف کردم و الان بین کادوها یه دیوان حافظ بود، بخشی از کتاب‌های یوسا(چون چند وقته یوسا خوانی رو شروع کردم) یه ست گردنبد و گوشواره، دو تا کیف پول و کلی گل. بیست و هشت اردی‌بهشت یکی از بهترین روزهای امسال بود، اونقدر که این جمع دوست‌داشتنی هستند و اونقدر که باهاشون خوش می‌گذره. اون شب کلی کنار هم گفتیم و خندیدیم. حتی اینکه ته تغاری تولدم رو تبریک نگفت هم نتونست چیزی از شیرینی اون شب کم کنه.

فردای تولدم، خواب موندم و برای اولین بار با تاخیر رسیدم سر کلاس، با یه قیافۀ داغون و خواب‌آلود وارد کلاس شدم، اما با یه کلاس تزئین شده و کلی سورپرایز رو به رو شدم، بچه ها چون می‌دونستن روزه‌ام یه پک خوراکی برام تهیه کرده‌بودن که بعد از افطار بخورم، کلی نامه‌های قشنگ و یه هدیۀ دوست داشتنی، که جمع شده بودن و با کمک هم خریده بودن. یعنی چند ثانیه هاج و واج مونده بودم و نمیتونستم محبت شون رو هضم کنم واقعا. اونقدر از کارشون خوشحال بودم که حد نداشت. هدیه کلاس‌ یه ظرف شیرینی‌خوری مسی بود، کلاس دیگه، بچه‌ها تکی هدیه گرفته بودن، از عروسک و شال و کتاب تا هدیه‌های فانتزی.

از پسرا علی فقط یادش بود تولدمه و یه گلدون خوشگل برام آورده بود. بقیه هم اسپیکر آورده بودن و کلی آهنگ شاد پخش کردن و تبریک گفتن.

شب که بعد از شاه‌گولی رسیدم خونه مامان کادوش رو داد بهم، ولی هنوز تا این لحظه از خواهرها خبری نیست، شاید هم نباید بیشتر از این منتظر بمونم :)

دارم به این ایمان میارم که گاهی خدا صدامون رو می‌شنوه. نه اینکه قبلا ایمان نداشتم، داشتم اما گاهی که آدم به حد جنون می‌رسه از شدت بدبختی‌ها و بد بیاری‌ها، دیواری کوتاه‌تر از خدا پیدا نمی‌کنه.

امیدوارم این چند روز باقی‌مونده از ماه مبارک، جونی پیدا کنم و بتونم بنویسم و کتاب رو تحویل بدم و یه نفس راحت بکشم و برم به استقبال تابستون دوست‌داشتنی. این تنها خواسته‌ام در شرایط حاضره.

 هدیه‌هام، شگفتی‌بچه‌ها1، 2، 3، اولین فال حافظ با دیوان هدیه

  • ۹۸/۰۲/۳۱
  • نسرین

من و دوست داشتنی هایم

نظرات  (۲۳)

  • دچارِ فیش‌نگار
  • ای بابا ما هم داشتیم میرفتیم توی فاز پیشنهاد ازداج!
    پیک بود؟؟؟ :)
    پاسخ:
    من از این شانس‌ها ندارم که :)
    پیک بود!
    به به مبارکههههه
    چقدر خوشحالم که بهت خوش گذشته و حسابی سورپرایز شدی^-^
    پاسخ:
    ممنونم آی‌دای عزیزم:)
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • چه خوش به حالت شده:-)
    حالا پیک هم بود که بود، حداقل فرستنده‌ش یکی دیگه می‌بودD:
    پاسخ:
    خیلی :)

    والله :)

    یعنی مژده بشنوه فقط اینا رو
    درسته قورتم می‌ده :)
    انشالله انشالله
    تولدتون مبارک
    آدمای خوب همیشه اینطوری خوشحال میشن توسط اطرافیان.
    خانم معلم راه داره فونت وبلاگت تغییر کنه؟ یه جوریه. ببخشیدا
    پاسخ:
    ممنونم
    امیدوارم که لایق این صفت باشم :)
    فونت بی لوتوس هستش، نمی‌دونم چه مشکلی داره، بگین حتما عوض می‌کنم
    فکر کنم بی لوتوس نیست. احتمالا یا بُلدش کردی یا باید یکی دو سایز فونتشو بزرگتر کنی. البته صاحب اختیارید ها ولی از من میشنوید یه جوریه
    پاسخ:
    نه بی لوتوسه، چون خودم که نمیفهمم این مشکل رو ممنون که گفتین
  • فاطمه سادات داوری
  • بله واقعا خیلی حال میده یک چیزی رو که کسی نداره جلوی ان پرز بدهیم.
    پاسخ:
    حالا نه هر چیزی رو:)
    ولی گل خیلی برای پز دادن خوبه :)
    مخصوصا اگر کلی پشت سرت پچ پچ کنن که یعنی کی آورده گل رو براش :)
    :) نمیری که همیشه گلهای قشنگ هدیه می گیری 
    خیلی خوشگلن 
    پاسخ:
    این بمیری یعنی همون خدا حفظت کنه دیگه ؟  :))

    فداتم که
    من خیلی شخصیت محبوبی هستم شاید دلیلش اینه :)))
    الکی مثلا


    تولدتون مبارک :)
     خوشی هاتونم روزافزون باد :) 

    پاسخ:
    ممنونم فاطمه جانم :)
    ای جونم چقدر خوب و هیجان انگیز ... فال حافظ رو بگو چه عالیه🌹🌹 
    انشالله به خوشی و شادی باشه همه اوقاتت
    پاسخ:
    ممنانم بهار جان
    تازه یار نه یکی نه دو تا سه چهار تا پشت سر هم :)
    خسرو و آیین و شاهین
    خدا بخیر کنه :)
    نوشتم نمیری 


    آره عزیزم خیلی محبوبی :) دمت گرم 
    پاسخ:
    آفرین :)

    خیلی ممنونم، نه بابا اینقدرها هم محبوب نیستم که تو فکر می‌کنی
    فقط خوش‌شانسم خیلی
    که دوستای خوبی دارم
    اتفاقا من از روی رفتار دیگران باهات میگم خیلی خوبی حتما
    پاسخ:
    آخه رفتار بقیه تحت تاثیر رفتار منه
    من اگر خوب نباشم اونام طبیعتا خوب نیستن
    و اونام خوب نباشن من خوب نیستم
    من جدا انسان خوش شانسی ام بهش اعتراف میکنم :)
  • ایزابلا ایزابلایی
  • سلام خانم رنجبر :)
    تولدتون مبارک. امیدوارم هرروز شادتر زندگی کنی و به همه آنچه که دوس داری برسی.
    خانم رنجبر ماچ بهتون *:
    آیکن حسودی شدید
    پاسخ:
    سلام عزیزم:)

    ممنونم از آرزوهای قشنگت
    ماچ به خودت دختر خوب
    :))
    شرمنده خلاصه:)
    به به چه خوب بود و چه حس خوبی داشت این پست :)
    تولدتون میارک باشه و ایشالا این خوشی ها و سورپرایز ها هر سال بیشتر و بیشتر واستون اتفاق بیفتن :)
    پاسخ:
    ممنونم:)

    امیدوارم همچنان محبوب قلوب باقی بمونم :))
    میبینم که آرزوم برآورده شده و سی و دو سالگی ه بینظیر و فوق العاده ای رو شروع کردی😍
    حالا که مرغ آمین داره چرخ میزنه رو سرم، واست آرزو میکنم شمعهای سی و دو رو که فوت میکنی تا به سی و سه خوش آمد بگی، تو دلت زمزمه کنی خدایا مرسی که سالی که گذشت سال برآورده شدن ه خوشگلترین آرزوهام بود🙏
    خوشحالم که خوشحالی😉همیشه همینجوری باش😚
    پاسخ:
    :) مستجاب الدعوه شدین گویا
    ممنونم، به این مرغ آمین بسپارین بیشتر هوای منو داشته باشه :)
    امیدوارم همیشه روزگار بر وفق مردامون باشه که بتونیم لبخند بزنیم

    ایشالا همیشه شادی باشه
    و دوروبرتون پر از آدمهای حال خوب کن باشه
    بازم تبریک میگم:)
    پاسخ:
    امیدوارم برای شما هم زندگی پر از آدم های حال خوب کن و رنگی رنگی باشه
    جوری که هیچ جای دلتنگی و ناراحتی تو دلتون نباشه.
    بازم ممنون :)
  • دچارِ فیش‌نگار
  • ایشالله بار بعدی 😏
    پاسخ:
    امیدوارم همچنان :)
  • دچارِ فیش‌نگار
  • خوب است
    پاسخ:
    بلی بلی
    اما اگر ثمربخش باشد
    نه امید و انتظار عبث
    عزیزم تولدت مبارک. انشالله سالهای پیش رو برات پر از ارامش باشه مطمئن باش خدا خیلی ارحم الرحمینه و اگر رنجی هم هست قطعا بعدش آسونی و روزهای خوشه...بالاخره رنج ها تموم میشه...لا تقنطوا من رحمه الله...از رحمت خدا ناامید نشوید...
    تو مرگ آفتاب درخشان پاک را باور مکن
    که ابر ملالی اگر تو راست 
    چونان غروب سر غم انگیز بگذرد
    دردی اگر به جان تو بنشست
    این نیز بگذرد...
    روزهایی میرسن در آینده که به قدری سرخوشی و حالت خوبه که وقتی یاد سالهای قبلش میفتی فقط خداروشکر میکنی...
    تمام اتفاقات خوب بالاخره یه روزی از راه میرسن... فقط برای هرکسی یک زمان مقرر داره که فقط خدا میدونه.
    کادوهات خیلی قشنگ بودن. مبارکت باشه. 
    من حالا اعضای خانواده خب همیشه تولد میگیرن و میگرفتن برام ولی کلا حسرت به دلم موند یکبار دوستام سورپرایزم کنن که خب هیچوقت نکردن:(
    حتی جا داره بگم در این زمینه به خیلی از بلاگرا هم غبطه خوردم وقتی میدیدم بقیه بلاگرا دسته جمعی برای یکی که تولدشه یه سورپرایز داشتن حالا از کادو گرفته تا صداهای ضبط شدشون تا نوشتن پست. خلاصه حسرت به دل از دنیا رفتم من:دی
    پاسخ:
    عزیزم❤️❤️❤️❤️
    ممنونم، این اولین کامنت تو برای منه
    و خیلی خوشحالم از این کامنت:)
    می‌دونم یعنی با تک تک سلول هام بهش باور دارم. 
    هرچند که غر زیاد می‌زنم هرچند که گاهی شاکی میشم
    اما ته دلم به امید اونه که دارم دوام میارم
    ممنونم از این حجم از انرژی که با خودت آوردی❤️
    منم خانواده ام همیشه تولد می‌گرفتن اما دو ساله محلم نمی‌دن چون ماه رمضونه کادوهاشون رو میدن فقط:)
    بلاگرها برای منم هیچ وقت تولد نگرفتن در هیچ ابعادی
    اما خب از بابت دوست خدا رو شکر خوش شانسم. 
    امیدوارم تولد امسال کلی سورپرایز بشی از جانب دوستان بلاگر. 
    فقط من روز تولدت رو نمیدونم 
  • اندیشمنگــ ...
  • 1
    سلام خانوم معلم عزیز
    تولدتون (با تاخیر) خجسته باد

    غبطه خوردم و لذت بردم و ذوق کردم و دعا کردم 

    سلامتی براتون آرزو میکنم
    پاسخ:
    سلام
    دوست عزیز 
    ممنونم از تبریکتون. 
    پایدار باشید و سربلند
    سلام :)
    تولدتون مبارک ( با کمی تاخیر )
    چقدر فوق العاده بود این خاطره و چقدر آدمهای خوبی کنارتون زندگی‌میکنن ...
    امیدوارم زندگیتون پر از این شادی ها و قشنگی های غیر منتظره باشه و برای تموم خواسته هاتون تلاش کنین و روزهای فوق العاده ای رو برای خودتون رقم بزنین :)
    پاسخ:
    سلام:)

    ممنونم
    زندگی با همین شادی‌های کوچیک و بزرگ قشنگ میشه و با این دوستای خوب
    امیدوارم نصیب تون بشه
    مرسی :)
    سلام 
    خانم اجازه ؟!
    اجازه خانوم معلم ؟!:))
    اجازه خانوم 
    🌹تولدتون با تاخیر مبارک 🌹
    ایشالا سال دیگه تولدتون  دو نفره بشه 
    خودت و جناب مستر خوشبخت :)



    +

    روز تولد بیست و دو  رو هم  از من بپرس :)) 
    بهت میگم ؛)
    البته اگر دقتتو ببری بالا خودت هم متوجه میشی که چه زمانی تولدشونه :)


    پاسخ:
    سلام عزیزم
    فدای تو واران عزیزم
    ممنونم خانومی:)
    22 فوریه به تاریخ خودمون میشه کی؟؟ ؟
  • شارمین امیریان
  • تولدت مبارک 😊
    پاسخ:
    ممنونم😍
  • دریا _ گاه نوشته های من
  • هر چند دیر شده
    ولی تولدتون مبارک
    🌹🍀🌺☘️🌷🌿💐🌿🥀
    پاسخ:
    ممنونم :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">