گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

قاب دلخواه خانۀ من

چهارشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۱۲ ب.ظ

هوالمحبوب

 

شاید چون بیشترین زمانم را در اتاق، پشت میز محبوبم و کنار قفسه‌های کتابم می‌گذرانم، می‌توانستم از اتاقم قابی را به تصویر بکشم، اما اینجا، میعادگاه مامان است، مامان تک‌تک این سبزینه‌ها را با عشق کاشته، پرورش داده، قلمه زده، خیلی‌هایشان، بچه‌های کوچولویی بودند که مهمان خانه شده‌اند و مامان از آب و گل درشان آورده، من دیده‌ام گاهی حتی قربان صدقۀ عروسی می‌رود، با شمعدانی‌هایش حرف می‌زند، عاشق درخت انگور است و برای رز‌هایش از جان مایه می‌گذارد، همۀ مادرها سبز انگشتند.

 

چالش قاب دلخواه خانۀ من از سوی بلاگردون در حال برگزاری است، همۀ شما به این چالش دعوتید، به ویژه آشنای غریب،  خانم دکتر هوپ، بهار جان، آسوکای مهربان، یسناسادات جان ، و عمو میرزا مهدی

  • ۹۹/۰۵/۲۹
  • نسرین

من و دوست داشتنی هایم

نظرات  (۱۴)

چه گل های شادابی..

پاسخ:
:))

مامانت چه دختر حواس جمع و خوبی داره :)

به به قشنگ زندگی جریان داره تو عکس.

پاسخ:
امیدوارم نظر خودش هم همین باشه:)

چشمات قشنگ می‌بینه عروس :)
  • مترسک ‌‌‌‌‌
  • چقدر سبزناک‌انگیزه 3>

    پاسخ:
    :)

    ممنونم از دعوتت نسرین جانم❤😍

     

    خیلی آدم‌هایی که به گل و گیاه علاقه دارن رو تحسین میکنم..

    پاسخ:
    خواهش می‌کنم :)

    منم همین‌طور
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • چه قشنگن ماشاالله^_^

    ما چند بار همت کردیم عروس نگهداریم اصلا نشد:| چندتا عروس بدبخت رو جوون‌مرگ کردیم:/

    پاسخ:
    قربونت :)

    متخصص این امر عمۀ پنجمی و مامان من هستن، دیدمت یه قلمه ازش می‌دم بهت :)

    خوشگلن 

    پاسخ:
    ممنونم:)

    دقت کردی: هر ایرونی، یک گل شمعدونی؟ :)

    قاب قشنگیه. شاید من هم اگر دسترسی به قاب محبوبم داشتم، از گلدون‌های مامان عکس می‌گرفتم. اما الان شش ساعت با خونه و باغچه و گلدون‌هاش فاصله دارم. 

     

    پاسخ:
    یکی از ملاک‌های شناسایی برای ایرانی بودنه اصلا:)

    ممنونم، امیدوارم به زودی دیداری تازه کنی با قاب دلخواهت.

    چقدر قشنگن نسرین، خصوصا گل صورتی‌ها وسط این سبزی خیلی خوشکلن ^_^

    همه‌ی مامانا عاشق گل و درختن انگار، خدا همیشه سبز و شاداب نگهشون داره :)

    پاسخ:
    ممنونم فرشته جان، اونو مامان بیشتر از من دوست داره، هر سری گل می‌ده می‌گه نسرین بیا ازش عکس بگیر:))
    خدا حفظ‌شون کنه برامون، مامانا رو برای ما و گلا رو برای مامانا

    هر جا سخن از گل هستش قبلش بوی مادر اونجا پیچیده ^__^

    گل های زندگی تون پر محصول و پر بار با دستای گل مادر ❤🌸

     

     

    قاب زندگیت سرشار از رنگهای شاد و رنگی رنگی 🌸💐🌼

     

     

    پاسخ:
    بله بله:)
    ممنونم عزیزم.
    خدا نازنین مادرت رو رحمت کنه.
    مرسی😘😘😘

    چقدر قشنگند(:

    پاسخ:
    ممنونم :)

    قبل از باز کردن این پست فکر می‌کردم قاب دلخواهت کتابخونه‌ت هست، بعد که متن رو خوندم متوجه دلیل انتخابت شدم. واقعا همه‌ی مادرها سبزانگشت هستند:) سایه‌ی مادرت همیشه مستدام:*

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم، خدا حفظشون کنه برامون.
  • رحیم فلاحتی
  • همیشه دوست داشتم اسم گل و گیاه ها رو بدونم اما افسوس که تا حالا نشده !

    باغچه تون همیشه پر گل !

    پاسخ:
    منم با وجود اینکه کل خاندانم کشاورزن، توی این یه قلم ضعیفم متاسفانه:(

    ممنون از دعای خوبتون:)
  • رحیم فلاحتی
  • :))

    پاسخ:
    :)

    من از همینجا بوشونو حس کردم :)

    پاسخ:
    :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">