گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

دنیای تنهایی های پرهیاهو

پنجشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۳۸ ق.ظ

هوالمحبوب

دیروز به طور اتفاقی تصمیم گرفتم تلگرام نصب کنم. میخواستم یکم ملموس تر باشه درک این فضا برام. نصب کردن این نرم افزار چت همانا و اد شدن توی چند تا گروه همانا. وارد که شدم دیدم چقدر جای من خالی بود اینجا همه هستن الا من!

هیچ کس ازم نپرسید که دوست داری توی این گروه باشی یا نه. آدم هایی که نه اونها منو میشناختن و نه من اونها رو هیچ جذابیی برام نداشت. در طول 24 ساعت گذشته بیش از هزار تا عکس و فیلم دریافت کردم.بی شمار شعر و داستان و متن به دستم رسیده.

واقعا آدم های عجیبی شدیم! عکس بچه هامون رو میذاریم توی پروفایل مون ولی وقتی همون بچه گریه میکنه، گشنه میشه، نق میزنه وقتی نداریم که صرفش کنیم یعنی کلا حوصله اش رو نداریم چون داریم آخرین مدل های لباس و آرایش رو از بقیه ی خانوم ها دریافت میکنیم! فرقی هم نمیکنه کجای شهر بشینی بالای شهر- پایین شهر، فرقی نمیکنه چقدر سواد داری همین که بتونی بنویسی و بخونی برات از نون شب واجب تره که تلگرام داشته باشی که عقب نمونی از قافله ی به روز شده ها!

نمیدونم چند تا لبخند رو از دست دادیم وقتی در حال لایک زدن بودیم...

نمیدونم چقدر لحظه هامون هدر شدن پای حرف زدن با غریبه های مجازی در حالی که میتونستیم به چهره ی پدر و مادرمون خیره باشیم، میتونستیم برادرو خواهرمون رو تماشا کنیم، میتونستیم غرق بشیم توی خنده های همسرمون، میتونستیم قربون صدقه ی بچه هامون بریم....

چقدر دنیای بدی ساختیم برای خودمون. دنیایی که توش تنها و تنهاتر میشیم و از بهترین لذت های خدا که خانواده باشه دور و دور تر میشیم....

چقدر راحت میتونیم تغییر کنیم ....

  • ۹۴/۰۵/۰۸
  • نسرین

از بی حوصلگی ها

نظرات  (۱۱)

خخخخ تو هم بدتر از منی پس:) من تو گوشیم که ندارم تو کامپیوتر نصب کردم تا با چند تا از دوستای نزدیکم چت کنم و فقطم تو یه گروه لباس عضوم که بدرد دوخت و دوزم می خوره:)

ولی خدا رو شکر که اهلش نیستیم...از صد در صد فقط 20 % ش شاید مزیت باشه باقیش چیزی جز ضرر نیستن این شبکه ها
پاسخ:
چه خوب که هم فکریم حتی توی این قضیه:)
...........
نمی دانم چرا فناوری را برتر می دانیم .......
من هرگز از آن شبکه ها استفاده ی مفیدی ندیده ام
تنها وقت تلف کردن است
مگر و مگر گروهی تشکیل دهی با دوستانی که می شناسی شان و مجازی نیستند .
تنها و تنها تلگرام را نصب کرده ام آن هم به اجبار و اصرار دوستان/
هفته ای یکبار سر می زنم و گویای ِ حالشان.
چه قدر آدم باید بیکار باشد که لایک /لایک/لایک
خودت/مادرت/پدرت/برادرت را لایک کن لاولی ِ من lovely/
راستی بعد از همه ی این ها یک حس خیلی خیلی بدی به من دست می دَهَد نسرین .. خیلی بدْ که توصیف کردنی نیست
گفتم و دوباره می گویم فقط یک گروه ِ دوستانه " عشق و ادب "
اُفتاد !!!

پاسخ:
حتی چت کردن با دوستای خیلی خیلی نزدیک رو هم نمیپسندم ترجیح میدم صداشون رو بشنوم و رخ تو رخ ببینمشون تا تو فضایی که برام غریبه است چت کنم!
  • فریاد در سکوت
  • سلام 
    راست میگی 
    خیلیا خیلی وقت صرف میکنن واسه این چیزا
    من هم تلگرام دارم و هم لاین و خیلی گروهها آد کردن منو ولی خب فعالیت نمیکنم، به جز دو تا گروه شعر، که میرم شعر میخونم و خیلی کم شعر میذارم،در کل مفید واسم، ولی خب به عنوان نرم افزاری واسه ارسال پیام مناسب، حالا تقریبا همه دارن و به نظرم اشکال نداره داشته باشی ولی باید ازش درست استفاده کرد، یک درگیری که من دارم الان بازی کلش، تقریبا همه مردهای فامیل ما بازی میکنن و خیلی تاسف آور، تمام وقت و انرژی شون رو میذارن صرف اینطور بازی ها، یک معضلی شده واقعا 
    پاسخ:
    سلام!
    مردایی که برای زنشون و برای بچه هاشون اونقدر وقت نمیذارن!
    لامصب یه اپیدمی شده که زن و مرد هم نمیشناسه گفتم توی پست
    و متاسفم واقعا برای این همه اهمال کاری

     اصولا افراط درهر کاری ناپسنده



    والبته  بسته به نوع استفادش داره


    البته تصدیق میکنم که بیشتر مطالب یا تکراری هستن یا به درد نخور


     ولی برای اطلاع رسانی گروهی در خصوص بعضی مسائل مفیده

    پاسخ:
    کلا تا جایی که من دیدم همه دارن افراط میکنن :)
    سلام

    واااااایییییییییییی دقیقااااااااااا
    من متحول شدم از این به بعد خیلی کمتر میرم اینجور جاها :((((


    پاسخ:
    سلام!
    دیدمت تو تلگرام:)
    ممنون که اینقدر حرف گوش کنی عزیزدل
    گریه
    آخرین چیزی‌ست که باقی می‌ماند
    و بغض
    یکی مانده به آخری‌ست
    و امید
    پیش از بغض
    می‌ترکد
    من این مرحله‌ها را
    مثل مسیر خانه تا دانشگاه
    مثل مسیر حول‌حالنا تا یلدا
    کوچه به کوچه از برم
    این کوچه‌ها
    هر شب
    پر از بادکنک‌هایی‌ست
    که یکی‌یکی می‌ترکند
    اول امید
    بعد بغض
    و گریه آخرین چیزی‌ست که ...


    { مهدیه لطیفی }

    سلام
    خدا رو شکر از اینجور چیزا ندارم ، در واقع موبایلم در این حد نیست :)
    ما باید به شریان های زندگی که خانواده هستند بیشتر اهمیت دهیم
    در پناه خدا
    پاسخ:
    سلام
    خوشحالم که شما از آدم هایی هستین که پاهاتون رو زمینه:)
    پس بزن قَدِش آبجی جان:))
    پاسخ:
    :))
  • مجید شفیعی
  • سلام

    افراط و تفریط بده والا مکالمه با دوستان در جایی که لازمش داریم که بد نیست....

    یا ....

    یا ....


    اما به هر حال این سیستما اگر مستعد تنهایی و تنها بودن باشیم شدید تر ما رو غرق میکنه

    باید مواظب باشیم

    ممنون تذکر و پست خیلی خوبی بود
    پاسخ:
    سلام
    مشکل من با همین عدم حفظ تعادله
    چون ما بارها و بارها ثابت کردیم نمیتونیم از افراط و تفریط بپرهیزیم!
    و شدیدا قابلیت غرق شدن تو تنهایی رو داریم!
    سلام خانوم تلگرامی....(چشمک)!



    این جمله تاثرگذار بود: 


    "نمیدونم چند تا لبخند رو از دست دادیم وقتی در حال لایک زدن بودیم..."



    پاسخ:
    سلام:)
    متاسفانه زود هم معتاد میکنه آدمو:)
  • سیدی (به بهانه فرهنگ)
  • بسم الله الرحمن الرحیم - سلام - خیلی خوب و عالی بود - خدا خیرتون بده ان شاء الله
    پاسخ:
    سلام 
    ممنون 
    خدا همه ی تلاش گران عرصه های خوب رو قوت بده ان شالله

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">