گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

دردهایی از جنس زندگی

پنجشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۴۶ ب.ظ

هوالمحبوب

من هم مث خیلی های دیگر این روزها کیمیا می بینم. برعکس خیلی ها که فاز جنگی سریال را دوست ندارند من فاز جنگی سریال را به شدت میپسندم.

فارغ از همه ی نقص های فنی، فارغ از همه ی سوراخ های فیلم نامه،فارغ از بازی سرد و بی روح مهراوه، من صحنه های جنگی سریال را دوست دارم و هی دلم را چنگ میزند این همه آشوب و هی سوالهایی مغزم را سوراخ میکند که چرا چرا چرا

گویا یک سوال هایی در زندگی هست که هیچ وقت پاسخی برایشان نمی یابی.

«پس گرفتن خرمشهر بعد از یک سال و نیم راحت تر بود یا جلوگیری از سقوطش؟؟؟»

کاش زمان به عقب بر می گشت و من در روزهای خون بار سال 59 مردی را می یافتم تا پاسخ این سوالم را از او بگیرم.

من که یک بار خرمشهر به اصطلاح آباد شده را از نزدیک دیده ام...من که تپش نبض زندگی را در شریان های اصلی شهر به نظاره نشسته ام هنوز هم در حل این ابهام فرومانده ام.

مردم خوزستان هنوز هم بعد از سی سال تاوان جنگی را میدهند که میتوانست در نطفه خفه شود. مردم یک گوشه از این خاک من، هنوز هم داغدار خون هایی هستند که میتوانست ریخته نشود آیا مردی بود که بتواند به فریاد مردم خرمشهر 59 برسد و نرسید؟؟

دیالوگ های بی پروای بازیگرها در صحنه های جنگی را دوست دارم....ما تاوان دادیم، خون دادیم که انقلاب کنیم اما حکومت مردمی و انقلابی در اولین فشار خارجی پشت مردمش را بدجور خالی گذاشت....

یاد نامه ی تاریخی شمخانی می افتم که برای مقامات تهران نوشت:«ما در خرمشهر جان داریم که بدهیم، وسیله ی دادن جان نداریم» چطور می شود این طور پشت شهری را خالی کرد که مردم بی دفاعش ناخواسته وارد جنگ شوند، که نوجوانانش یک شبه مرد شوند، که دخترکانش یک شبه شیرزن شوند؛ گویا خدا خواسته بود حماسه ای را رقم بزند ...نمیدانم چه تدبیری پشت این بی تدبیری خوابیده است .....

  • ۹۴/۱۰/۱۰
  • نسرین

از ناممکن ها

نظرات  (۷)

  • لوسیفر زوبع
  • خدا قدرتش را بعدها به رخ کشید و آن را با قطره قطره خون مردم،با یتیم شدن صدها کودک،با داغدار کردن صدها مادر،با رخ دادن صدها جنایت و... خرمشهر را آزاد کرد.
    آری،خدا خرمشهر را آزاد کرد و مردم سیاهی لشکر.
    پاسخ:
    نمیدونم چی بگم!
    واقعا می شد جلوی این همه جنایت رو گرفت ؟؟
    می شد حسرت به دل خیلی ها نکرد؟
    آیا نفعی توی این جنگ برای خیلی ها بود که هشت سال طولش دادن؟

    حرفات یک ب یکش درست 

    منم فاز جنگیش رو بیشتر میپسندم /جدا از تمام شهیدان یاد شهید محمد جهان آرا هم گرامی ک آقای بهداد خیلی خوب نقشش رو بازی میکنن
    پاسخ:
    یادشون سبز
    ولی من بازی بهداد رو هیچ کجا نمیپسندم!
  • مداد کوچک
  • من ، کیمیا در دیدنِ رسانه ی تصویری هستم.
    " خانواده پای کیمیا نشسته اند از اول تا ....
    چه خون هایی که ....
    مردم، جنگ طلب به بار نمیان ؛ این جبر هست که اونها رو به جنگ می کشونه "
    کاش در دنیا هیچ جبری نبود .هیچ جبری
    " ممنون زمزمه چین "

    پاسخ:
    کاش به درکی از جهان میرسیدیم که حرف زدن راه حل مشکلاتمون بود نه گلوله!
  • بهارنارنج
  • من کیمیا رو خیلی کم و بیش میبینم ..بیشتر وقتا صداشو میشنوم فقط نمیدونم چرا برام جذاب نیست داستانش

    به قول خودشون خرمشهر رو خدا آزاد کرد نه اینا!!

    دولت ما منتظره فقط یه شیخ نمر رو اعدام کنن اون موقع بریزن سفارت اتیش بزنن! 500 نفر مردم ایران تو خاک عربستان سلاخی شدن هیچ کی ککش نگزید اونوقت الان...

    والا خون آدمو به جوش میارن
    پاسخ:
    منم اوایل زیاد نمیدیدم از وقتی ازدواج کیمیا و ارش جدی شد دنبالش میکنم
    سوتی که فراوان داره ماشالله
    ولی قسمت های خرمشهرش انصافا قشنگ بود
    میخوام راجع به اون قسمت پایانی کامنتت پست بذارم اتفاقا!
  • صحاف امین
  • بهتره سریال شهرزاد رو هم ببینی دوست دارم برای اونم یه پست بذاری
    پاسخ:
    اگه به دستم برسه حتما:)
  • صحاف امین
  • سلام


    کاش سریال شهرزاد رو ببینی وبراش یه پست بذاری

    پاسخ:
    سلام
    منتظرم پسرخالم نسخه ی نهایی رو بریزه رو فلش منم ازش بگیرم ببینم:)
    سریال پولی نمیچسبه!
  • محکوم به سکوت
  • زنده س کسی که باید سوال را از او بپرسی همان کسی که به جای مهمات و اسلحه کیک و کلوچه برای مبارزان دیار خرمشهر میفرستاد. اری ...بنی صدر
    پاسخ:
    دستم بهش نمیرسه ولی...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">