گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

برای مادرها

چهارشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۰۷ ب.ظ

هوالمحبوب

مامان، امروز سه بار بازار را زیرو رو کردم تا برای خوشحال کردن دلت چیزی بگیرم. در بازار هیچ چیزی پیدا نمی‌شود. چروکِ دست خوب کن، نساخته‌اند هنوز. کسی بلد نیست با ماژیک سیاه طوری موهایت را خط‌خطی کند که رنگشان نرود.

مامان کسی یک قوطی پر از کلمه‌ی "ببخشید" نداشت، تا هرکدام را بگذارم قسمتی از قلبت که هرروز بریدمش. تا برای همیشه خوب شود.

کسی یک قلک از پول‌های پس‌اندازی که با عشق جمع کرده بودی و همه اش را با عشق دادی به من، نداشت. هیچ مغازه‌ای خواب اضافه بسته بندی شده نداشت. هیچ کجا فداکاری دخترانه برای مامان‌ها نمی‌فروختند.

تمام این‌ها و چیزهایی که ننوشته ام و می‌دانی مرا به دردسر انداختند، مامان مجبور شدم بنشینم فکر کنم و به مغازه دارها پیشنهاد بدهم، کمی اشکِ الکی درست کند تا چشم‌هایت وقت‌هایی که ناراحتند نشتی نداشته باشند. مغازه‌دارها اینجورچیزها را نمی‌فروشند و من این را از روسری های آویزان شده فهمیدم که مخصوص پنهان کردن موهای سپیدت بودند. که نبینمشان.

مامان تو خیلی چیزها لازم داشتی و در بازار نمی فروختند. بازار را برای خوشحالی دل من درست کرده بودند. وگرنه من که یادم نمی‌رود، همین روزهایی که به خواندن با ذوقِ پیامک هایت گوش می‌دهم، برای تو روز مادر می‌شود.


برگرفته شده از : اینجا
  • ۹۵/۰۱/۱۱
  • نسرین

بازنشر

نظرات  (۵)

مرسی خوب بود

ب منم سر بزن

popmuzik.ir
پاسخ:
ممنون
روزت مبارک گلم
پاسخ:
روز توم مبارک عزیزم
چه جالب
گاوصندوق برای حرف ها
" واژه با شنیدن نامش طلوع می کند
چه عظمتی داری حضرتِ مادر "

مادر در همه ی روزها مبارک است در یک روز قابلیت خلاصه شدن ندارد

مادرانگی شان را هرروز به جشن بنشینیم و افتخار کنیم که مادرانمان فرشته های زمینی اند
پاسخ:
عالییییییییییییییییی
چقدرررر متن زیبایی بود :ایکسسسس


پاسخ:
عالی بود:)
ای جانم چقد قشنگ بود...

دلم گرفت:(
پاسخ:
آره منم وقتی خوندمش دلم گرفت به نظرم متنی بهتر از این نمیشد بنویسم برای روز مادر!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">