گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

کاش کمی حرف داشتم

جمعه, ۱۳ فروردين ۱۳۹۵، ۰۲:۲۸ ب.ظ

هوالمحبوب

سلام که سرآغاز مهربانی هاست....

معرفی کتاب امروز مربوط میشه به یه کتاب شعر از یه شاعر خیلی جوون که خوندن اشعارش منو به وجد آورد.برای همین ترجیح دادم به شمام معرفیش کنم تا تو لذت خوندنش سهیم باشین.
عنوان کتاب:برای سکوتم کاش کمی حرف داشتم ،شاعر:اکبر زارع،انتشارات شعر روزگار
شعرها همه در قالب شعر سپید هستند و اغلب کوتاه ولی پر معنا....

قصه ی آشنایی من با این کتاب این بود که خیلی اتفاقی تو خونه ی خاله جانم چشمم خورد به این کتاب بعد که ورق زدم دیدم به به چه شعرهای خوبی داره.کل ساعتهایی که اونجا بودیم کتاب تو دستم بود و از شعرهایی که خیلی خوشم اومد تو دفترچه ام یادداشت کردم.شعرها اکثرا مضامین عاشقانه دارند گاهی نقبی به عرفان و شعرهای مذهبی هم زده شده است.عنصر خیال بسیار قوی است.شاعر ابزار گوناگون را به خدمت شعر در آورده و برای بیان منظور خود از آن بهره گرفته است یکی از اتفاقهایی که در این اواخر در شعر نو و سپید شاهد آن است بروز و ظهور واژه ها و اصطلاحات غیر ادبی در شعر است که در اغلب موارد هم خوش مینشیند در شعر.

گویا برای رهایی از قید و بندهای شعر کهن شعرای ما مخصوصا جوانان خوش قریحه علاوه بر پناه بردن به شعر نو سعی در تغییر محتوایی شعر هم دارند گویا شعر ها نوعی واگویه ی خاطرات است گاهی نامه است گاهی درد دل.کما اینکه این قبیل مسائل در شعر کهن هم دیده میشد ولی در شعر سپید امروزی تر و بی پرواتر شده است.

شاعر این دفتر شعر متولد سال 69 است و این برای من بسی جای شگفتی بود که چقدر شعر ها از پختگی برخوردارند و چقدر دلنشین هستند و خبری از شتاب زدگی و خامی های جوانی و عاشقانه های دم دستی در آن نیست.امیدوارم بتونین کتاب رو تهیه کنین و از خوندن شعرهاش لذت ببرین منم تو فکر یه راهی برای کش رفتن کتاب از پسرخاله ام هستم:))

چند نمونه از شعرهای کتاب:


تو قند شیرین
خسروت چای تلخ
برای رفع خستگی مرگ
با من اگر بودی قنداب شفا بخش میشدیم!

****
میگویند دریادلم
نمیخواهی دل به دریا بزنی؟

****
خفه میشود یادت وقتی
که دلم تنگ است!

***
در بحبوحه ی مدرن شدن
تو هم خودت را به روز کن
شب....

***
من سرنخ تمام کلاف ها بودم اما سکوت بازیگوش تو رشته ی کلامم را گم کرد.

***
ابروانت را گره نزن بیهوده
فیلسوف نگاهت نمیفهمد مرا

***
آن قدر زمین خورده ام که دیگر به گلوگاهم رسیده است
همین روزهاست که بالا بیاورم تمام زندگی را

**
از ازدیاد محبت لامپ ارتباطمان ترکید
از این پس
الگوی مصرف نگاهم را اصلاح میکنم!
***
شب فرا رسیده است
ماه خسوف کرده است
کلید چشمهایت را بزن
تکلیف نگاه هایمان روشن شود!

****
امروز غروب من و خدا
همنشین بودیم در مطلع شعرش الله اکبر

  • ۹۵/۰۱/۱۳
  • نسرین

شعر بخوانیم

نظرات  (۸)

خیلی خدبن این آقای زارع
ممنون از معرفی تون:)
پاسخ:
خوشحالم که مورد توجه واقع شد:)
ممنون

شعرهایشان به دل می نشیند


ممنون از معرفی ایشان

پاسخ:
خواهش میکنم
مرسی عزیزم
شعراشون خووووبه
تشکر ویژه برای نمونه شعرهاشون
پاسخ:
سپاس:)
الله اکبر
ایز وری گووود مای دیییر
آی لاوو سو مِنی دِ سانگ اند پویت

" ترجمه :
خدا بزرگه
عزیزم این فوقِ عادی بود
من در هر صورتی دوسْتْ دارم آهنگ و شعر رو"

:)


کمی از شعر مداد کوچک :

ما همدم روزگار پردرد شدیم
همچون دگران آینه ی صبر شدیم
صبح آمد و خنده بر دل ها زد
ما مثلِ همه ؛ سیب بگو ، خند شُدیم



زمزمه هات برقراااااار رفیقِ عناب

پاسخ:
عالی:)
زبانم ضعیف هست ولی در این حد که اینا رو بفهمم بلدم دیگه:)
شعرت عالییییییییییی بود
ممنون

خوب بود. می خوانمش.
پاسخ:
کار خوبی میکنید:)
نسرین:( ببخشید بازم:( دیگه روم نمیشه معذرتم بخوام...این یکی دو هفته واقعا فرصت نشد امتحان پشت امتحان همین الان که اینجا نشستم استرس پرسش امروز رو دارم:( شده بدتر از مدرسه
الانم بعد یه ماه رفتم یه سر به وبلاگ خودم زدم!!!! دیدم یکی از دوستان بلاگفایی پیدام کرده و کلی کامنت گذاشته بنده خدا...عذاب وجدان گرفتم
من نادمم:(((
پاسخ:
عزیزم:)
معذرت واسه چی من درک میکنم خودم یه کار نیمه وقت دارم به خیلی چیزها نمیرسم!
ان شالله تابستون نزدیکه
اوقات فراغتت بیشتر میشه
ولی من بیشتر واسه خودت میگم که بنویس ازت برمیاد و باید براش وقت بذاری
بعدها مث من حسرت نخوری
راستی ممنون از معرفی این شاعر جوان...نمیشه پیداش کنیم مخشو بزنیم بیاد کانالمون؟:)

شعرهاش خیلی قشنگ بود..کوتاه ولی گویا
پاسخ:
نمیدونم والله
به احتمال زیاد همشهری ماست
برم از پسرخاله ام بپرسم!
حالا نیست کانال مون خیلی پر طرفداره!
http://8pic.ir/images/sr17rnz7um9c89qh8xkh.jpg
پاسخ:
عزیزم:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">