گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

من و تب تیر ماهی

چهارشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۵، ۰۸:۱۲ ب.ظ

هوالمحبوب


وسط چله ی تابستان است و تا می آیی قدم از قدم بر داری حرکت شر شر عرق را بر پیشانی و صورت و کمرت احساس میکنی.روزه ای و دیدن هر آب نمایی وسط هر چهارراهی می تواند آب از لب و لوچه ات آویزان کند.با زبان روزه خیابان های تف دیده ی شهر را زیر و رو میکنی و بلند بلند فکر میکنی. بلند بلند حرف می زنی و تند تند قدم بر میداری. تابستان از آن فصل هایی است که هر لباسی بپوشی موقع راه رفتن در خیابان های دم دار شهر حتما خودت را فحش باران میکنی که کاش لباس دیگری پوشیده بودم تا شاید گرما کمتر کارم را می ساخت! کاش کفش لعنتی اسپورت نمی پوشیدم. کاش روسری سر می کردم جای مقنعه و کاش....

وقتی خیابان های شهرت را گز میکنی و از پا می افتی و می نشینی لب جوبی یا روی پله ای کنار مغازه ای هزار فکر نکرده هجوم می آورند بر سرت. اینکه چرا این راه تمام نمی شود!؟ چرا این سختی ها تمامی ندارند؟! چرا آن خنکای آرامش قصد وزیدن ندارد؟ چرا خدا هوای تو را ندارد؟! چرا رها شده ای وسط این برهوت تف دیده؟!

مگر تمام زورت را نزده ای برای حفظ کردن این زندگی؟! پس چرا این روزها زورت به زندگی نمی رسد؟! زورت به تنهایی نمی رسد؟! زورت به آدم ها نمی رسد؟!

مدام سرکوب می شوی به خاطر صداقتت، مدام طرد می شوی به خاطر فرار از دروغ. ولی یک روز مجبوری سر خم کنی در برابر این قانون نانوشته. مجبوری یک روز خودت نبودن را انتخاب کنی، چون دیگر خود واقعی ات از سکه افتاده. باید نقاب بزنی و تغییر کنی. تغییرهایی که روزی از آنها وحشت داشتی.


+ خدایا وقتش شده نه؟!

++ خدایا امسال که منو بدجوری محروم کردی، مثل یک تبعیدی، مثل یک گناهکار از آغوشت طرد کردی ولی به خدایی خودت من بنده ی خوبی ام قدرم رو بدون. راضی نباش که من دیگه اونی نباشم که بودم؛  اونی بشم که تو دوست نداری. من دارم جون میکنم فقط به خاطر خودت دستت رو دراز کن به سمتم نذار کم بیارم.....

  • ۹۵/۰۴/۰۹
  • نسرین

از ناممکن ها

نظرات  (۷)

در ره خود خسته و بی تاب
یاسمن ها را به بوی عشق بوییده
یا نسیمی در این ره متروک
دامن از عطر یاس تر کرده
از سیاهی چرا حذر کردن
شب پُر از قطره های الماس است
آنچه از شب بجای می ماند
عطر سُکرآور گل یاس است....
پاسخ:
:)
  • صحاف امین
  • بیا بنده ی من می دانم خوبی


    آخه منم خوبم منتها صبر کن جانم


    من صابرین رو دوست دارم :)

    پاسخ:

    گویند صبر کن که تو را صبر بر دهد
    آری دهد ولیک به عمر دگر دهد..
    من عمر خویشتن به صبوری گذاشته ام
    عمری دگر بباید تا صبر بر دهد...
    آخــــــے عزیزم ان شالله که دستت هیچ وقت ول نمیکنه آبجی پا ک و مهربونم😘
    پاسخ:
    ان شالله شیرین جونی:)
    سلام
    خوبین؟
    از این پست احساس سختی
    زندگی را نمودم
    امیدوارم همیشه شاد و پیروز باشید
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    احساس درستیه در این شرایط
    ان شالله
  • بهارنارنج
  • خدا یه جمله ای گفته که در عین کوتاهی خیلی آرامش بخشه:

    رحمتی وسعت کل شیء............رحمتم همه چیز را فرا گرفته است

    بیا نا امید نباشیم منم این روزا حال تو رو دارم....

    گرما گرما گرما!! آخ خدا کاش یکم هوا خنک شه:(((
    برا منی که به شددت گرمایی هستم این گرما حکم شکنجه رو داره:((
    پاسخ:
    تو حرف به تک تک مقدسات ایمان دارم
    به بزرگی خدا به رحمتش به اینکه امیدم فقط باید به اون بالایی باشه
    ولی پای عملم چوبینه بهار جان
    هی لنگ میزنم تو اراده و عمل
    **********************
    منم به شدت آلرژی دارم به گرما
    البته به سرمام الرژی دارم:)
    ولی ترجیح میدم همیشه تو بهار زندگی کنم:)
    روزهای طولانی روشنایی زیاد و خنکی هوا...........
    به به
    خدا داره ایمان روزه دارهاش رو محک میزنه
    صبور باش جان دل
    انشاءالله همه جوانان سرزمینم خوشبخت باشن و شاد...
    و به آرزوی دلشون برسن.
    التماس دعا 
    پاسخ:
    انشالله
    ممنون
    منم همین آرزو رو برای شما دارم.
  • مداد کوچک
  • عزیزَکَمْ .
    تبِ تندِ تیرماهی ت منو سوزوند ، تو بهترین دختر کتابخون و پاک و ادبیاتی ای بودی که من دیدم . تا حالا
    خدا همیشه حواسش به تو بوده و هستْ ؛ مگه می شه خدا صداتو نشنوه نسرینْ
    امیدداشته باش گل نازمْ
    پاسخ:
    عزیز دلم
    خدا این روزها سرش خیلی شلوغه
    مشغول رسیدگی به بنده های خوبشه
    من اون زیر موندم زیر دست و پا
    تا بیاد صدای منو بشنوه نفسم تنگ شده و رفتم پی کارم:)
    امید تنها چیزیه که این روزها دارم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">