گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

حس سقوط

جمعه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۶، ۱۲:۲۴ ب.ظ

هوالمحبوب

 

وقت هایی که حالم خیلی خوبه قطعا یکی از این دو تا اتفاق برام افتاده: یا کتاب خوندنم منظم و روزانه پیگیری شده، یا رابطه ام با خدا خیلی خوب و تو دل برو شده:)

این چند وقتی که غمگین و خموده بودم ماه هایی بود که کتاب نمیخوندم و با خدام تو حالت قهر بودم. الان که نشستم به فکر کردن از خودم خجالت کشیدم. منی که کتاب از دستم نمی افتاد حالا چند ماهه مداوم هست که لای هیچ کتابی رو به جز کتاب شعر باز نکردم و این تاسف باره. کتاب هایی که خوندم همشون در راستای کار مقاله ها بوده و چیزی بهم اضافه نکرده و من از این این بابت خیلی ناراحتم.

خواهرم همیشه میگه حیف اون روزهایی که کتاب از دستت نمی افتاد گذشت و حالا رسیدی به جایی که دیگه الان گوشی از دستت نمی افتاده! و این یعنی خود سقوط.

از نمایشگاه مهر ماه چندین کتاب از نویسنده های محبوبم خریدم که به مروز زمان بشینم بخونم ولی به جز دو تاشون لای هیچ کدوم رو باز نکردم. چند تا کتاب هدیه گرفتم که اون ها هم نخونده تو قفسه ی کتابم نشستن. چند تا کتاب جدیدم که نقد هاشون رو خوندم هنوز فرصت نکردم بگیرم و مطالعه کنم.

باید یه خونه تکونی اساسی بکنم و توی این بهار دلچسب که از سوز سرما شب ها دارم یخ میزنم بشینم کتاب بخونم و کم کم اعتیادم به موبایل رو ترک کنم. روزهایی که میخونم و سرم تو کتاب و مجله است حالم خوبه و حس میکنم چیزی برای گفتن دارم. حس میکنم یه دنیای جدیدی کشف کردم که میتونم درباره اش حرف بزنم ولی حالا ترجیح میدم سکوت کنم و سرم رو به کارهای دیگه ای گرم کنم. قول میدم پست بعدی که میذارم معرفی کتاب باشه.


  • ۹۶/۰۱/۱۸
  • نسرین

کتاب بخوانیم

نظرات  (۱۲)

  • آموزشی-تفریحی
  • مرسی عالی بود
    پاسخ:
    محض رضای خدا لااقل میخوندی بعد کامنت میدادی!
    واقعا هیچ چیز جای کتاب رو نمیگیره.
    پاسخ:
    دقیقا
    آخ آخ گفتی موبایل 
    معتادمون کرده بدجور

    منتظر معرفی میمونیم:)
    پاسخ:
     عجیب و درد آور
    ممنون:)
    من از نمایشگاه مهر یه کتاب مربوط به درس ام خریدم بنظرم امسال نمایشگاه ضعیف بود ...
    خیلی خوبه پس پیگیر آرامش ات باش ..
    منتظریم نسرین جان :)
    پاسخ:
    من از نمایشگاه امسال راضی بودم چون تازه های چاپ زیاد بود.
    منتظر باشید به زودی .... :)
  • میثم علی زلفی
  • سلام
    ای کاش کتاب می خواندیم به جای هزاران ساعت وقتی که در فضای مجازی صرف می کنیم. هیچ کس در دنیا ارزشمند تر از خود مانیست. بخاطر دیگران و بهره بردن دیگران خودمان را بی بهره نکنیم.
    امیرامومنین فرمودند: (مضمون)
    خیری که در آن شر (نه سختی) نهفته است خیر نیست.
    کانال و گروهی که انسان را از کتاب جدا می کند خیر که نیست شر هم هست.
    پس می روم صفحاتی از کتابی که در دست دارم را بخوانم
    خداحافظ
    پاسخ:
    سلام
    متاسفانه همیشه نمیتونم فرهیخته باشم و گاهی می زنم جاده خاکی
    این به حال و روزمم بر میگرده
    فکر میکنم باید خوب باشم تا کتاب بخونم ولی بعد به این نتیجه میرسم که کتابه که حالم رو خوب میکنه
    ممنون از حضورتون:)
    اول بگم عکس کتاب ویه عینک روش خوبه کلا از این مدل عکسا دوست دارم.
    چه مقاله ای داری؟
    پاسخ:
    چه خوب
    عکس با کتاب کلا حس خوبی میده به آدم
    مقالاتی برای یک سایت :)
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • وقتی همش سرم تو گوشیه، حس میکنم که زنده نیستم!!
    پاسخ:
    دقیقا:)
    سلام مهر بانو جانم

    خیلی خوشحالم که باز حالت خوبه ان شالله خوب باشه و هیچ وقت رابطه ات با کتاب و خدا قطع نشه

    دوست جان خودمی خوشکل خانم
    پاسخ:
    سلام به روی ماهت
    ممنونم که هستی
    امیدوارم که همین طور باشه
    دوست جونی همیشه به من لطف داری:)
    سلام مهر بانو جانم

    خیلی خوشحالم که باز حالت خوبه ان شالله خوب باشه و هیچ وقت رابطه ات با کتاب و خدا قطع نشه

    دوست جان خودمی خوشکل خانم
    درسته...
    واقعا منم وقتی با گوشیم حس وقت تلف کردن دارم
    پاسخ:
    :(
    سلام گل بانو

    نیستی چرا باز؟ 

    نگران حالتم گلی آپ کن ..
    پاسخ:
    سلام عزیزدل
    اومدم با کلی خبر خوووووب
    کلی کتاب تازه
    و انرزی مثبت
    مرسی که احوال پرسی خانومی
    هیچ وقت نمیشه گوشی رو با تمام جذابیتهایی که داره یکباره کنار گذاشت
    اما میشه محدود ازش استفاده کرد
    مثلا ساعت های خاصی و آدم خودشو ملزم کنه دقیقا در همون ساعتها
    از زیاد به کم
    موفق باشی
    پاسخ:
    بله قطعا هیچ وقت نمیشه به طور کامل کنارش گذاشت.
    منم الان نت شبانه گرفتم که یازده شب تا هشت صبح فعاله و دقیقا کل روز بیکارم و با گوشیم کاری ندارم:)
    ممنونم
    همچنین شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">