گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

فصل مشترک عشق و عقل، تنهایی‌ست

جمعه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۶، ۰۳:۵۲ ب.ظ

هوالمحبوب


همون طور که سال هاست معنای کلمه ی شکست عشقی رو نفهمیدم؛ آدم هایی رو هم که شکست عشقی میخورن رو نمی تونم درک کنم. آدم های این روزگار به غایت تنها شدن، تنهایی که روز به روز داره بزرگ تر میشه. هر روز داریم این تنهایی رو با خودمون حمل می کنیم و توی این برهوت بی عشقی، غرق می شیم. آدم ها هر روز یه مامن جدیدی رو برای خودشون می سازن و هر روز که می گذره دریچه ای که ازش دنیا رو نگاه می کنن کوچیک تر میشه. دیگه برام شنیدن قصه ی رابطه ها هم جذابیت نداره. رابطه هایی که توی تنهایی و سکوت شکل میگیره، توی عطش بی کسی قد می کشه و وقتی بزرگ و بزرگ تر شد دیگه اون خونه ی امنی که براش ساخته شده کوچیکه، این حباب محبت کم کم به مرز انفجار میرسه و یه روزی که چشم باز می کنی، میبینی هم خونه ی امن و هم عشق بی مثالت مث یه حباب ترکیدن و تموم شدن.دیگه این روزها سلام دوم رو نداده باید بفهمی ته این قصه به کجا قراره ختم بشه. باید سر و سامون درست تری به باروهامون بدیم که اینجوری پشت سر هم بد نیاریم. 
تمرین تنهایی، داره به جاهای خوبی میرسه. تمرین تنهایی تا آخر عمر پیشنهاد مژده بود. دارم فکر می کنم که اگه این تمرین رو زودتر شروع کرده بودم خیلی از اتفاق ها نمی افتاد. درسته که تجربه های خوبی برام به وجود اومد ولی خب تلخی هایی هم داشت که غیر قابل انکار بود.

  • ۹۶/۱۱/۲۰
  • نسرین

از ناممکن ها

نظرات  (۸)

تنهایی که روز به روز داره بزرگ تر میشه. هر روز داریم این تنهایی رو با خودمون حمل می کنیم 
فقط همینو فهمیدم از کل متن :/ 
پاسخ:
همینم غنیمته:)
نا امید نشید
به خدا توکل کنید
با اهل فن و کسایی که تجربه مفیدی دارند حتما مشورت کنید
پاسخ:
آیا من گفتم ناامید هستم؟
مگر نگفتید میخواید تا آخر عمر تنها بمونید؟
پاسخ:
تنهایی یعنی ناامیدی؟
  • آشنای غریب
  • درست نفهمیدم بند آخرشو
    اگه دوست دارین تنها بمونین و تنهایی رو تمرین کنین اصلش کار خوبی نیست
    اما الان یجوری شده که آره همه تنهایی رو دوست داریم منم الان تنهایی رو بیشتر پسند میکنم
    پاسخ:
    تنهای انتخاب نیست درمانه،یه راه گریز از بیماری های روانی....
    تجویز روانشناسم
    همون که گفتی
    تنهایی درمانه نه انتخاب...
    پاسخ:
    بله تنهایی کشیده ها میفهمن
    چه تمرین لوسی :)
    پاسخ:
    حق میدم بهتون چون متاهل هستید!
    ولی من معتقدم نباید پیشامدهای زندگی رو با تمرین کُشت.
    پاسخ:
    :)
    من دو سه تا پله بالاتر رو دیدم و گفتم
    انشالله که هیچ وقت ناامیدی نباشه
    پاسخ:
    :)
    ممنون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">