گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

برای آدم هایی که کتاب جزئی از زندگی شان نیست

پنجشنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۰۰ ب.ظ

هوالمحبوب


1-هیچ وقت از یه کتاب خوان نپرسین بهترین کتاب که خوندین چیه، این مسخره ترین سوالیه که میشه از یه خوره ی کتاب کرد، شاید در لحظه چند تا اسم هم بهتون بگه ولی در ضمیر ناخودآگاه خودش معذب خواهد بود که چرا اینو گفتم و اون رو نگفتم، برای آدم های اهل کتاب بهترین کتاب وجود نداره بهترین ها وجود داره، که خب طبیعتا خیلی تعدادشون زیاده.

2- هیچ وقت به کسی که زیاد کتاب میخره خرده نگیرین، که چرا پولت رو پای کتاب میدی، حیف نیست این همه کتاب میخری، خب اینا رو از کتابخونه هم میتونی بگیری، خب وقتی یه بار خوندی دیگه به درد نمیخوره پس چرا میخری. ما عاشق کتابیم، خریدن کتاب همونقدر لذت بخشه که خوندنش، لازمم نیست نگران هزینه ها باشید، ما دوست داریم نگرانش نباشیم!

3- هیچ کس با خوندن کتاب، چشم هاش ضعیف نمیشه، بچه هایی که خوره ی کتاب هستند رو با این چیزها از خوندن کتاب پشیمون نکنید.

4- هی به بچه ها نگین به جای داستان خوندن برو مسئله های ریاضی ات رو حل کن، کتاب های غیر درسی هم لذت بیشتری دارن و هم به مراتب مفید تر از کتاب های درسی هستند!

5- اگر شعور نگهداری از یه کتاب رو ندارین لطفا امانت نگیرین، نوشتن در حاشیه و متن کتاب، تا زدن صفحه های کتاب، نوشاندن انواع مایعات، خوراندن انواع غذاها، برای کتاب ها مفید نیست، خواهش می کنم مواظب کتاب ها باشین.

6- هیچ وقت فکر نکنید چون یه نفر کتاب زیاد میخونه حتما آدم خوبیه، حتما با شعوره و .... کتاب خوندن لزوما نشانه ی فرهیخته بودن و ..... نیست.

7- لطفا موقع خریدن کتاب چونه نزنید. کتاب ها کمی با لباس و کفش و غیره متفاوت هستند، قیمت رو فروشنده تعیین نمی کنه به جان خودم!

8-به کتاب هایی که خوندین افتخار نکنید، چون حتما بی نهایت کتاب هستن که هنوز نخوندین.

9- بر اساس هر کتابی که می خونید، عقایدتون رو تغییر ندین، بذارین کتابها تفکر کردن رو یادتون بدن، نه اینکه جای شما فکر کنن.

10- از خوندن کتاب های نوجوانانه خجالت نکشید.

11- اینکه میگن هر کتابی ارزش یک بار خوندن رو داره، اشتباهه، چون بعضی از کتاب ها واقعا آشغالن!

12- توصیه میکنم همه ی آثار یه نویسنده رو پشت سر هم نخونین، این یه تجربه ی مهمه.  هر نویسنده ای بین انبوه آثارش چند تا اثر متوسط یا ضعیف هم میتونه داشته باشه.

13- هیچ وقت از اینکه یه اثر شاهکار رو درک نمی کنید یا ازش خوشتون نمیاد ناراحت نشین، من هنوزم معتقدم کتاب ها بر اساس ذائقه های مختلف می تونن تاثیرات متفاوتی به جا بذارن.

14-اگر کتابی رو خوندین و مدت هاست توی قفسه تون خاک میخوره، یا به یه کتاب دوست کم بضاعت هدیه بدین یا یه جای پر رفت و آمد جا بذارین، حس خوبی بهتون میده.

15- به مترجم آثار خارجی بسیار دقت کنید، ضعف ترجمه حتی از ضعف تالیف هم میتونه آزاردهنده تر باشه.

16-کتاب هاتون رو بر اساس تبلیغات فضای مجازی انتخاب نکنید، کتاب های بازاری پر طرفدار لزوما آثار خوبی نیستند.

17-قبل از خریدن کتاب درباره ی اثر و مولف کمی مطالعه کنید، جای دوری نمیره به خدا.

18-به بچه ها کتاب هدیه بدین حتما وقتی بزرگ شدن قدردان تون خواهند بود.

19- لطفا وقتی میخوایین بهم کتاب هدیه بدین مطمئن باشین که قبلا نخوندمش و دوستش دارم یا نه :)

20-گر میخوایین منو خوشحال کنید بهم کتاب هدیه بدین :)

21- کتاب‌های رمان رو مثل آدمیزاد از صفحهٔ ۱ شروع کنید و صفحات رو یکی یکی جلو برید. مثل من(شباهنگ) اول فصل آخرشو نخونید. یا وقتی می‌بینید موضوع فصل‌های زوج و فرد فرق داره (مثل کافکا در ساحل) اول فصول فرد و بعد زوج رو نخونید. همین‌جوری که نویسندهٔ بدبخت نوشته بخونید کتابو.

22- بالا غیرتا کتاب هایی که امانت گرفتین رو پس بدین، مال مردم خوردن نداره، الان من کلی کتاب از دست دادم سر همین بی مبالاتی شماها(البته هیچ کدوم شون بلاگر نیستنا)

1984 جورج اورول که هدیه ی دفاع ام بود، پیرمرد صد ساله ای که ....، به خاطر یک فیلم بلند لعنتی داریوش مهرجویی و چند تا از کتاب های دانشگاهی، کتاب معارف هامم که کلا محو میشدن بعد امتحان!

  • ۹۷/۰۸/۲۴
  • نسرین

نظرات  (۴۶)

الان دلم یه عالمه کتاب خواست، ولی حیف که دست ما کوتاه و خرما بر نخیل، لامصب‌ها خیلی گرونش کردن:(
ترجمه‌ی بد خیلی بده واقعا، من بینوایان رو نصفه رها کردم چون ترجمه‌اش افتضاح بود، باید دنبال معنی جملات می‌دویدم بلکه بفهمم داره چی میگه.
من بچه بودم یادم نمیاد کسی بهم کتاب هدیه داده باشه:/ الان هم تو خونه اهل کتاب که معمولا کتاب بخونن بیشتر من و داداش بزرگه‌ایم:)

هرگاه دیدمت بهت کتاب هدیه میدم :))
پاسخ:
حق داری، قیمت کتاب واقعا خیلی سرسام آوره
ولی من ناچارم هر ماه کلی هزینه کنم براش
چون اغلب تازه های نشر توی کتابخونه ها پیدا نمیشن
منم نیاز دارم که در همین برهه ی زمانی بخونمشون
آره منم چندین ترجمه رو رها کردم مثل ترجمه های کیومرث پارسای!
ان شالله خودت شاغل بشی و بی دغدغه برای خودت و کسایی که دوست داری کتاب بخری عزیزم:)
ان شالله مهر سال آینده باری ثبت دانشگاهت تبریز می بینیم همو عزیزم
  • وحید بهرامی
  • خوشحالم که با یک کتابخوان آشنا شدم.
    پاسخ:
    خواهش میکنم 
    نکته جالب اینجاست بعضی از اطرافیانم وقتی می‌بینند کتاب می خونم و تعداد کتاب‌هام رو در قفسه می‌بینند، با حالت مسخره‌ای رفتار می کنند. 
    یکی از همکارانم هم می‌گفت دو نفر ایرانی در یه کشور خارجی بودند که یکی‌شون تاکسی‌ران بود و دیگری در یک کافه کار می‌کرد. این آقایی که در کافه بود وقت استراحت رو درس می‌خوند و حالا دکترای اقتصاد داره و اون تاکسی‌ران همچنان وقتش رو با رمان خوندن تلف می‌کنه و همون تاکسی‌ران مونده. این همکار با یه حالت و لحن تمسخری رمان خوندنش رو بیان کرد که حسابی لجم گرفت. خب به نظرم علایق آدمها با هم فرق داره. 
    پاسخ:
    خب دقیقا هدف این پست چنین افرادی هستند که هزینه کردن برای کتاب رو پول دور ریختن میدونن ولی لباس و لوازم تزئینی و هزارتا چیز جنس لوکس دیگه رو نه.
    خیلی اهمیت نباید بدیم به این جور گفته ها، هر کس کاری رو میکنه که ازش لذت ببره
    رمان خوندن وقت تلف کردن نیست این رو دیگه همه میدونن :)
  • محمود بنائی
  • عالی بود، خوبه که دوستانی مثل شما هنوز موتور کتابخوانی را در دیگران هم گرم نگه میدارن. هنوز هم گزینه های دیگه ای میشد اضافه کرد، من میگم کتاب خوب را قرض دادن اشتباهه و پس دادن کتابِ قرضی اشتباه تر :/
    پاسخ:
    البته من که کار خاصی در این حوزه نمیکنم، امیدوارم دوستان دیگه حق مطلب رو ادا کنت، بله بحث زیاده در این خصوص. این موردی که گفتین رو از خیلی ها شنیدم ولی ابدا موافق نیستم خیلی بده امانت رو پس ندادن. 
    در مورد ضعف ترجمه به شدت موافقم وقتی مترجم کتاب آشپزی کتاب روانشناسی ترجمه کنه معلومه اوضاع ترجمه چقدر خرابه ،بدترین کتابی که خوندم خشم و هیاهو بود با سانسور و ترجمه بد و بدتر از اون هم بود که حتی اسمشم یادم نیس ریخت بودن تو گوگل ترنسلیت براشون ترجمه کرده بود. اما خب به قول شما کتابهای زیادی هم خوندم که خوب و دوست داشتنی بودن .آدم ها از هر کتابی یه چیز یاد میگیرن حتی به نظرم کتابایی که توی بازار فراوونه و الان خیلی خواننده داره هم حتما میتونه مفید باشه.خود من در مقابل خوندن دختری که رهایش کردی مقاومت میکردم اما خوشحالم که خوندمش اون فضا و اون رنجی که اون دختر از پسش براومد خیلی به مذاقم خوش اومد.
    من هم دوست دارم کتاب هدیه بگیرم ولی مهمه که تکراری نباشه یا اگر تکراری هست انقددددر برام دلچسب باشه که آرزوی داشتنش رو داشته باشم .
    پاسخ:
    من خودم بارها کتاب رو نصفه رها کردم، به خاطر ترجمه بدش. کاملا درکت میکنم. کتاب های بازاری هم میتونن چیزی یاد بدن، من منکرش نیستم، ولی نباید بشن غول صنعت نشر و هرکی رو میبینی از یه سری کتاب ثابت حرف بزنه، در حالی که خیلی هم بی محتواست.
    خیلی لذت بخشه کتاب😍
    هفته کتابخوانی رو خدمتتون تبریک میگم
    کتابخون خوب شدن موهبت بزرگیه که ما کم نصیبیم ازش
    پاسخ:
    ممنونم
    به نظرم کتاب خوندن حرفه ای شدن یه انتخابه، مثل همه ی انتخاب ها، شاید شما علاقه های دیگه ای رو دنبال کردین، قطعا کتاب هم خوندین در کنار همه ی علاقه هاتون
    ۲۱. کتاب‌های رمان رو مثل آدمیزاد از صفحهٔ ۱ شروع کنید و صفحات رو یکی یکی جلو برید. مثل من اول فصل آخرشو نخونید. یا وقتی می‌بینید موضوع فصل‌های زوج و فرد فرق داره (مثل کافکا در ساحل) اول فصول فرد و بعد زوج رو نخونید. همین‌جوری که نویسندهٔ بدبخت نوشته بخونید کتابو.
    پاسخ:
    آخ آخ سینه سوخته ای ها😁
    منم گاهی از این شیطنت ها میکنم
    میخوام ببینم تهش چطوری تموم میشه
    ولی معمولا وفادارم به سلیقه نویسنده
    ولی از خیلی ها شنیدم این موردی که گفتی رو
    :) 
    پاسخ:
    😊
    ا من هیچوقت کاری رو که شباهنگ نوشته نکردم!
    الان دارم یه کتاب میخونم دقیقا زوج و فرده و فقط یکی از داستاناش به شدت برام جذابه اما دارم مرتب و منظم میخونمش😕
    پاسخ:
    خب بعضی ها ذهن شون مهندسیه و گاهی از این کارها میکنن، من گاهی دیدم  دوستانی که رشته شون فنی یا مهندسیه، چنین برخوردی با رمان ها می کنن، البته که هیچ چیز قطعی نیست. این تعداد هم انگشت شمارند البته.
    ولی من خودمم گاهی ته رمان رو چند صفحه می خونم که مطمئن بشم پایانش دلخواه من هست یا نه :)
  • آسـوکـآ آآ
  • ۱۴/ من این کارو انجام دادم. دفعه اول خجالت میکشیدم. اما دفعه بعد راحت کتاب رو جا گذاشتم تو پارک و از پشت درخت چک کردم ببینم کی بر میداره :دی
    ۲۱/ من واقعا نمیتونم اول برم فصل آخر رو بخونم. ولی شما پرچم دارها که این کارو انجام دادین دلم میخواد یه بار امتحان کنم ببینم چه حسی داره :دی
    پاسخ:
    چه خوب:)
    من هنوز انجامش ندادم، یعنی بخشیدم به کسایی که میدونستم عاشق کتابن ولی توانایی خرید اون کتاب گرون رو ندارن اینم لذت بخش بود:)
    به قول یه نفر تف به ریا :)
    حتما امتحان کن به نظرم خوب و لذت بخشه:)

    ۲۲. حوصله ی کتاب خوانی ندارین مثل من فایل صوتیشوتهیه کنین و سرکار یا توی راه گوش بدین :)) مدیونین ربطش بدین به تنبلی و این چیزا... 
    موارد ۵ و ۶ و ۱۱ فقط! 
    پاسخ:
    من هیچ رقمه نمیتونم با فایل صوتی ارتباز برقرار کنم نمیدونم چرا!
    :))

    بخاطر مورد شماره بیست :) 

    پاسخ:
    فدای تو :)
    نکات قابل احترامی بود :)) دم شما گرم.
    پاسخ:
    دم و باز دم شما هم گرم که خوندین :)
    به شدت گرونه :| الان من چند عدد کتاب می‌خوام ولی خب هر کدوم شصت هزار تومن هست حدودا. با خودم عهد بستم اول نخونده ها رو تموم کنم بعد اونا رو به خودم کادو بدم :)))
    پاسخ:
    در اینکه گرونه هیچ شکی نیست، ولی خب چی ارزونه توی این مملکت؟
    اگر مشهد جایی داره که کتاب های دست دوم می فروشه سر بزن، من خیلی از کتاب های گرون رو از باغ گلستان پیدا میکنم با یه قسمت باور نکردنی:)
    چه خوب و درست بود همه‌ی نکته‌هاش ^_^ 

    من چندتا کتاب دارم که هدیه‌ست، اما چون از سبکشون خوشم نمیاد، هنوز بعد یکی دو سال نخوندمشون :/ اصولا وقتی هم که میخوام به کسی کتابی بدم خیلی شیک میرم ازش میپرسم چی دوست داره :دی دیه بخوام خیلی مرموزطور پیش برم یا از چندماه قبلش از زیر زبونش میکشم یا لیستشو کش میرم :دی :))  

    خراب کردن کتاب‌ها به کنار؛ یه‌سری کلا کتاب رو پس نمیدن :| من کلی از کتابام رو اینجوری از دست دادم :(( 

    من همیشه صفحه آخر کتاب‌ها رو میخونم :دی حتی یه‌بار هم یه کتاب رو کامل از ته به سر خوندم :دی :))) بعد وقتی برادرم فهمیده بود کلی دعوا کرد که چرا اینجوری خوندی و باید به نویسنده‌ش احترام بذاری و از اول بخونی و اینا '_' بعد منم واسه همین یه دور دیه از اول خوندم '_' ولی خیلی باحال بود که از ته خوندم :))) 
    پاسخ:
    خواهش میکنم :)

    طبیعیه بین هدیه ها چند تا از این ها پیدا میشه، منم روز تولدم کلی کتاب هدیه گرفتم که یکیشو چند ماهه نتونستم بخونم چون سبکش رو نمی پسندم.
    منم دل پری دارم از این موردی که گفتی!
    چند تا از کتاب های نازنینم همین طوری گم شدن!
    دادم به دوستم اونم داده به همکارش که الان سربازه
    ولی دو سالش تموم شده و خبری از کتاب ها نشده!
    اونم دو تا از بهترین رمان هایی که داشتم رو
    چه داداش باحالی داری:)
    خیلی جالبه کتاب رو از ته به سرخوندن
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • هر که با کتاب آرامش یابد، هیچ آرامشی را از دست نداده است.
    پاسخ:
    به به چه جمله ی قصار قشنگی:)
  • صبورا کرمی🦄
  • خیلی پست پر و میمون بود
    پاسخ:
    مرسی عزیزم:)
    احتمالا منظورت از میمون پیمون باشه ....
    اولا بابت همه‌ی این ۲۱ پاراگراف ممنون؛ تک تک شون حس کتاب‌خونی رو توی وجودم زیاد کرد

    دوما؛ اینکه :

    ۱.شاید بهتر باشه ازش درمورد نویسنده‌های مورد علاقش سوال کنیم؟

    ۲. البته که پول مهم نیست، امّا چیزی که مهم هس اینکه موقع اسباب کشی‌ها فش به خودمون ندیم؛ من که به اجبار تنها به اندازه یک کتابخانه یک متر در یک و نیم متری کتاب در خانه خودمان دارم، مابقی که سه برابر این است در خانه پدری انبار شده است.

    ۳. اصلا چشمی که در راه کتاب ضعیف نشه، در راه بازی با گوشی و تلویزیون ضعیف میشه
    پاسخ:
    ممنونم :)

    1- بله سوال معقول تری به نظر میرسه، یا حتی درباره ی ادبیات جهان، حوزه های مختلف، سبک ها و .....
    2- بله این دردسر بزرگیه، اما مگه ما همون هایی نیستیم که کلی جنس توی بوفه و دکور و .... انبار می کنیم و موقع اسباب کشی با دقت و وسواس بسته بندی شون می کنیم؟
    لااقل کتاب ها موجودات بی آزاری هستند که موقع بسته بندی فقط یه یه کارتون نیاز دارند. لازم نیست با ناز و ادا دورشون روزنامه بپیچیم و با هزار تا دلهره جا به جاشون کنیم که مبادا لب پر بشن:)
    3- دقیقا :)
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • یادم رفت بنویسم، که از زبان امام علی(ع) نقل شده بود:-)
    پاسخ:
    به به پس لذتش دو چندان شد، مرسی عزیزم
  • صبورا کرمی🦄
  • اره اره همون😂😂😊
    پاسخ:
    😂😂😂😘😘😘😘
  • جناب منزوی
  • نکته ها قابل تحسین بودن بخصوص 2 که خدایش داغ دلم رو تازه کرد. یکی از بستگان ما کلاً فقط و فقط نگاهش مادیاته اگه بهش بگید من وبلاگ دارم میگه پول توش هست؟ :/
    من همیشه دوتا کتاب با هم می خونم :) ولی هیچ کدوم در زمینه ی هم نیستن، یکی اعتقادی و اون یکی رمان :)
    یکی از اون حسرت هام اینکه چرا تو گذشته کتاب نخوندم
    بنظرم این نکته رو هم به نکات اضافه کنید، هیچ گاه به کسی نگیم این کتاب رو نخون بدرد نمیخوره :)
    پاسخ:
    ممنونم، از این فامیلا هممون داریم 😂
    من وسعت دادم به کار تازگیا، میبینی سه چهار تا با هم شروع میکنم😂
    آره مورد درستیه اضافه میکنم ممنونم
    سلام نسرین

    اینارو نوشتی منوبدجور هوایی کردی مثل قدیما تند تند کتاب بخونم:)

    با شماره یک به شدت موافقم
    یعنی چی اخه بهترین کتابی که خوندی چیه:( من اون لحظه اصل کاریا یادم میره خخخ
    پاسخ:
    سلام
    دختر خوبی باش کتاب بخون عه
    دقیقا
    من چند دقیقه هنگ میکنم
    ای کتاب یار مهربان 
    پاسخ:
    :)
  • آق احسان ◇
  • من این نکات رو برای خودم نگه می‌دارم با اجازتون :)
    پاسخ:
    کار خوبی می کنید باعث خوشحالیه :)
    به نظرم امانت دهنده هم باید یادداشت کنه که هر کتابو به کی امانت داده که بعدا بدونه که باید یقه کی رو بگیره !

    پست خیلی خوبی بود ، ممنونم :)
    پاسخ:
    من الانم میدونم یقه کی رو بگیرم ولی دستم بهش نمیرسه😬
    خواهش میکنم 
    سلام.ممنون از توصیه های کتابی تون.

    مورد 11 بازم تا خونده نشه نمیشه فهمید که...
    پاسخ:
    سلام

    نقد ها و نظرات اهل فن برای همین مواقع خوبه
    سلام 
    واقعا نکات قابل تاملی گفتید 
    راهکاری واسه ادمی ک قبلا کتاب زیاد میخوند اما الان سختش شده 
    فاصله من  و جنایت و مکافات کمتر از چند سانتی متره ولی الان دو هفته میشه ک نمیتونم بخونم عتلش نمیدونم 

    اون متن اول وبلاگ تون (درباره وبلاگ ) عجیب به دلم نشست 

    لطفا به من هم سر بزنید با تشکر 
    پاسخ:
    سلام
    اولین باره که یه غیر بیانی به وبلاگم سر میزنه 
    ابراز خوشحالی و از این صحبتا
    ممنونم
    گاهی پیش میاد که آدمیزاد طلسم میشه
    طبیعیه
    خیلی باید رو خودمون کار کنیم که گرفتار طلسم کتاب نخوندن نشیم. 
    در آخر هم ای دو صد نفرین بر این گوشی های هوشمند😬
    23 - از کتاب استفاده ی ابزاری نکنید . اسم بردن از چنتا کتاب بدون تسلط به محتویاتشون و اظهار نظر درباره ی چیزی که ازش اطلاع ندارید خود ِادم رو خجالت زده می کنه
    24- برای اینکه چی بخونید یا از دوستی که خط فکریش تاحدودی شبیه شماست بپرسید (پبشنهاد نمیشه این روش!) یا بگردید توی اپلیکیشن ها خلاصه بخونید و خودتون انتخاب کنید
    25- از کتاب های نیمه تمام خجالت نکشید ( یه مطلب توی وبلاگم با همین موضوع گذاشتم )
    26 - از بحث کردن درباره ی کتابها در جای مناسب و با شخص مناسب نپرهیزید ممکنه در نهایت دو طرف قانع نشن و اخر سر حرف خودشون رو بزنن اما یه تلنگر کوچیک توی ذهنشون میخوره که شاید اینطوری هم میشه به موضوع نگاه کرد و بعدها شاید یه روزی یه جایی این تلنگر تصمیمی رو عوض کرد .
    27 - ( در راستای مورد ترجمه که نوشتید ) والا ترجمه ی ضعیف خوندن نداره!
    28 - اگر فیلم ساخته شده بر اساس کتابی رو میبینید بی زحمت سری هم به خود کتاب بزنید . لطف خاصی داره .
    + نکته های خیلی خوبی رو گوشزد کردین . حرف دل یه تعدادی از ادم ها بود واقعا ...
    + وبلاگتون رو کسی توی کامنتهای یه وبلاگ دیگه معرفی کرده بود خوشحالم که اینجا رو پیدا کردم .
    پاسخ:
    23- دقیقا
    24-من گودریدز رو پیشنهاد میکنم
    25-ولی من موافق نیستم :)
    26-بحث کردن اگر به جدل تبدیل نشه حتما خوبه و چالش برانگیز
    27-دقیقا
    28- و من توصیه میکنم اول کتاب رو بخونید بعد فیلم رو ببینید چون فیلم ها جلوه های بصری بیشتری دارند و باعث میشن کتاب ها از چشم مخاطب بیوفتن. اما خوندن کتاب و بعد رفتن سراغ فیلم جذاب تر میکنه کار رو

    +ممنونم و خوشحال که نظرتون رو نوشتین
    + :)
  • رحیم فلاحتی
  • سلام
    خیلی خوشم اومد !
    تک تک موارد لامصب بودند !
    باید تمام بندها رو ضمیمه ی قانون اساسی کشور کرد :))))
    پاسخ:
    سلام چه عجب بعد مدتها😀
    حتما کوتاهی نکنید
    قانون اساسی کتابخوانی اصلا😁
  • ... به دنبال حقیقت ...
  • درود...
    چقد حرف دل ما توی این پست بود...
    ما نیز هم به این نتیجه رسیدیم که کتاب امانت ندیم به کسی!
    پاسخ:
    ممنونم
    امانت بدین فقط به اهلش امانت بدین
    بسیار عالی بود دوست من

    موج نو

    نظافت منزل
    پاسخ:
    :|
  • ام اسی خوشبخت
  • یکی از سختی های کتاب هدیه دادن به دوستان کتاب خوان اینه که:
    اگه بخوای سورپرایز کنی، ممکنه اون شخص کتابی که شما خریدید رو داشته باشه و اصلا خوشحال نشه
    اگه ازش بپرسی چه کتابی میخوای، خب دیگه سورپرایز نمیشه!
    پاسخ:
    من چون زیاد کتاب هدیه می‌دم بعد از مدت‌ها تونستم یه راه حل مناسب براش پیدا کنم.
    معمولا چند ماه قبل از اون مناسبت ازشون می‌پرسم به طور غیر مستقیم و برای همین هیچ وقت تو ذوق خودم و طرف مقابل نمی‌خوره:)
  • ام اسی خوشبخت
  • منم به همین روش فکر کردم اما تو این مدت ممکنه اون کتاب رو تهیه کرده باشه. البته عموما جواب میده.
    در حالت کلی نباید اون شخص ناراحت بشه, چون میتونه یه کتاب خوب رو به عزیزانش هدیه بده.
    پاسخ:
    آخه یه آدم کتاب‌خون اونقدر درگیر کتاب‌های مختلف هست که گاهی یادش می‌ره برای دل خودش هم یه کارهایی بکنه.
    معمولا یا اون کتاب گرونه و دلش نمیاد یا حس می‌کنه چیزهای مهم تری هم هستن:)
    ولی در هر حال حرفتون درسته که میتونه نگهش داره یا هدیه بده به کسی:)
    تو، شباهنگ؟
    پاسخ:
    @ شباهنگ

    پاسخ بده :)
    حتی یک لحظه فکر کردم شاید عین وب هولدن پست مهمانه و شباهنگ نوشته اینو. بعد نثرش رو چک کردم، دیدم نه تنها استایل شباهنگ نیست بلکه نیم‌فاصله هم نذاشته!
    پاسخ:
    نه نوشته‌ی خودمه مال زمانیه که هنوز نیم فاصله رو رعایت نمی‌کردم . 
    من خیلی گیجم الآن. توضیح مبسوط بدید خب. بعضی جواب کامنت‌ها نیم‌فاصله داره و بعضی نه.
    دو تا نسرین در یک اقلیم‌ان؟
    یا پست مهمان بود؟
    پاسخ:
    من نسرینم شباهنگ هم نسرینه
    دو تا نسرین مختلف:)
    نه پست مال منه، مال شباهنگ نیست. 
    نیم‌فاصله هم فقط مختص شباهنگ نیست :) 
    آها الان کامنت ها رو دیدم متوجه شدم :))
    ولی باز نفهمیدم چرا شباهنگ تو پنل توئه :|
    پاسخ:
    شباهنگ کجا تو پنل منه آخه:|
    یعنی به حدی خنگ شدم که حد نداره... کسی تو پنل تو نیست :))
    پاسخ:
    :)) 
    خیلی عالی بود محتواتون
    پاسخ:
    ممنونم

    مورد 18 رو امروز انجام دادم حس خوبی داشت.

    پاسخ:
    چه خوووب:) 
  • فروش اینترنتی فرش سجاده ای
  • بسیار عالی

    پاسخ:
    ممنون

    مطالب خوب و جالبی بود

    پاسخ:
    حالا یه بار تبلیغ کافی نیست؟
  • فرش سجاده ای
  • خوب بود

  • فرش ماشینی
  • بسیار عالی بود

    پاسخ:
    روشی مطمئن برای تبلیغ!

    مورد اول خیلی درست بود همیشه فکر می کردم مشکل منه که اون لحظه هیچی نمی تونم بگم و همش به خودم غر می زدم به خودت هم میگی کتابخون؟؟؟

    من چند سال به تولدم که نزدیک میشد به همه ی دوستام مستقیم یا غیر مستقیم اعلام می کردم چه کتابایی می خوام حتی قیمتش هم چک می کردم و اگه گرون بود می گفتم هرکدومتون چقدر بزارید رو هم جور میشه. آخرش هم کتابای آبکی بازاری دریافت می کردم:/ دیدم اینا آدمش نیستن بیخیال شدم دیگه

     

    پاسخ:
    :)

    وای چرا آخه؟؟ خیلی باحال بود کارت.
    من هیچ وقت راجع به تولدم حرف نمی‌زنم که ببینم کیا یادشونه.
  • ریحانة السادات
  • سلام.

    بح بح!واقعا بح بح!چقدر بهم چسبید.مخصوصا 6 :)))))))))

    کتابای آبکی بازاری...جوجو مویز(از دوستدارانش معذرت خواهی می کنم)یا مثلا اونایی که فیدیبو و طاقچه صفحه اول میارن؛چطور در نیم ثانیه ثروتمندترین آدم دنیا شویم =)) یا اینایی که تو مترو می فروشن =)

     

    میرم میذارم پیوند D:

    پاسخ:
    سلام.

    لطف داری ریحانه سادات:)

    بالاخره مخاطب کتاب‌ها طیف گسترده‌ای تشکیل می‌دن و هر کتابی به مذاق یه عده خوش میاد.

    ممنونم:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">