گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

هوالمحبوب


راستش را بخواهید، از این‌همه دروغ گفتن خسته شده‌ام، دروغ گفتن به خودم، که من در حال انجام کار مفیدی هستم، من شخص مفیدی هستم، من دارم کار فرهنگی می‌کنم، نصف بیشتر این مهملات را خودم هم باور ندارم، چه برسد به اطرافیانم، نه اینکه کار نکنم، نه اینکه فرد مفیدی نباشم، اما فقط نصف روز، من فقط در مدرسه شخص نسبتا مفیدی هستم و هزار نفر روی مفید بودنم حساب باز کرده‌اند، اما همان هزار نفر هم اگر یک روز این معلم ادبیات به دردشان نخورد، عذرش را می‌خواهند، مثلا اگر من نباشم که متن‌های داغان‌شان را اصلاح کنم، اگر من نباشم که تیترهای جنجالی برایشان بنویسم، اگر من نباشم که صورت جلسه ها را بنویسم، اگر من نباشم که جشن‌ها را ترتیب دهم، اگر من نباشم...قطعا فرد بهتری جایگزینم خواهد شد!
بله تعجب نکنید، ما هیچ کدام‌مان هیچ تحفه‌ای نیستیم، همین شماها، اگر من نباشم که بنویسم، هزارتا وبلاگ بهتر از من هست که بروید مطالبش را بخوانید، همین بعضی از شما که به راحتی آب خوردن، دوستی‌هایتان را فراموش می‌کنید، خاطره‌ها را فراموش می‌کنید. من اما انسان درگیر احساساتی هستم که حتی کسانی که دوستم ندارند را هم دوست دارم چه برسد به شما که دوستم دارید. حتی گاهی پنهانی وبلاگ کسانی را که قطع دنبال کرده‌ام را هم چک می‌کنم، دلم می‌خواهد گاهی من از نوشته‌هایشان سر در بیاوردم، دلم می‌خواهد آدم‌ها وقتی اشتباه می‌کنند متوجه‌اش شوند و بعد عذرخواهی کنند.
بگذریم، امشب حوصله بحر طویل ندارم، امشب برای هیچ کاری چندان وقت ندارم، دلم می‌خواهد کمی سرم را خلوت کنم، کمی دلمشغولی‌های مجازی‌ام را کم کنم، کمی نباشم که وقتی برگشتم، چیزی برای تعریف کردن داشته باشم، یک چیز خیلی گنده، یک ماجرای گنده که درگیرتان کند، که بدانید من هم آدم مهمی بوده ام!
اگر هم برگشتم و هیچ چیز گنده‌ای برای تعریف کردن نداشتم، لطفا شما به رویم نیاورید، بگذارید حس کنم هنوز یک نیمچه آبرویی پیش شما بلاگرها دارم.
امشب آخرین قطره‌های نت را تا ته استفاده خواهم کرد، آخرین ثانیه‌های زندگی قبل از اتفاق گنده را هم تلف خواهم کرد، بعد یک نفس راحت خواهم کشید و به دنیای واقعی پا خواهم نهاد. شاید با مخ زمین بخورم و بعد از چند روز دلتنگتان شوم و برگردم، شاید دنیای واقعی آنقدر درگیرم کرد که دیگر هرگز برنگشتم، اما فعلا انگیزه‌هایم برای رفتن آنقدر در من ریشه دوانده‌اند که نمی‌توانم بی‌خیالشان شوم. می‌روم تا کار بزرگم را به اتمام برسانم، بدون درگیری‌های مجازی، بدون چک کردن لحظه به لحظهء اینجا و آنجا و هر کجا. وقتی برمی‌گردم یا خیلی پولدار شده‌ام، یا خیلی عاشق و یا خیلی با اعصاب. اگر هیچ کدام از این‌ها نبودم لطفا باز هم به رویم نیاورید.
حواستان به اردی‌بهشتی که در راه است باشد، اگر نبودم که آمدنش را تبریک بگویم خودتان به خودتان تبریک بگویید که توانسته‌اید شانس تجربهء یک اردی‌بهشت دیگر را داشته باشید، حواستان به همه چیز باشد، به اشکالات تایپی، نگارشی، نیم فاصله، سیاست، فوتبال، کتاب‌های داخل قفسه، موسیقی، حتی به ایران.
یاعلی

  • ۹۸/۰۱/۲۳
  • نسرین

از بی حوصلگی ها

نظرات  (۳۶)

/: اعصاب خورده نه ؟ 
پاسخ:
نسبتا
نسرین کاش نری!
کاش نری!
پاسخ:

من رفتنی نیستم
من خیلی زود برمی‌گردم
قول قول :)
خب نرید 
پاسخ:
یه سری کار زمین مونده دارم
دارم می‌رم خودم رو حبس کنم که اونا رو تموم کنم
به پولش نیاز دارم
یه ماه بیشتر فرصت ندارم
کجا؟
ما تازه اومدیم اینجا.
شما می خای بذاری بری؟!
پاسخ:
خب شما دیر اومدی
تقصیر منه؟ :)
زود برمی‌گردم

دوست دارم فکر کنم این رفتن فقط یک وقفه کوتاه هست و زود برمیگردی
پاسخ:
حتما همین جوره :)
پولم نداریم تعارف الکی کنیم ((:
پس برید.ولی بیاید
پاسخ:
:)

حتما حتما
قول دادی ها!
من روی قولت حساب باز کردم.

پاسخ:
من آدم خوش قولی‌ام :)
دنبال شدید. قبل از اونکه برید لطفاًً دنبال کنید
پاسخ:
:|
و باز هم :|
سلام.من که غریبم و شمارو نمیشناسم.ولی پیشاپیش از تمام زحماتی که میتونید و بدون منت میکشید تشکر میکنم و خداروشکر که در این جامعه هستید.من آدمای مثبت رو دوست دارم به نظرم اگه نباشن امید تو زندگی دیگه نیست..ادمایی مثل شما به افرادی مثل من انگیزه میدن که هرچقدرم بقیه بدن مهم نیست تو باید خوب بمونی..
سعی کنید کاراتونو گسترش بدید..دنیاتون تکراریه؟دنیاتونو عوض کنید با ادمای خوب بچرخید
پاسخ:
سلام:)
تا حالا هیچ کس ندیده نشناخته اینقدر هندونه زیر بغلم نذاشته بود خدایی:)
مرسی بابت لطف تون

من بس همین‌جا می‌شینم تا بیای، نیای هم انقدر اینجا و تل و ... بهت پیام میدم تا بیای، گفته باشم :)
در ضمن تا قبل اردیبهشت اینجا باشی‌ها (با لحن مدیر‌های مدرسه که میگن تا قبل از ۷/۵ باید اینجا باشی خوانده شود :دی) 
موفق باشی رفیق و با دست پر برگردی ان‌شاءالله :*
پاسخ:
چقدر خدا منو دوست داشت که باعث شد با تو آشنا بشم رفیق:)

توام منو ول کنی من که ولت نمی‌کنم :)

رفیق جانی تو :)

چشم زنگ اول دم درم اصلا :)
انگار خیلی دلت گرفته
پاسخ:
:|

هر طور راحتی. اگه دلت نمی خواد دنبال نکن.

الان بگم اون شکلک قلبیه تلگرام شدم یا میدونی دیگه؟:)) ♡

الان اگه پسر بودم باید میگفتم "مخلصیم" یا "نوکرم" ولی چون دخترم باید بگم"مرسی عزیزم" :)))

منتظرتم (یه ماچ به این لپت یکی هم به اون یکی :**)
پاسخ:
اره دقیقا داشتم فکر می کردم اگه با گوشی بودیم از این شکلک ها میذاشتیم برای هم :)

:)) دیوونه

ماچ به خودت :)




درسته هرکی نباشه یکی که نه، صدتا بهتر از اون هستن، اما هر گل بوی خودشو داره و نمیشه عین اون بو رو از هر گلی استشمام کرد گلم :)
پاسخ:
گلم :)

بله همین طوره
هیچ وقت دیگه نگو لطفاً به رویم نیاورید.وقتی میگی خودت و دیگران شاید حتی با احتمال خیلی کم فکر می کنی نمی تونی اون کارو انجام بدی و از پیش پیش خیال خودتو راحت میکنی.بگو من حتما اینکار رو می کنم و منتظر باشید تا بیام بگم که موفق شدم.
اینطوری کلی انرژی مثبتم میاد سمتت.
من فقط نظرمو گفتم و شما خیلیی بیشتر از من تجربه دارید.
امیدوارم که شیر برگردی نسرین خانم :)
پاسخ:
قبول دارم اینو. ولی من تو یه موقعیتی هستم که یا میریم یا موفق میشم
چیزی غیر این دو اتفاق نمیوفته
و چون هنوز جوونم و کلی آرزو دارم پس قطعا موفق میشم:)
مرسی که خیلی خوب یادآوری کردی بهم اینو:)
حتما حتما حتما


زود بیای‌ها :)
موفق باشی
پاسخ:
حتما :)
مرسی
یعنی داغون تر از مخمد فرهمند تو کامنت ها نبود ها :)

برو و زود برگرد ... منتظریم .
پاسخ:
:))

مرسی که منتظرین
ما منتظریم برگردی ... زود برگرد😘
پاسخ:
حتما :)
ما منتظریم برگردی ... زود برگرد😘
هر روز یکی از خوبهای بیان خداحافظی میکنه و این ضربه ی بزرگی به اهالی بیان میزنه و شما هم یکی از اونا هستین
اگه یه مدت استراحت حالتون رو خوب میکنه حرفی نیست والی قول بدین زود برگردین
در ضمن جایگاه هر کسی مختص خودشه و هیچ چیز جاشو پر نمیکنه
پاسخ:
این اسمش خداحافظی نیست.
مرسی که منو جزو خوب‌ها قرار می‌دین، باعث خوشحالی منه.
استراحت نیست، آغاز یک ماراتن نفس گیر برای انجام دادن یک کار بزرگه:)
دعا کنین از پسش بربیام و خوشحال برگردم.
منتظرم باشین حتما
همه به کمی استراحت نیاز دارن
وقتی خوب شدی برگرد :*
پاسخ:
امیدوارم خوب و خوشحال و راضی برگردم.
ممنونم آی دای عزیز
سلام  اگه دیر برگردی شاید من تا اونموقع رفته باشم پس هر چه زود برگردین که چند روز فرصت باقیست
پاسخ:
سلام
تو کجا به سلامتی؟
من که نمیذارم بری حالا هر جور راحتی:)
شبیه وصیت‌نامه بود. زود برگرد. 
پاسخ:
:) بی شباهت هم نیست بله.
حتما سعی خودمو می‌کنم
دلم گرفت که☹️بغض کردم اصن😞
پاسخ:
ای بابا چرا آخه:(
زود برگرد لطفا
حال دل و روزگارت خوبتر خوبتر و خوبتر بشه الهی
پاسخ:
ممنونم:)
حتما
سلام 

 امیدوارم دوری تان از اینجا کوتاه باشد . در این چند سالی که کم و زیاد در این فضا بوده ام دوستان زیادی دچار خستگی شده اند و من نیز همچنین . اما اینجا برای ما مثل خانه ی پدری شده . گریه ها و خنده هایمان را باید بالاخره بیاوریم اینجا .
خسته نباشید پهلوان !

پاسخ:
رفتن ها همیشه آدمو ناراحت می‌کنه
حتما همین طوره 
خونه پدری:)
خدا قوت دلاور:) 
میدونم ، چند بار هم منصرفم کردین از رفتن
ولی این رفتن از یه سال پیش بهش فکر کردم ...
پاسخ:
صلاح ملک خویش خسروان دانند
من دوست خودتون بهمون اردیبهشت رو تبریک بگید.
پاسخ:
امیدوارم حوای عزیزم:) 
امیدوارم با خبرای خوب برگردی
با خبرای خوب و قصه های خوب...
یه مدلی که بعدش بگیم جات خالی بود ولی خداروشکر که خوش گذشته بهت!
پاسخ:
چه خوب میشه اینجوری:)
ممنونم
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • از دید خودم می‌فهمم چی میگی:-)
    با خبرهای خوبِ گُنده بیای ان‌شاالله^_^
    حالا خبرش هم بزرگ نبود مهم نیست بیا بگو دیگه چه خبر.
    بعدش هم بیا بگو چیکاری کردی که حس مفیدبودن بیشتری کردی؟D:
    پاسخ:
    ان شالله ممنونم حوری جانم
    :) 
  • مریــــ ـــــم
  • تو همین‌الانش هم یه آدم مهمی نسرین
    برای ما مهمی
    برای تک تک ماهایی که‌دوست دارم
    که ندیدیمت ولی میدونی چقد آدم حسابی هستی
    چند روزی هست که رفتی و من تازه پستتو خوندم
    امیدوارم فاصله ی زیادی‌نباشه تا جواب دادن‌به این کامنتم

    پاسخ:
    ممنونم مریم عزیز.
    ولی کاش نشون بدیم این مهم بودن رو، این دوست داشتن رو.
    آدم‌ها گاهی به یه تار مو بندن، به یه خط نوشته، به یه سلام حتی.
    وقتی ازشون دریغ می‌شه حالشون خیلی بد می‌شه
    مخصوصا از طرف کسای یکه براشون مهم هستن.
    آدم حسابی که می‌گی خنده‌م می‌گیره:)
    من کجام به آدم حسابی ها میخوره دختر ؟
    مرسی که اومدی
    میام
    نگرانم نباش
    فعلا خوبم


    سلام نسرین خانوم
    روز معلم رو خدمتتون تبریک میگم و براتون بهترینها رو آرزو میکنم🌹
    پاسخ:
    سلام آقا حامد مهربان

    ممنونم، پیامتون خیلی خیلی چسبید:)
    مرسی که یادم کردین
    روزت مبارک معلم ادبیات نازنین :**
    پاسخ:
    فرشته جانم :)

    ممنونم
    روزت مبارک خانم معلم قشنگ و مهربون
    پاسخ:
    بهار نازم ممنونم

    مرسی که یادت بود:)
    چقدر خوشحالم که دارمت
    😘😘 ما همین یه دونه خانوم معلم و داریم
    پاسخ:
    عزیز دلمی تو
    منم همین یه بهار رو دارم که :)
  • مریــــ ـــــم
  • تو کجات به آدم حسابی نمیخوره؟؟!
    تو یکی از باشعور‌ترین و باسوادترین بلاگری بودی که دیدم
    پاسخ:
    سپاسگزارم:)
    لطف داری مریم جان❤️❤️❤️

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">