گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

پویش درخواست از «بیان» برای توسعۀ خدمات «بلاگ»

سه شنبه, ۲۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷ ق.ظ

هوالمحبوب

 

مثل همیشه، که هیچ وقت به هیچ چالش و پویشی دعوت نمی‌شوم و گویا این پنج سال را ول معطل بوده‌ام در حوزۀ وبلاگ‌نویسی، این بار هم کاملا خودجوش، تصمیم گرفتم خودم، خودم را دعوت کنم و از چند مسئلۀ مهم، حداقل برای خودم، حرف بزنم.

در این‌که مدیران بیان، برای مخاطب خود ارزشی قائل نیستند، شکی نیست. همۀ ما به خوبی از محدودیت‌ها و کم و کاستی‌های بیان مطلع هستیم. اما طبیعی است که برخی از کمبود‌ها بیشتر از بقیه برای کاربران با سابقه اهمیت دارد و نبودنش بیشتر آزارمان می‌دهد.

 

1-تهیۀ نسخۀ پشتیبان: با توجه به خاطرۀ تلخی که اغلب ما از بلاگفا داریم، به نظرم بسیار مهم است.

2-به روز کردن، قالب‌ها که سالهاست هیچ تغییری نکرده است، یا حداقل امکان ویرایش ساده‌تر.

3-برداشتن محدودیت فضا برای آپلود عکس و فیلم، حداقل برای اعضای باسابقه که چندین ساله فعالیت مستمر دارن.

4-امکان جستجو در بین مطالب وبلاگ و بین کامنت‌ها، بارها شده که دنبال یه مطلبی تو وبلاگ خودم یا بقیه گشتم و ساعت‌ها وقت صرفش کردم.

5-حذف محدودیت برای افرادی که از دامنۀ شخصی استفاده می‌کنن و بلاگرهای خوبی هم هستند.

6-تهیۀ اپلیکیشن موبایل برای سهولت دسترسی افراد به وبلاگ.

7-امکان دنبال کردن بلاگر‌های غیربیانی


نکتۀ مهم بعدی که به ذهنم می‌رسه حذف یه سری امکانات بیهوده و به درد نخوره، مثلا همین فالو کردن. قبلا توی بلاگفا هم ما می‌تونستیم دوستامون رو دنبال کنیم و از به روز کردن وبلاگ‌شون مطلع بشیم، اما دیگه عالم و آدم خبر دار نمی‌شدن که ما چند تا دنبال‌کننده داریم. اینجوری هر وبلاگ زردی با بک فالو دادن، مطرح نمی‌شه و نمی‌ره جزو پر مخاطب‌های بیان! نکتۀ بعدی، وبلاگ‌های برتر بیانه. که تنها ملاک انتخاب، تعداد دنبال‌کننده و کامنت‌هایی هست که گذاشته و میزان بازدید از هر مطلب. چون خیلی از وبلاگ‌های روزانه‌نویسی، به یه روش خیلی ساده، پر مخاطب شدن، پس تعداد بازدید و کامنت‌شون هم بالاتر از بقیه قرار می‌گیره. در نتیجه آخر سال می‌رن جزو وبلاگ‌های برتر. در حالی که کسایی که به معنای واقعی کلمه محتوا تولید می‌کنن و قلم خوبی دارن؛ اغلب مهجور میوفتن. ملاک انتخاب وبلاگ برتر اصلا علمی و اصولی نیست و صرفا به مطرح کردن چند تا بلاگر محدود می‌شه. در ضمن، محتوایی که هر بلاگر راجع بهش می‌نویسه متفاوته، یکی داره روزانه‌هاشو می‌نویسه، یکی مباحث علمی مطرح می‌کنه، یکی سیاسی و یکی مذهبی. پس نمیتونیم تمام وبلاگ‌ها رو با این همه وسعت موضوع، با ملاک‌های یکسان مورد ارزیابی قرار بدیم.

 

بعدانوشت: چون کسی منو دعوت نکرده پس منم کسی رو دعوت نمی‌کنم:)

این پست هاتف رو هم بخونید، همیشه مسائل پیچیده رو خیلی ساده بیان می‌کنه و بهتر از من می‌نویسه.

 

 

  • ۹۸/۰۳/۲۱
  • نسرین

نظرات  (۲۵)

اول یه چی بگم: از اونجایی که شما یک بلاگر فوق حرفه ای هستی کسی شما رو به این جنگولک بازیا دعوت نمیکنه.
و اما بعد: خوب کاری میکنی کسیو دعوت نمیکنیD:

چه "و اما بعدِ "مزخرفی
پاسخ:
چوب‌کاری نفرمایید آقا :)
نه جدا هیچ‌وقت منو دعوت نمی‌کنین چرا؟ همیشه باید داد و بی‌داد راه بندازم این وسط؟  :)
الله‌اکبر
نه من میذارم پای اینکه بقیه بلاگرتر از من هستن.



با دو شدیدا موافقم
پاسخ:
با بقیه شدیدا مخالفی؟ :)
سلام
موضوع وبلاگ برتر و معیارهای انتخاب مورد مهمی بود که خیلی از ماها فراموش کردیم بهش اشاره کنیم، اولا ممنون از شما برای این دقت نظر، دوماً کاملا موافقم، شاید بهتر باشه موضوع وبلاگ ها مشخص بشه، و وبلاگ برتر در حوزه خودش با معیارهای منطقی تر بعنوان وبلاگ برتر انتخاب بشه..
محدودیت فضا رو نمیشه بهش خرده گرفت، ماها که از بلاگفا اومدیم میدونیم جای دیگه از این خبرها نبود! پیکوفایل و سایت های دیگه صندوق امانت بودن برامون :) ولی حجم آپلود بیشتر بشه دعاشون می کنیم :)
به همین برکت قسم میخواستم شما رو دعوت کنم به چالش، گفتم تازه اومدم اینجا زشته چای نخورده مهمون بشم :) خلاصه ببخشید..
پاسخ:
سلام مرسی :)

حتی اگر موضوعی هم باشه بازم جای بحث داره، چون مشخص نیست ملاک‌هاشون درسته یا اصلا کی داره داوری می‌کنه.
بالاخره وقتی اسمش رو گذاشته رسانۀ اهالی قلم، باید خدماتش هم مطابق این عنوان باشه. زمانی که بلاگفا می‌نوشتیم مال چند سال قبل بود که فضای مجازی اینقدر گسترده نبود، اینستاگرام و تلگرام اینجوری بلاگرها رو جذب خودشون نکرده بودن.
نه شما زین پس دعوت کنین من دوست دارم کلا :)
خودِ من تنها یک بار دعوت شدم. و اگر هم بیشتر شدم خبر ندارم
(دعوت منظورمه)
یکی دو بار هم خود جوش شرکت کردم ولی اما هرگـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــز هیچکسو دعوت نکردم.

کلا به نظرم حرکت مسخره ایه.

پاسخ:
خلاصه برام تبدیل به عقده شده بود دیگه :))

منم فکر می‌کنم یه بار یا دوبار دعوت شدم، اونم تو چالش جای من بود که از طرف شباهنگ و هلما دعوت شدم. که هنوزم یادمه که برای هلما ننوشتم و اون هر سال یه بار یادآوری می‌کنه بهم :))

از نظر من مسخره نیست ولی:))

  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • اگه آخرش این پویش نتیجه بده که خیلی خوب میشه:-)
    پاسخ:
    من که چشمم آب نمی‌خوره اصلا به گوش‌شون برسه حتی:)
  • دچارِ فیش‌نگار
  • مثل همیشه، که هیچ وقت به هیچ چالش و پویشی دعوت نمی‌شوم و گویا این پنج سال را ول معطل بوده‌ام در حوزۀ وبلاگ‌نویسی، این بار هم کاملا خودجوش، تصمیم گرفتم خودم، خودم را دعوت کنم و از چند مسئلۀ مهم حداقل برای خودم حرف بزنم

    شما باید برای خودت حرف نزنی اگه میخوای بقیه باهات حرف بزنن :)) جدی میگم
    پاسخ:
    اشکال شما می‌دونی چیه؟ اینکه به علائم نگارشی توجه نمی نمویی😁
    منظور اون جمله اینه که از چند مسئله مهمی که حداقل برای خودم مهمه حرف بزنم؛ نه اینکه خودم برای خودم حرف بزنم.
    دقت کنید لطفا
    با تشکر
  • دچارِ فیش‌نگار
  • اون جمله رو بهونه کردم که نقد خودمو بگم
    اشکال شما هم اینه :))
    پاسخ:
    میشه واضح‌تر بگین؟
    متوجه نمی‌شم یعنی چی که دارم برای خودم حرف میزنم
  • دچارِ فیش‌نگار
  • من اومدم یه فرضیه رو مطرح کردم که بشه علت دعوت نشدن شما
    بعد بحث کردیم و دیدیم که چنین نیست که اگر هیچکس شما رو دعوت نکرده آنگاه هیچ کس شما را دوست ندارد.

    پس شما یه بلاگر خوب و جدی و درست نویس اینجایی ./ به نظر من.

    پاسخ:
    نمی‌شه گفت هیچ‌کس منو دوست نداره، این فرضیه غلطه طبیعتا، چون دعوت نشدن به چالش دلیل دوست داشتنی نبودن نمی‌تونه باشه.
    اون چند سطر اولم جنبه‌ی طنز داشت بیشتر، چون چند بار دعوت شدم. اما مشکلم بیشتر با دعوت نشدن از طرف یه آدم خاص بود که چون نمی‌شد اسم برد، جمع بستم.
    ولی من دوست دارم اگر نقدی دارین حتما بگین، شاید واقعا مشکلی باشه و با نقد درست بشه رفعش کرد. 


    منم عین خودت هیچوقت دعوت نشدم یه بارشم خودم به دوستی گفتم دعوتم کرد، در این حد محبوب!:دی
    البته من قبول ندارم که بیان برای مخاطبینش ارزش قائل نیست به دلایلی که مفصله حالا. ولی با بقیه مباحثت موافقم. ضمن اینکه من درخواستم از بیان فقط یه امکان مارک کردن ساده ست که نمیذاره:| ...فکر کن بخوای کامنتای ارسالیتو پاک کنی امکان مارک کردن وجود نداره باید بشینی دونه دونه سیصد صفحه رو پاک کنی.
    پاسخ:
    منم یه بار به حوا گفتم کسی دعوتم نکرده، یه بارم به فرشته:)
    اونم خودجوش دعوتم کردن. 
    خب اگر ارزشی قائل بود، تو اینهمه سال اعتراض یا انتقاد ماها به جایی می‌رسید. اینهمه بلاگر محبوب و پرمخاطب کوچ نمی‌کردن به کانال تلگرامی. 
    من هیچ وقت کامنتی رو پاک نمی‌کنم برای همین نیازش رو حس نکردم:) 
  • دچارِ فیش‌نگار
  • عخی :) آدم خاص@ چرا آخه؟ :|

    + من که خودم این بار تفکیک جنسیتی کردم توی دعوت :)
    ++ نقد؟ چشم
    پاسخ:
    من کلا آدم‌های خاص رو دوست دارم :)
    من کلا اعتقادی به تفکیک جنسیتی ندارم
    در هیچ موردی
  • دچارِ فیش‌نگار
  • تو چون یه آدم خاصی پس: هم آدمهای خاص رو دوست داری هم به تفکیک اعتقادی نداری :) | آخه خانما جنبه ندارن از هر کسی نام ببری سایرین دلخور میشند :) / ولی آقایون اینجور نیستن.

    پاسخ:
    به نظرم لازمه یکم دیدگاهتون رو اصلاح کنید، چون کاملا جنسیت رده است:|

  • دچارِ فیش‌نگار
  • اول درست بود آخه
    بعد کم کم در خلال پویش های مختلفی که بود اینجوری شد :)
    پاسخ:
    از بس محبوبین آخه:|
  • دچارِ فیش‌نگار
  • خودت محبوبی :|
    پاسخ:
    این که دیگه گفتن نداره:) 
  • دچارِ فیش‌نگار
  • :)) هوم
    پاسخ:
    :) 
    آخ از چهار : |
    بارها و بارها پیش اومده که خواستم دنبال یک چیزی بگردم. بخش جستجوی بیان خیلی نقص داره.  هربار هم پیام میده که در حال توسعه است و تازه شروع کردیم و از این حرف‌ها. در صورتی که سه سال ازش می‌گذره.
    .
    این شکلی که مشخصه بیان چندتا عیب کلی داره. اغلب هم به همین چند عیب داریم اشاره می‌کنیم. کاش گوش شنوایی باشه برای شنیدنش.
    پاسخ:
    آره دقیقا همینه، من اگر مورد یک و چهار حل بشه کافیه برام:)
    امیدوارم که باشه، نشه مثل شیرازی که آخرش هم هیچ کاری برای برگردوندن مطالب مون نکرد. 
    اصلاً وضعیت بیان طوریه که احساس می‌کنم دیگه کلا نمیان چک کنن و فقط سرور هاشون فعاله تا کار کنه. و هر دفعه که میام منتظرم که یه بار دیگه وبلاگ و پنل باز نشه :|
    پاسخ:
    دقیقا منم همین فکر رو می‌کنم :)
    ولی نگین خدا نکنه اون دوران تلخ تکرار بشه:(
    باهات موافقم واقعا.
    یکی توی اون وبلاگ های پرمخاطب و برتر که روش انتخابشون کاملا اشتباهه. من پارسال بین برترها کلی گشتم چند تا از جدیدهایی که نمیشناختمشون فقط واسم جذاب بودن. بینشون سایت های تبلیغاتی هم حتی برتر شده بودن!
    و دیگری قدیمی بودنه رو مخه. قشنگ انگار طراحی کردن این فضا رو و ولش کردن به امون خدا! 
    پاسخ:
    منم وقتی گشتم تازه فهمیدم وبلتگ خودمم جزوشون هست:)
    همینقدر بی اهمیت و هردمبیل:)
    دقیقا حسی که من به این فضا دارم
    نظر قبلی که گفتم باهات موافقم مال من بود!! 
    پاسخ:
    بله فهمیدم عزیزم :) 
  • قاسم صفایی نژاد
  • ممنون که شرکت کردید.
    ببخشید که من به طور خاص دعوتتون نکردم
    پاسخ:
    خواهش میکنم.
    اختیار دارید. 
    ترک ها یه اصطلاحی دارن که میگن:" اوستا دینده" یعنی هرچی استاد بگه
    ما هم موافقیم:)
    پاسخ:
    :)
    اوستا دییرم ولی ساغولاسیز، سیزین لوطفوز وار

  • ✿ ˙·٠•✿ جاهای دیدنی همدان ✿•٠·˙ ✿
  • اگر این دنیا غریبه پرور است، تو آشنا بمان.

    تو پای خوبی هایت بمان.

    مردم حرف می زنند، حرف باد می شود می وزد در هوا و تو را دور تر می کند از تمام کسانی که "باور" برایشان یک چهار حرفی نا آشناست.

    اگر کسی معنای عاشقانه هایت را نفهمید بر روی عشق خط نکش!

    عاشقانه هایت را محکم در آغوش بگیر و بگذار برای داشتنش آغوشت را بفهمند.

    دنیا خوب، بد، زشت، زیبا فراوان دارد

    تو خوب باش...

    تو زیبا بمان و بگذار با دیدنت هر رهگذر نا امیدی لبخند بزند، رو به آسمان نگاه کند

    و زیر لب بگوید:

    هنوز هم عشق پیدا می شود...



    نادر ابراهیمی
    پاسخ:
    باشه
    با همش موافقم...
    مخصوصا یک چهار و هفت...
    پاسخ:
    🙏🌹🙏🌹🙏🌹🙏
    کسی منو نمیخونه حتی دعوت پیشکش😑😑
    پاسخ:
    من واقعا شرمسارم:(
  • آسـوکـآ آآ
  • همه‌ش نگرانم یهو بیام ببینم اینجا هم مثه پرشین بلاگ و بلگفا از بین رفته...
    دوستیامون. بیشتر نگران دوستیامونم تا اتفاقای خوبی که ازش نوشتی و انشاالله رقم بخورن ❤
    پاسخ:
    دقیقا منم همین فوبیا رو دارم.
    خدا نکنه البته. 
    امیدوارم این دوستی‌ها به جاهای خوبی برسه. 
    باشه همچنان:) 
    دشمنت شرمسار عزیزم میدونم بالاخره حجم کاری تو هم زیاده و هر کسی دغدغه خودشو داره🌹
    پاسخ:
    خودتم می‌دونی که به حجم کارم ربط نداره.
    من واقعا چند وقت پیش چک کردم دیدم نمی‌نویسی 
    بعد دیگه نمی‌دونم چی شد که قطع دنبال کردم. 
    واقعا متاسفم😢

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">