گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

نیسگیل

چهارشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸ ق.ظ

هوالمحبوب


دیشب هوس عجیبی به سرم زده بود. هوس کرده‌بودم بگویم دوستت دارم. بی‌هوا، عمیق و کش‌دار. هوس کرده‌بودم بگویم شبت بخیر عزیزم، هوس کرده‌بودم برایت آغوش باز کنم. دلم از واژه‌های تکراری به تنگ آمده‌است. از اینکه بی‌هوا به کسی شب بخیر بگویم و گوشی سر خود عزیزم را تنگش بگذارد، از اینکه دستم بلغزد روی استیکر عاشقانه و مجبور شوم پیام‌ها را ادیت کنم، خسته شده‌ام. 
خسته شده‌ام از صبح تا شب تک و تنها توی چهار دیواری اتاق حبس شدن، از خواندن و نوشتن و پول جمع کردن. خسته شده‌ام از سینما رفتن‌های تنهایی، از خرید رفتن‌های تنهایی، حتی از ساندویج خوردن‌های تنهایی هم خسته شده‌ام.
دیشب دوست داشتم بودی تا بلند و رسا بگویم دوستت دارم، بی‌هوا جوابم را بدهی که من بیشتر. دلم غنج رفتن می‌خواست، لوس شدن و بغل می‌خواست. بعضی شب‌ها را نمی‌تواند تنهایی سر کرد. بعضی لحظه‌ها را باید با کسی شریک شد، بعضی شب‌ها باید کسی را در آغوش گرفت.
منظورم از آن بغل‌های راستکی است، نه از آن الکی دلخوش‌کنک‌ها، دلم لک زده برای 
آن جانم گفتن و عزیزم شنفتن‌ها، از آن‌هایی که هیچ وقت، هیچ کس توی گوشم زمزمه نکرده است، از آن باورهای عمیقی که تا ته جانت رسوخ می‌کند، از آن رشته‌های ناگسستنی که می‌توانی تا ابد به بودنش دلت را خوش کنی.
دیگر تنهایی بس است، به حد کافی تنها بوده‌ایم، هر دوی‌مان. آخ که چقدر عشق خوب است، شیرین است، در رفتن جانت برای کسی، خواستن کسی از سویدای دل، ذوب شدن در هرم نگاه کسی، دویدن خون توی رگ‌ها، سرخ شدن از شرم، از عشق، از خواستن، جذاب است.
توی این دنیای دود گرفته، که از پشت هر پنجره‌ای سری بیرون زده است، که توی هر سری، سودایی است، که توی هر سودایی رمزی است، می‌خواهم بگردم پی رمز و راز بودن تو. بس است دیگر نبودن و نخواستن. بس است بودن و نخواستن، بس است نبودن و نگشتن و خسته شدن.
این جهان من و تو را می‌خواهد، من و تویی که ما شویم و بزنیم به دل زندگی.
آخ که چقدر دلم می‌خواست بگویم دوستت دارم چقدر....

+نیسگیل در زبان ترکی به حسرت عمیق گفته می‌شود، معادل بهتری برایش نیافتم اما نیسگیل عمیق‌تر از هر حسرتی است.


  • ۹۸/۱۱/۰۲
  • نسرین

او جان

نظرات  (۹)

توی پیوندهای روزانه ام یکی در میون متن های تو رو گذاشتم که آخه دختر! 

پاسخ:
آخ آخ من مردم از ذوق که😍😌😍
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • خبر نداشتن از حال من بهانه توست

    بهانه همه ظالمان شبیه هم است

     

    کسی بدون تو باور نکرده است مرا

    که با تو نسبت من چون دروغ با قسم است

    پاسخ:
    بی هیچ رخصتی،
    یا شور و مشورتی
    تنها به عشق تو
    لحظه‌ها را سپری می‌کنم؛
    زیرا 
    عشق ذات من است،
    جزیی از سرشت من است ... 
    از آن باورهای عمیقی که تا ته جانت رسوخ می‌کند، از آن رشته‌های ناگسستنی که می‌توانی تا ابد به بودنش دلت را خوش کنی.


    کپی و پیست و جز همان نیسگیل دیگر هیچ
    پاسخ:
    هی خواهر

    ا معنی نیسگیل رو نمیدونستم ولی بابام همیشه میگفت نیسگیل ده قالاسان😑 نفرین محبوبشه

    پاسخ:
    ای بابا چه نفرین بدی

    " بعضی شب‌ها را نمی‌تواند تنهایی سر کرد. "

     

    حقیقت اینکه تنهاییِ این دنیایی را نمی شود تنهایی سر کرد ... نه فقط بعضی شب ها ...

    پاسخ:
    بعضی شبا سخت‌تره همه چیز 

    همیشه وقتی متنیهایی با این مضمون میخونم نمیدونم چرا یه مصرع شعر تو ذهنم میاد اونم اینه که:

    که عشق آسان نمود اول ول افتاد مشکلها

    فکر میکنم به این راحتیا هم نیس

    ببخشید که کامنتم انرژی مثبتی نداره

    ایشالا برا شما از اون خوبهاش باشه:)

     

    پاسخ:
    قرار نیست عشق بدون مشکل باشه
    مگه زندگی بدون عشق بدون مشکله؟
    عشق همین بالا و پایین و تلخی و شیرینیش جذابه. 
    امیدوارم برای همه به بهترین شکل اتفاق بیوفته. 

    اول بگم که بس که قلم روان و زیبا بود و خانواده تو رو میشناسن مجبور شدم به عنوان متنی که نویسنده اش رو نمیشناسم بخونم. نبودی ببینی تو خونه ما چطور این نویسنده ناشناس رو تحسین میکردن.

    من منتظرم پست های عاشقانه صاحب دار شده ات رو بخونم انشاءالله ^___^

    پاسخ:
    ای جانم عزیزم:)

    تا ببینیم خدا چی می‌خواد :)

    گریه های عمیق ...

    پاسخ:
    ای جانم.... 

    اینا حرف های دل منم بود امان از این نیسگیل های بزرگ

    پاسخ:
    متاسفم. 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">