گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

ولم تایم

جمعه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۵ ب.ظ

هوالمحبوب


نمی‌گویم خرس قرمز یا شکلات قلبی، اما دلم عجیب هوس عشق کرده است. نمی‌گویم بیست و پنجم بهمن یا پنج اسفند. نمی‌گویم یک روز خاص، یا مناسب ویژه، اما دلم عجیب هوس کرده که یک روز بالاخره تو هم قدمی برای من برداری. مثلا فردا تلفنت را برداری و زنگ بزنی و بگویی روز عشق مبارک. یا نه، پیام بدهی، بگویی به یادت بودم خواستم امروز را با تو شریک باشم. بگویی می‌دانم که تو هم مثل من تنهایی.
دلم یک روز متفاوت می‌خواهد، از آنها که توی تاریخ دلم ثبتش کنم. بس نیست اینهمه روز عشقی که تنها گذرانده‌ایم؟ 
ما دهه شصتی‌های بینوا که همیشه کم‌توقع بوده‌ایم. حتی از عشق هم به یک تبریک ساده دل خوش کرده‌ایم. اما صبح که آفتاب بزند، من کفش‌های آهنی‌ام را به پا خواهم کرد و پرونده زیر بغل راه خواهم افتاد توی خیابان‌ها. از کنار آدم‌های خوشحال که گل و شکلات دستشان گرفته‌اند خواهم گذشت، از خیابان‌های که می‌خندند خواهم گذشت، سرم را بلند خواهم کرد و به دست‌های در هم گره خورده نگاه خواهم کرد. من تمام این سی و اندی سال را دلتنگ بوده‌ام. دلتنگ لحظه‌ای که بگویی دوستم داری. اما تو روزهای مهم تقویم دست‌هایت را گذاشته‌ای توی جیبت و موسیقی گوش داده‌ای، کتاب خوانده‌ای شاید هم در خیابان قدم زده‌ای و سعی کرده‌ای به یاد نیاوری که امروز چه روزی است. من دلتنگم و فردا صبح منتظر یک پیام تبریکم که دلخوش شوم به بودنم. 
دلم لحظۀ جاودانه شدن را بی‌تابانه انتظار می‌کشد. دلم برای عشق تو شدن بی‌تاب است. اما همیشه ترسی توی رگ و پی‌ام می‌دود این جور وقت‌ها، اگر تو تنها نباشی چه؟ اگر اینهمه عاشقانه نوشتن یک روز بی‌معنا و پوچ و تهی شود چه؟ آدمیزاد به چه آرزوهای عبثی دل خوش است. می‌دانم فردا هم به شب خواهد رسید و نامت طنین‌انداز نخواهد شد روی صفحۀ گوشی. می‌دانم که تو سال‌هاست از من رفته‌ای، سال‌هایی که به وسعت یک قرن‌اند.



  • ۹۹/۱۱/۲۴
  • نسرین

از جدایی ها

نظرات  (۱۴)

  • پَـــــر واز
  • خیلی قشنگ نوشتی^____^

    پاسخ:
    ممنونم:)

    من فکر میکنم که تمام روزها روز عشق هستند... اما حق با شماست گاهی وقت‌ها ممکنه آدم برای مناسبت‌ها چشم انتظار باشه :)

     

    حقیقتا ما دهه شصتیا چقدر قانعیم :)

    پاسخ:
    فکر نمی‌کردم دهه شصتی باشی حسم بهت نوجوانانه یا در آغاز جوانی بود:)
    خلاصه خوش‌وقتم هم‌دهه

    ای وای 😂😂😂 این دومین کامنته با این مضمون که در چند روز گذشته داشتم!

    منم خوشوقتم دوست من ❤❤❤

    پاسخ:
    ای جانم
    ممنونم یاسی‌ترین عزیز
  • هیـ ‌‌‌ـچ
  • دلم یه لقمه عشق می‌خواد، از اونا که دو نفر ، یک «نفر» میشن و یادشون نمیاد قبل از هم چه جوری زندگی می‌کردن و حتی حاضر نیستن توی کابوساشون هم به نبودنِ اون یکی فکر کنن...

    پاسخ:
    فکر می‌کنم، این روزهایی که می‌گذرونم، بیشتر از هرکسی حالمو می‌فهمی رفیق.
  • بانوچـه ⠀
  • عشق چقدر وسیع و هیجان‌انگیزه، بودنش یه جور و نبودنش هم حتی یه جور. قادره هر متن و صدایی رو به شکل و شمایل زیبایی در بیاره. و این به نظرم اعجاب‌انگیزه.

    پاسخ:
    معجزۀ دلچسبیه هر چی که هست:)

    لیترالی حتی عشق‌ سال‌های کرونا هم نصیبمون نشد:/

    پاسخ:
    می‌بینی دختر جان؟ حتی حتی :(

    اینجا چه قشنگ شده :)

    پاسخ:
    بله بله خیلی:)

    عه خونه ی نوتون مبارک😎چه خوشگل شده🙃اون قبلیه یخورده بی رنگ و رو نبود؟؟این نازه👌

     

    ولنتاین واسه بچه سوسولاست خواهر

    مرد واقعی نیم شعبان با گل و شیرینی میاد خواستگاری 😎😂😂😂

    پاسخ:
    قبلی هم ساده و جذاب بود برام:)
    ولی خب این قشنگ‌تره صد در صد
    مرسی مشکات عزیز

    وای :))))))
    خب یه درد به دردهام اضافه شد، چون نیمه شعبان هم نزدیکه و قرار نیست هیچ مردی با گل و شیرینی بیاد در خونه‌مون:)

    این روزهای خاص که می‌رسه، به کسایی که عاشق هستند حسودیم میشه. نمی‌دونم نسل ما تنبل بوده توی این راه یا اینکه دیگه خسته شدیم و دل و حوصله‌ی عاشقی نداریم. نمی‌دونم چیه دلیلش. بیخیال دلیل و این چیزها. دلم خواست زیر پستت یک ایضاً بزنم و بنویسم: من هم همین‌ها.

    پاسخ:
    از بس پش هر دستی زدیم پوچ بود خسته شدیم. حوصلۀ از صفر شروع کردن با آدم جدیدیم نداریم دیگه.

    هر دهه‌ای باشی گاهی سهمت از اینها فقط دیدن لبخند بعضی‌ها و همون دیدن خرس و کیک و این چیزهاست و تهش میتونی یه خرده غبطه بخوری و براشون ارزوی خوشبختی کنی.

    فعلا باید کمین کنیم برای سال بعد :))

     

    + قالب نوتون هم مبارک خانوم :*

    پاسخ:
    فرق دهه‌ها توی اون کنتوریه که رو سنت می‌ندازه و هی بزرگ‌تر و بزرگ‌تر نشونت می‌ده:)
    سال بعدم همین آشه و همین کاسه قول بهت می‌دم:)


    +مچکرم:)

    سلام و درود نسرین خانوم عزیز 

     

    صفحه‌ات خیلی بهتر شده و مبارکت باشه 

    خدا رو چ دیدی ؟

    انشااله سال دیگه یک دسته گل رز خوشگل هدیه بگیری خانوم !

     

    شاد و سلامت باشی الهی 

    پاسخ:
    سلام
    وقت بخیر دوست گرامی و عزیز:)

    ممنونم.

    :) مرسی، امیدوارم.

    همچنین شما و همسر محترم.
    راستی، روز یکشنبه یه اتفاقی برام افتاده بود که خواب شما حسابی متعجبم کرد.
    میام براتون تعریف می‌کنم تو ایمیل.
    مشتاقم تفسیرتون رو برام بفرستین. هم تفسیر خودتون و همن مادر محترم‌تون رو.

    و تو همیشه از من رفته ای😭

    پاسخ:
    عزیزممممممم

    و تو سالهاست از من رفته ای😭

  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • چه قشنگ شده اینجا^__^

    عشق شیرین و قشنگ رو خدا مهمون دلامون کنه:)

    پاسخ:
    مرسی حورا جانم🧡💚💙
    دیگه وقتشه واقعا:))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">