گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

یدی‌مین‌جی اوباشدان(*)

سه شنبه, ۳۱ فروردين ۱۴۰۰، ۰۵:۳۹ ق.ظ

هوالمحبوب


داشتم به روزهای رفته فکر می‌کردم، به همۀ آزمون‌های ریز و درشتی که پشت سر گذاشته‌ام، به همۀ استرس‌هایی که جانم را گرفته و به همۀ قبولی‌ها و مردودی‌هایی که خورده پای نامۀ اعمالم. داشتم فکر می‌کردم آیا همیشه مستحق قبولی بوده‌ام؟ یا هر بار که مردود شده‌ام واقعا تلاشم کافی نبوده است؟ می‌دانی، من فکر می‌کنم خیلی چیزهای این جهانی که خلق کرده‌ای بر مدار عدالت نیست. عادلانه نیست چون خیلی‌ها تمام جان‌شان را برای چیزی که می‌خواهند می‌گذارند و حق‌شان نیست که امیدشان، ناامید شود. اما تو گاهی شوخی‌ات می‌گیرد و آدم‌ها را می‌چزانی. امروز می‌خواهم برای همۀ از راه مانده‌ها، همۀ آزمون‌ در پیش دارندگان، همۀ امیدوارانِ ناامید، همۀ دل از دنیا بریده‌ها، دعا کنم.
بیا دعا کنیم آنهایی که امیدشان قبولی در امتحان‌های ریز و درشت است، آخر کار لبخند بزنند. نه همه‌شان، تنها آنهایی که از جان مایه گذاشته‌اند. بیا دعا کنیم که آزمون‌هایت عادلانه‌تر برگزار شود. که کسانی که مهربان‌ترند، خوشحال‌تر هم باشند؛ کسانی که انسان‌ترند، آرامش زندگی‌شان هم بیشتر باشد. دعا کنیم که بنده‌های شریف‌ات، لذت بیشتری از زندگی نصیب‌شان شود. دعا کنیم که امید بنده‌هایت در ته هیچ مسیری ناامید نشود. می‌دانی خدای محبوب من، حس می‌کنم این روزها دوست‌ترم داری. شبیه همان نسرینی شده‌ام که موقع آفرینشش به خودت احسنت گفته‌ای. فقط لطفا این دلشوره‌های بی‌محل را از دلم بیرون کن. بگذار به لذت بندگی‌ام برسم، به لذت دوست داشتنت فکر کنم و ایمان داشته باشم که پایان کار آدمی مرگ نیست. بیا دعا کنیم که آدم‌های بی‌گناهت که لبخند می‌سازند و شادی می‌آفرینند، عاشق شوند و عشق‌شان به وصال برسد و تمام نشود و کم نشود.


*هفتمین سحر

  • ۰۰/۰۱/۳۱
  • نسرین

نظرات  (۵)

الهی آمین 

پاسخ:
:)

چه جالب منم امروز به همین نیت دعا کردم...

پاسخ:
قبول باشه ایشالله.

این روزها که درگیر استرس قبول شدن و نشدنم، آدم‌های شبیه خودم رو خیلی خوب درک می‌کنم و امیدوارم بهترین اتفاقی که باید برای همه‌ی ما بیفته.

پاسخ:
ان‌شاء‌الله مزد زحماتت رو بگیری به زودی:)

الهی آمین

پاسخ:
:)

به نظر من جهنم آتیش و دود نداره، یه حجم غلیظی از ناامیدیه... خدایا می‌شه جهنمی‌مون نکنی؟

پاسخ:
به نظر منم همین که خدا رهات کنه یعنی ته ته جهنم.
ایشالله که امیدت ناامید نشه جوون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">