گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

به تکریم یک عشق هشت ساله

جمعه, ۲ مهر ۱۴۰۰، ۰۸:۰۲ ب.ظ

هوالمحبوب


به رسم همۀ پاییزها دوست دارم دوباره بنویسم از شوقی که زیر پوستم دویده. این نوشتن‌ها تکریم پاییز نیست که سعید دوست نداشته باشد، این نوشته‌ها تکریم عشقی است که هشت سال است در من ریشه دوانده. دوست داشتنی که قلبم را جا کن می‌کند. شرابی که مستم می‌کند بی آنکه نوشیده باشمش. 
من دلم برای قدم زدن در ساحت کلاس تنگ است. دلم برای نفس کشیدن عطر مدرسه تنگ است. دلم برای دیدن روی ماه دخترکانم تنگ است. آخ که چقدر خوشبختم که فردا بعد از سال‌ها دوری دوباره خواهم دیدشان. درست است که جغرافیایم عوض شده، درست است که دلتنگی برای یاران قدیمی قلبم را به درد می‌آورد، درست است که راه دور است و سخت است، اما فردا به عشق دیدن روی ماه دخترانم صبح زود از خواب برخواهم خواست. کوله بر دوش راه خواهم افتاد و اول صبح سلام خواهم داد و قلبم از عطر حضورشان لبریز خواهد شد.
آخ که چه کیفی دارد پاییز را با مدرسه شروع کردن. نخندید، شما که نمی‌دانید معلم بودن چه کیفی دارد، نخندید اگر کسی برای اول مهرشان لحظه شماری می‌کند و بی‌صبرانه منظر رسیدن فرداست. معلم که باشی پاییزت را جور دیگری شروع می‌کنی. با اتو کردن لباس‌هایت، آماده کردن کتاب‌هایت، با چک کردن لیست شاگردانت. پر کردن جامدادی از خودکار و مداد و واکس زدن کفش‌ها. 
چقدر ذوق دارم که فردا سوار سرویس آقای شین بشوم و تمام طول چاده را آهنگ پلی کنم و کیف کنم از جایگاهی که بالاخره به دستش آوردم. با چنگ و دندان به دستش آوردم. من قرار است دست کم ده سال توی این روستاها معلمی کنم.
  • ۰۰/۰۷/۰۲
  • نسرین

نظرات  (۱۵)

این چه حکمتیه امسال کل بیان دست به یکی کردن اشک من رو در بیارن؟؟؟ منی که تا پارسال معلمی اولپیت صدمم هم نبود الان با هر پست خانوم معلمها گریه‌ام میگیره و چشمام قلبی میشه و آرزو میکنم....

خدایا جواب سازمان سنجش چرا نمیاد 😭😭😭😭😭😭😭

 

عشقتون پایدار :`)

پاسخ:
من بی‌تقصیرم والله:))

خب الان که دارم کامنتت رو جواب می‌دم، نتایج اعلام شدهف بدو بیا بگو چی شدی:)
  • دامنِ گلدار
  • قلبتون سرشار از آرامش و رضایت و نشاط باشه در کنار این بچه‌های گل :)

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم. 
    انرژی مثبت‌تون چند برابرش به زندگی خودتون برگرده الهی:)
  • بهارنارنج :)
  • تدریس واقعا لذت بخشه گاهی خیلی دبم تنگ میشه

    پاسخ:
    اصلا عاشق که باشی زندگی شیرین‌تر می‌شه:)

    خوشا به احوال شما و بچه ها که حضوریه :))))

    و اینکه انشالله تا پایان 30 سال شوق و ذوق و داشته باشین :)

    پاسخ:
    واقعا از این نظر آره خوش به حالمه:)
    سخته تا آخر مسیر این انرژی رو حفظ کرد ولی امیدوارم هیچ وقت از سر اجبار نرم سر کلاس.
  • نسیم صداقت
  • سلام، چقدر روح زندگی و امید را زیبا توصیف کردید در دیدارهای دانش آموزی و معلمی، براتون آرزوی موفقیت دارم و بی صبرانه منتظر نوشته های آتی شما خواهم بود تا بال پرواز ما باشید به گذشته های دورمون🥰💕

    پاسخ:
    سلام نسیم جان.
    مرسی عزیزم. امیدوارم کلی خاطره خلق بشه برام که نوشتنش براتون خوشایند باشه:)
  • یاسی ترین
  • ای جانم چه عشقی موج میزد توی پستت 😘😘😘😘 

    چقدر خوبه آدم عاشق کارش باشه و انگیزه داشته باشه ♥️

    پاسخ:
    عزیزم:)

    واقعا موهبت بزرگیه آدم توی شغلی باشه که عاشقشه

    خدا پشت و پناهت...

    لذت ببر عزیزم🧡💜💛

    پاسخ:
    ممنونم عزیزدلم:)

    شما تنوع دارید 

    برای من که تمام سال سرکار میرم نهشروع تابستون نه شروع بهار و نه شروع پاییز تغییر و تنوع ایجاد نمی کنه پس شوقی هم نداره 

    اما حس می کنم شوقت رو 

    چون زمانی که خیلی ازش دورم ، منم همین تنوع رو در روزهای زندگی داشتم 

    زمانی که مدرسه میرفتم 

    پاسخ:
    به نظرم برای هر شغلی می‌شه تنوع ایجاد کرد، شرط اولش اینه که عاشق خودت و شغلت باشی.
    شغل شما که ماشالله همیشه پر از استرس و هیجان و شگفتیه. البته امیدوارم همیشه سر و کارتون با حال خوب و رفع کسالت باشه تا خبرای منفی:)

    به به چه کار قشنگی.چه کار خوبی.آخ که چه دنیایی داره این معلمی.علی الخصوص معلم مدرسه،علی الخصوص برای من،دبیرستان.

    پاسخ:
    مرسی که حمایت می‌کنی از پستای معلمانه.
    قول می‌دم بیشتر بنویسم ازشون:)
  • عاشق بارون... ⠀
  • موفق باشی! و این حس و حال خوبت همیشگی باشه برات! :)

    منم یه از مدرسه متنفرِ عاشقِ اولِ مهری هستم! :دی هر چقدر هم مدرسه بد بود، ولی ماه مهرش یه چیز دیگه بود! :)

    پاسخ:
    ممنونم عاشق جان.
    خودمم در کسوت دانش‌آموز متنفر بودم:))

    چه روزهای لذت بخشی در انتظارته

    پاسخ:
    امیدوارم بهشون:)
  • نسیم صداقت
  • سلام به روی ماهتون، انشااله عزیزم🥰💕

    پاسخ:
    سلام عزیزدلم:))
  • آقاگل ‌‌
  • سعید از تکریم پاییز بدش نمیادا، از کلیشه‌های پاییزی بدش میاد. :))

    .

    کاش پاییز پر باشه از نور امید و اتفاق‌هایی که خیلی وقته دلمون براش تنگ شده. پاییز خوش بگذره، معلمِ روستا. :)

    پاسخ:
    آره یادمه عاشق پاییزی برعکس من:)

    من به شدت به این پاییز امیدوارم سعید.
    امیدوارم نوری که تو قلبم روشن شده واقعی باشه.
    مرسی مرسی:)

    تازه حضوری که بشه روزهات قشنگ‌تر هم می‌شه تو سرویس آقای شین:)

    پاسخ:
    ما که کلا حضوری هستیم، ولی کاش بشه دیگه ماسک نزنیم، از هفت صبح تا دو تحمل ماسک واقعا عذاب‌آوره:(

    بیلمیرم نیه گلدیم بورا

    اما چوخ گوزل کی سیزین دونیانیزینان آشنا الدوم

    چوخ گوزل روحیز وار

    الله قلبیزی بونان دا نورانی السین خانم اسفجیری

    پاسخ:
    سلام خوش اومدین. 
    لطفوز وار منه نسبت ولی من خانیم اسفنجیزی دییرم
    احتمالا ایشتباه توتموسوز:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">