گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

حق با بهار بود

يكشنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۰۳:۲۵ ب.ظ

هوالمحبوب


فکر می‌کنم هیچ سالی اندازۀ امسال، غر نزدم که کاش تمام شود، کاش برود و دیگر برنگردد. با اینکه امسال تحفه‌های زیادی توی جیب‌هایش داشت. با اینکه امسال حس‌های خوبی را توی قلبم پراکند. با اینکه امسال زیاد خندیدم. امسال سخت و سنگین و مضطربانه گذشت. اما گذشت. و حالا که دارم واپسین لحظاتش را نفس می‌کشم، می‌بینم بی‌انصاف بوده‌ام. سال بدی هم نبود. من در دورترین رویاهایم هم نمی‌دیدم یک روز توی شغلی که عاشقش هستم، رسمی شوم. حتی توی دورترین رویایم هم نمی‌دیدم آن خاطره‌های ناب را بسازم. امسال روزهای خوب زیادی برایم ساخته شد. پر از لبخند‌های پت و پهن، پر از صورتی‌های پررنگ و سبزهای دلبر. پر از آبی‌های روشن و سرخ‌های خون اناری. 
امسال برایم سراسر چالش بود، جنگیدن بود و تلاش برای نباختن، زمین نخوردن، پا پس نکشیدن. امسال خیلی جاها روی خودم را کم کردم، پا روی دلم گذاشتم، اعتراف کردم، داد کشیدم، زخمی شدم. هیچ سالی اینقدر گریه نکرده بودم. هیچ سالی اینقدر تراپی نشده بودم، هیچ سالی اینقدر تنها و زخم‌خورده نبودم. 
حالا که دارم به مسیر طی شده در 365 روز گذشته نگاه می‌کنم، کیف می‌کنم که زنده‌ام، پر از امیدم و هنوز بلدم از ته دل بخندم. خوشحالم که خانواده‌ام را دارم، دوست داشتن‌شان قوی‌ترم کرده، خوشحالم که پیلۀ لعنتی را در هم شکافته‌ام و دیگر حبس نیستم در چهار دیواری اتاقم.
خوشحالم که حال زمین بهتر است و روزهای خوبی در راهند. خوشحالم که آدم‌های اشتباهی را از زندگی خط زده‌ام و کسانی را به قلبم دعوت کرده‌ام که بودنشان حال زمین را بهتر می‌کند. در آستانۀ سن عجیب و پر رمز و راز سی و چهار، پر از ایده و طرح و برنامه‌ام. زندگی برایم تازه دارد شروع می‌شود انگار. 

سال جدید، سال در آغوش گرفتن خویشتن، مهر ورزیدن به زمین و زمینیان، بوسیدن آدم‌های خوب، قدم زدن در مسیر دانایی، پریدن از تله‌های متعدد، زنده ماندن و ساختن است. 

برای همۀ شمایانی که خوانندۀ من بودید، نوشته‌های تلخ و شیرینم را از نظر گذراندید، برای همۀ شمایانی که مهر ورزیدید، دوستم داشتید و دستم را گرفتید، تنی سالم، روانی در آرامش، خانواده‌ای در صلح، جهانی خالی از جنگ و لب‌هایی پر از خنده آرزو می‌کنم. امیدوارم سال‌ جدید، سالی باشد که برای خرید هیچ چیز خم به ابرو نیاورید و پول خرج کردن برایتان به یک تراپی تبدیل شود نه جنگ اعصاب.

عیدتان مبارک.

  • ۰۰/۱۲/۲۹
  • نسرین

نظرات  (۸)

نسرین، خوشحالم که این‌ها رو میخونم، خوشحالم که مرور این ۳۶۵ روز بهت امیدواری میده، خوشحالم که در انتها از خودت راضی هستی.

امیدوارم ۱۴۰۱ سال فوران خوشی‌هات باشه عزیزم 😘

پاسخ:
ممنونم عزیزدلم.
ایشالله سال جدید برسی به حایی که از فرشته ۲۴ ساله نهایت رضایت رو داشته باشی.

سلام مهربونم ممنونم بخاطر دعاهای خوبتون، من نیز متقابلا سال نو را با یک عالمه آرزوهای قشنگ براتون آرزومندم🙏❤️🥰

پاسخ:
سلام نسیم عزیز
ممنونم سالت زیبا😇😇😇

سلام نسرین خانم
سال جدید رو خدمت شما و خانواده محترم تبریک میگم و از خداوند متعال سلامتی، دلخوشی و برکت براتون آرزومندم🌹🌹

ایشالا سال جدید پر از موفقیت و خبرهای خوب باشه:)

پاسخ:
سلام آقای سپهر
ممنونم از لطف‌تون
سال‌تون زیبا 
سلامتی و عشق در تک‌تک لحظه‌هاتون جاری

قربانت عزیزم، بهمچنین🥰

پاسخ:
😊😊😊

عیدت مبارک و سالت پر پول و دل خوش خانوم معلم :-*

پاسخ:
سالت قشنگ خانوم دکتر
لبت خندان تنت سلامت و حسابت پر و پیمون:)

عزیزززم عیدت مبارک...

چقدر این پستت دلنشین بود 

امیدوارم امسال و سالهای بعد هم برات دلنشین و شیرین باشه ....

پاسخ:
ممنونم بهار جانم
عیدت مبارک
امیدوارم سال ما باشه امسال:)

عیدت مبارک.

امیدوارم 1401 مهربون‌تر باشه باهات و بیشتر و بهتر بهت خوش بگذره.

پاسخ:
عید شمام مبارک
ممنونم
ان‌شالله به همه‌مون بیشتر خوش بگذره.

انشالاه

پاسخ:
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">