گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

فقط یک شباهت کوچک

شنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۴۳ ق.ظ

هوالمحبوب 

دیروز توی حیاط مجتمع فرهنگی نشسته بودیم و منتظر شروع نمایش خیمه‌شب‌بازی بودیم. روی پله‌ای که نشسته بودم و داشتم بچه‌ها را می‌پاییدم، با مردی رو به رو شدم که شبیه تو‌ بود.‌ مرد پسرش را آورده بود برای تماشای نمایش و پسرک ترکی نمی‌دانست. مرد گه‌گاه خم می‌شد و واژه‌ای را توی گوش پسرک ترجمه می‌کرد. 
موهای شقیقه‌اش جوگندمی بود درست شبیه تو، لبخندی که انگار همیشگی است، روی لب‌هایش نشسته بود، درست شبیه تو. 
گاه تصور می‌کردم که خود تویی و کنارم نشسته‌ای و ما داریم بچه‌مان را تماشا می‌کنیم که چطور غرق نمایش شده است.
بچه‌ای که زیبایی‌اش را از من به ارث برده و صدایش را از تو، زیباست و خواستنی شبیه ترکیب جادویی ما دو تا. 
یاد داستان اخیرت هم افتادم، همانی که زن و مردی اتفاقی توی مدرسهٔ بچه‌هاشان همدیگر را ملاقات می‌کنن و ... 
یک آن حس کردم کنارم نشسته‌ای و دست حمایت‌گرت را دارم و زندگی دارد روی خوشش را به من نشان می‌دهد. 
با مرد که هرازگاهی چشم در چشم می‌شدم خنده‌هایش را نثار می‌کرد ولی عمق نگاهش در پی پسرک بود که ببیند از نمایش چیزی فهمید یا نه.
دیروز حس کردم دارمت و شیرینی داشتنت روزم را زیبا کرد. زندگی انگار همین برش‌های دلخواه کوچک است. رویایی که همیشه توی ذهنت ساخته‌ای یکهو رنگ واقعیت به خود می‌گیرد و ...



  • ۰۱/۰۳/۲۸
  • نسرین

نظرات  (۶)

  • نسیم صداقت
  • اینروزها عجیب به حس خوب دیگران محتاجم، ممنونم از اینهمه زیبایی که رقم زدین

    پاسخ:
    مرسی نسیم عزیزم:)
  • مترسک ‌‌‌‌‌
  • برای خودم چند سال پیش چیزی شبیه به این پیش اومده و می‌دونم چه تصویرسازی‌هایی توی ذهن رخ میده...

    پاسخ:
    :) 
    برای من که خوشایند بود. حتی بودن همون آدم هم نمی‌تونست اینقدر خوب باشه.

    چه جالب

    فکر می کردم چنین تجربه ای یه غمی توش داره ولی تو نوشتی که خوشایند بوده

    پاسخ:
    بستگی به کیفیت اون رابطه داره به نظرم.
    رابطهٔ من با غم‌ تموم نشده و حالمم خوب بود موقع تموم‌کردنش.
    پس این اتفاق اذیتم نکرد.

    درست میگی،همینطوره واقعا

    پاسخ:
    🧡🤗🧡

    تو ماهی و من ماهی این برکه کاشی

    اندوه بزرگی ست چه باشی چه نباشی

    پاسخ:
    👌👌👌

    معمولا نبودنها و رویا بودنش شیرین تره.

    تجربه ثابت کرده.

    پاسخ:
    در خیلی مواقع بعله:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">