گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

بلاگستان فقط یک بانوچه دارد

شنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶ ب.ظ

هوالمحبوب 


چند وقت پیش به وبلاگی برخوردم که نام نویسنده‌اش بانوچه بود. متعجب شدم و کمی دلخور. چون بانوچه سال‌هاست نام بلاگری رفیقمون ثریا شیریه. ولی خب پیش خودم گفتم لابد این نویسنده جدید، بانوچه ما رو نمی‌شناسه و برای همین بلااشکاله کارش. پس از کنارش گذشتم. ولی وقتی امروز دیدم توی اینستاگرام به اغلب بچه‌های بلاگر ریکوئست داده از جمله خودم، فهمیدم ایشون کاملا شناخت دارن به قضیه! 

بدی کار اینجاست که اغلب کسانی که ایشون ریکوئست دادن بهشون, فکر کردن طرف ثریا شیریه و برای همین درخواستش رو پذیرفتن. 

نمی‌دونم چه هدفی پشت این کاره ولی به نظرم کار قشنگی نیست. ما بلاگرها سال‌ها برای برند شدن اسم کاربری‌مون تلاش کردیم و زحمت کشیدیم. 

این دنیا به یه بانوچه، یه مترسک، یه هوپ، یه شباهنگ، یه لافکادیو و ....نیاز داره نه بیشتر. به قول مهدیار خلاق باشید و کپی نکنید حتی در حد اسم کاربری‌تون. 

  • ۰۱/۰۵/۲۹
  • نسرین

نظرات  (۱۱)

اینجور آدما رو درک نمیکنم!! چرا واقعا!؟

پاسخ:
واقعا هم غیرقابل درکه کارش. حق داری. 

اینجور آدما رو درک نمیکنم!! چرا واقعا!؟

ممنونم از حمایتت رفیق.

پاسخ:
💜💜💜💜
  • دُردانه ‌‌
  • حتی نسرین هم یه دونه هست و اون تویی :دی :)))

    ولی من تو رو با اسم قدیمیت تو ذهنم ثبت کردم. آذری قیز. نمی‌دونم چرا تغییرش دادی.

     

    برای منم چند بار کامنت گذاشته و هر بار چک کردم آدرسشو ببینم اصله یا بدل.

    پاسخ:
    قربونت:)
    دلیلش این بود که قبلا دوست نداشتم شناخته بشم و هویت مجازی انتخاب کرده بودم. 
    بعد دیدم من آدم هویت مجازی نیستم و نمیتونم اون سکرت بودن رو همیشه حفظ کنم و تصمیم گرفتم نسرین باشم.

    اومدم بگم ولی دو نسرین دارد که دیدم خودش اومد گفت تو فقط نسرینی :-**

    عجب شارلاتانیه یارو

    پاسخ:
    اسم بلاگری منظور بود البته. به نظرم بیشتر از دو تا باشیم:)

    +دنیای عجیبی شده واقعا.
  • مسعود کوثری
  • یه مسعود کوثری ( مرد بارانی سابق ) هم بیشتر نداره :دی

    پاسخ:
    احسنت:)

    واقعا درکش نمیکنم :)) من هر بار که خواستم وبلاگمو عوض کنم با چنان وسواسی متناسب حال و روزم اسم نویسنده و آدرس و عنوان وبلاگمو انتخاب کردم که اصلا این جعلش رو نمیتونم هضم کنم! یه آدم چطور میتونه این همه بی ذوق باشه آخه؟

    پاسخ:
    من اولش کاملا داشتم مثبت نگاه می‌کردم و فکر می‌کردم طرف تازه اومده سمت وبلاگ و خبر نداره از وجود ثریای ما.
    ولی با اقدام امروزش کاملا مطمئن شدم که می‌شناخته و عمدی این کار رو کرده. 
    نمی‌دونم گویا جعل هویت مجازی هم باب شده تازگیا.

     

    اِ منم راهش دادم توی صفحه ام

    پاسخ:
    گمونم پیج رو پاک کرده. حالا اگر باز دیدی با این علم که ثریا شیری نیست تصمیم بگیر درباره‌اش. 
  • فاطمه قلی‌پور
  • خیلی قدیم که بلاگفا بودم، بعد از دو سال وبلاگ نویسی (تازه تو دوران شر و شور دبیرستان و ورود به دانشگاه) یه بار خواستم چیزی رو چک کنم تو وبلاگم و ادرس رو خیلی اتفاقی با یه اشتباه تایپی نوشتم. من رو برد به یه وبلاگی که تمام پست هام رو تک به تک کپی کرده بود تو اون وبلاگ، قالب وبلاگم رو هم همینطور! و شاید باور نکنی ولی برای بعضی پست ها کامنت ها رو هم به طرز مسخره ای کپی کرده بود و کامنت گذاشته بود!!

    حتی عصبانی هم نشده بودم. فقط از شدت تعجب فک پایینم روی زمین بود. کامنت گذاشتم و حرف زدم و اخرش هم گفتم خوبی؟! خب نگرانش بودم واقعا!

     

    سر جاش بود! همینطور نعل به نعل باهام پیش می اومد تا وقتی از بلاگفا اومدم بیان و خب او هم تغییر کاربری داد و بعد از مدتی هم دیگه به روز نشد.

     

    اینستاگرام هم وقتی فعال بودم (بعدها غیرفعال کردم) یه بنده خدا تمام پروفایلم رو بدون پست هام کپی کرده بود. تا وقتی عکس پروفایلم رو به یه عکسی که خودم گرفته بودم تغییر دادم و او هم پروفایل رو خالی و بدون عکس گذاشت. متن همون بود و با تغییر بیوی من تغییر می کرد!! دایرکتم رو هم بلاک کرد.

    میشد یه رمان رازآلود و جنایی ازش دربیارم حتی!! حیف وقت و حوصله اش نیست.

    میخوام بگم وضع گاهی اینه حتی برای منی که خیلی وقته نمی نویسم. دیگه بانوچه که...!

    پاسخ:
    واووووو
    عجب داستانی داشتینا
    متاسفانه این آزارگری‌ها همیشه هستن
    و هممون به نحوی ازشون لطمه خوردیم.
    واقعا هم اندازه یه رمان سوژه داشت.
    چی بگم... یه عده بیکارن رسما.

    و عجیب تر اینکه منم فکر کردم ثریاست و قبول کردم، به محض دیدن استوری ثریا رفتم ریپورت کنم.بله دیدم خودش آنفالو کرده رفته یعنی میخوام بگم حسم میگه: به استوری های ثریا هم دسترسی داره.

    پاسخ:
    اگر به پیجش هم دسترسی نداشته باشه به وبلاگ و کانالش داره. 
    خوبه که خودش فهمیده کارش اشتباهه.
  • لافکادیو ‌‌
  • سلام

    محض اینکه فراموش نشه جهان همین یک لافکادیو رو دارد...

    پاسخ:
    سلام.
    والسلام....

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">