گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

انگشت کوچک

دوشنبه, ۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۰۵:۱۹ ب.ظ

هوالمحبوب 


قبل‌ترها نوشته بودم ماجرای انگشت کوچک دست چپم را. از درد جانکاهش، از متخصص‌های متعددی که رفته‌ام، از آزمایش و عکس و چکاپ که راه به جایی نبرده است. هربار شرایط روحی‌ام نامیزان است، درد انگشتم امانم را می‌برد، در حدی که گریه‌ام می‌اندازد، کارم را مختل می‌کند، شب‌ها از درد بیدارم می‌‌کند و ....

شهریور بود که دوستی، دکتر جدیدی را معرفی کرد با کلی تعریف و تمجدید. گفتم تیری است در تاریکی، وقت گرفتم و برای دو ماه و نیم بعد وقت داد.

پانزدهم آبان بود که بدو بدو خودم را رساندم به مطبش. ساعت‌ها انتظار کشیدم تا نوبتم شود، بالاخره حوالی پنج بود که به دیدار دکتر نائل آمدم.

توی عمر سی و اندی ساله‌ام، هرگز دکتری به این صمیمیت، مهربانی و خوش خلقی ندیده بودم. کاغذی برداشته بود و تمام شرحی که از من می‌گرفت را یادداشت می‌کرد.

بعد که مشکلم را گفتم، سه علت را متصور شد و شروع کرد به بررسی کردن یک‌یک علت‌ها. 

طبق گفتهٔ پزشک متخصص طب فیزیکی، عصب‌های دستم سالم بود. استخوان هم مشکلی نداشت و دیروز با یک آزمایش ساده، مشخص شد که مشکل از گردنم است. من دیسک گردن دارم! چند مهره گردنم دچار مشکل است و ستون فقراتم در حال انحراف. 

توی این سن، برایم غم‌انگیز بود شنیدنش. ولی دکتر امیدواری داد که با پیگیری روند درمان، مشکل به طور کامل رفع خواهد شد.

از دیروز مدام انگشتم را می‌گیرم جلوی چشمم و حرف می‌زنم برایش. حالش به غایت بد است، چون حال روحی صاحبش بد است. 

در هم شکسته‌ و افسرده و مغموم است. ناخن انگشتم کج شده. تمام رگ و پی‌اش، دردآلود است. امروز زنگ آخر بود که ناغافل انگشتم به در کمد خورد و تا چند دقیقه، نتوانستم از درد کمر صاف کنم. 

هنوز باورم نمی‌شود که قرار است روزی برسد که انگشت من دیگر درد نکند. همانطور که باورم نمی‌شود یک روز می‌توانم عینک را کنار بگذارم...

لطفا برای انگشت کوچک دستم و صاحبش دعا کنید.

  • ۰۱/۰۸/۱۶
  • نسرین

نظرات  (۱۰)

امیدوارم تا چندماه دیگه پستی ببینیم که توش نوشتی دیگه انگشت کوچیکت دردی نداره

حتی تصور زندگی بدون یه درد مزمن یه جور احساس رهاییه

پاسخ:
فقط دارم به این امید ادامه می‌دم پروسه درمان رو.
ممنونم عزیزم.
  • آلباتروس ...
  • انشالله که با این دکتر جدید

    و روند درمان 

    دیگه دردش کامل درست میشه 

    انشالله 

    منتظر روزی ام که همینجا بخونم 

    دیگه انگشت کوچیک دستتون درد نمیکنه

    حتما برامون بنویسید 

    پاسخ:
    ممنونم.
    به امید اون روز:)

    برای انگشت کوچک تو...برای قلب مهربانت ...

    زودی خوب میشود مطمنم 

    پاسخ:
    ممنونم آبان عزیزم:)

    وای تصور اون لحظه که خورد به کمد :( منم ضعف کردم‌.

    انشالله زودتر خوب بشه‌. 

    پاسخ:
    خودمم حالم بد می‌شه هربار تصورش می‌کنم:(
    ان‌شاءالله

    ان‌شاءالله حال انگشت کوچک دست و صاحبش خوب خوب به به زودی :)

    پاسخ:
    ممنونم عزیزم:)

    حالا خدارو شکر دلیل دردش پیدا شده و ایشالا مسیر درمانش هم به سرعت طی میشه و خلاص میشید 

     

    پاسخ:
    امیدوارم مسیر همواری باشه:)

    ان شاءالله زودتر خوب میشی عزیزم

    پاسخ:
    ممنونم توکا چان.

    عزیزم نسرین جان اونقدر علم پزشکی پیشرفت کرده

    که تقریبا میشه گفت جز بیماری های خاص و لاعلاج ، هیچ دردی

    بدون درمان نیست.

    مطمئنا با پیگیری و مداوا درمان میشه🙂👌💜

    پاسخ:
    واللاه من دو ساله که از این دکتر به اون دکتر سرگردونم.
    هیچ کدوم نمی‌فهمیدن مشکل این انگشت من چیه.
    ان‌شاءالله که حل بشه:)

    سلام و درود خانوم معلم عزیز 

     

    اگر دعای این رو سیاه پذیرای خالق هستی باشه

    التماسش می‌کنم  ک هرچی زودتر اون انگشتِ بی‌تربیتِ فسقلی‌ات رو مداوا کنه ! 

    احتمالن این پزشک جدیدت با توصیفی ک کردی ، بیشتر از تمامی دکترهایی ک رفتی و نتیجه نداده موفق خواهد شد ک مشگلت رو مداوا کنه !

     آرزو می‌کنم ک حالِ صاحب انگشت هم زودتر بهبود پیدا کنه ! 

     

    سلامتی و آرامش برات آرزومندم 

    پاسخ:
    سلام از منه:)

    اختیار دارین.

    من حس می‌کنم بقیۀ دکترها دل به کار ندادن:)
    وگرنه یه آزمایش ساده که این دکتر انجامش داد رو بقیه هم باید انجام می‌دادن.
    می‌دونین؟ کسی برای یه انگشت کوچیک تره هم خرد نمی‌کنه.
    اون متخصص ارتوپدی که پیشش می‌رفتم بهترین متخصص رشتۀ خودش تو غرب کشوره.
    ولی خب ترجیح می‌ده پا و دست رو پیوند بزنه تا زمانش رو صرف درمان یه انگشت فسقلی بکنه:)


    منم امیدوارم.

    چقدر پستت درد داشت، درد جسمی شدید

    بمیرم انقد درد کشیدی

    پاسخ:
    خدا نکنه عزیزدلم:(

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">