گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

هوالمحبوب 

نمی‌دونم تاثیر جلسات روانکاویه یا شرایط اجتماعی و سیاسی و همهٔ غصه‌هایی که روی هم تلمبار شدن. احساس بدی دارم. یه غم چمبره زده رو سینه‌ام که داره ذره ذره می‌خورتم. وقتی می‌خوام ازش حرف بزنم به نظر آدم‌ها مسخره و بی‌اهمیت میاد. ولی برای خودم اونقدر بزرگه، اونقدر قویه که هر لحظه می‌تونه اشکمو دربیاره. امسال چند بار سر کلاس اشکم دراومده. خیلی‌هاشو تونستم جمع کنم و بعضیاش رو نه. ذره ذره دارم همهٔ امیدی که جون می‌داد بهم از دست می‌دم. پشت فرمون که می‌شینم فکرم همه جا هست جر حرف‌های مربی. گاهی وسط حرف زدن تو کلاس، نخ صحبت از دستم در می‌ره. این روزها خیلی نفس عمیق می‌کشم. روانکاوم می‌گه این نشونهٔ فراره. داری با این ترفند از چیزی که اذیتت می‌کنه فرار می‌کنی. شایدم داری زمان می‌خری که بتونی خوب ظاهر بشی تو مبارزه باهاش. هرچی که هست، این‌روزها پریشونم. سخت‌تر از آذر پارسال شاید. امسالم مثل پارسال اشکم دم مشکمه. پارسال می‌دونستم سوگوار چی‌ام و رنجم برام غریبه نبود ولی امسال دارم با اتفاق‌هایی شکنجه می‌شم که هیچی ازش نمی‌دونم. اون روز سارا می‌گفت به قیامت اعتقادی نداره، تصورش این بود که بعد از مرگ آدم‌ها تبدیل به انرژی می‌شن. لبخند زدم و گفتم من با همهٔ وجودم آرزو می‌کنم که واقعیت داشته باشه. چون نمی‌دونم با اینهمه نقطهٔ سر خط، با اینهمه شروعِ ناتمام، با اینهمه چرای بی‌جواب چیکار کنم. دلم می‌خواد هر لحظه دلژین باشه و وقتی می‌گم من دوست داشتنی نیستم، بهم دهن‌کجی کنه. می‌دونم که دارم مزخرف می‌گم ولی کسی نیست بهم ثابت کنه دارم مزخرف می‌گم. می‌فهمی؟ همهٔ نشونه‌ها حکایت از نادیده گرفته شدن داره. 


  • ۰۱/۰۹/۲۵
  • نسرین

نظرات  (۴)

سلام و درود نسرین خانوم عزیز 

 

غمِ چمبره زده‌ی درونت می‌تونه از تراپی‌ات باشه (بیرون ریختن و شخم زدن مشکلات‌ روحیت)ک با چند جلسه‌ی دیگه رنگ خواهد باخت و دیگه مثل الان اذیتت نمی‌کنه ، می‌تونه هم بخاطر حوادث و اتفاقات تلخ جامعه‌مون باشه ک هر روز میشنوی و میبینی و ذهن باهاش درگیر میشه ک یکبار هم بهت پیشنهاد کردم ک حتی‌الامکان مدتی اخبار رو دنبال نکن ! 

اگر نقطه سر خط‌هات و چراهای بی‌جواب‌ات مربوط ب اعتقادات مذهبی‌ات هست و ب شک افتادی کتاب زیر رو دانلود کن و بخون ! 

https://mamnoe.files.wordpress.com/2014/09/naghde-quran.pdf 

اگر هم در حیطه‌ی دیگه‌ای هست و بهم بگی ، شاید بدونم و بتونم بهت کمک کنم ! 

 

سلامتی و آرامش و حال خوب برات آرزومندم 

 

پاسخ:
سلام از منه. خوبین شما؟
تراپی و چیزهای دیگه که باید باهاشون کنار بیام. 
دقیقا دارم همین کار رو می‌کنم مدتیه.
امیدوارم جواب بده.
اگر لینکه کار بکنه حتما می‌رم سراغش.
مرسی که همیشه راهکارهای خفن دارین:)

خیلی هم دوست داشتنی هستی

همین که خوراک شاهانه اندوه گیرت اومده 

بچسب بهش

حالت رو درک میکنم

اما بزار آدمها برات کم اهمیتش کنن

بنویس درباره اش که امام صادق هم حتی گفته

نوشتن دل را آرام می کند

پاسخ:
اول لازمه خیر مقدم بگم بهتون چون کامنت اولتونه:)
خوش اومدین.


دارم سخت تلاش می‌کنم که کشف کنم رمز و راز خوب بودن رو.
ممنونم
  • سیاه مست
  • سلامت باشید

    رمز و راز خوب بودن

     

    پاسخ:
    همچنین❤️
  • بـقـچـه ‌‌
  • ولی نسرین علم باید یه جوری پیشرفت کنه که من بتونم از پشت صفحه‌ی گوشی با سفت سفت بغلت کنم.اونقدری که استخون‌هات درد بگیره و برای چند ثانیه هم که شده نتونی به غم چنبره زده روی سینه‌ت فکر کنی :)

    پاسخ:
    لبخند شدم با کامنتت.
    علم اونقدرام عقب نمونده پس:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">