گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

بخت‌مان است...

سه شنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۲، ۰۱:۲۴ ب.ظ

یه جایی تو سریال شیدایی(چند سال پیش از شبکه سه پخش می‌شد.) گلاره به آتنه می‌گه، هر دختری حداقل چهل روز اول ازدواجش خوشبخته، ولی من همون چهل روز رو هم خوشبخت نبودم. چون خیلی زود فهمیدم شوهرم قبل از من، زن داشته، بچه داشته! 

امروز به مامان گفتم هر پسری هر چقدرم روانی و بد خلق و فلان باشه، لااقل سر خواستگاری، سر قرار اول، سعی می‌کنه خودشو موجه جلوه بده!

آره خلاصه، من با یه دکترِ بی‌اخلاق سر قرار رفته بودم. اونقدر هنگ کرده بودم از رفتارش که نتونستم جوابی به بی‌اخلاقی‌اش بدم. فقط دست مامان رو گرفتم و‌ زدم بیرون. 

شما فکر کن دکتر مملکت باشی، مادرت چند ماه پشت سر هم برای خواستگاری زنگ بزنه خونهٔ یه دختری و تو توی قرار اول داد بکشی سر دختره و مادرش که چرا بیست دقیقه دیر رسیدین! 

اونم قراری که ساعتش رو ننهٔ خودت اشتباه متوجه شده و طرف مقابل رو یک ساعت علاف خودش کرده! 

پسره می‌گفت شما نمی‌دونین مادر من پیرزنه و نمی‌تونه سرپا بایسته؟

راستش ما علم غیب نداشتیم از پشت تلفن سن و سال مادرش و وضعیت جسمانی طرف رو‌ حدس بزنیم، ولی خودش هم نمی‌دونست که بهتره جای مادر پیرش، یکی از خواهرهاش رو بیاره سر قرار؟ نمی‌تونست مادرش رو ببره بنشونه تو کافه و براش یه چایی بخره، عزت و احترامش رو حفظ کنه تا ما برسیم؟ 

حالا بعد از پرخاش‌های فراوان درست جلوی در ورودی، برگشته بهمون می‌گه نیازی نیست بریم کافه، همینجا دو کلمه حرف می‌زنیم می‌ریم:)))

چرا؟ چون اعتقاد داشت جلسه اول برای اینه که منو ببینه و برانداز کنه، اگر پسند کرد، زنگ بزنه قرار دوم رو بذاره واسه صحبت. 

همون لحظه بود که دست مامان رو گرفتم و وسط حرف زدن‌هاش از مجتمع زدم بیرون. 

و پشت سرم داد زدم تو رو خدا بهم زنگ بزن عن آقا:)))

پسرهای شهرم واقعا نرمال نیستن. حداقل اونایی که سر راه من قرار می‌گیرن از دم یه چیزی‌شون می‌شه. کاش از پسرهای نرمال شهرتون بهمون قرض می‌دادین:)))

  • ۰۲/۰۳/۰۹
  • نسرین

نظرات  (۲۵)

  • نرگس بیانستان
  • به نام خدا 

    برگااام

    پاسخ:
    منم همین طور خانم نرگسی‌نژاد
    پسر خوب تو دست و بالت نداری؟
    برای چهل پنجاه سال شوهری لازم دارم:)))

    به من هیچ ربطی نداشت ولی از همین‌جا دارم تصور می‌کنم و بجای طرف خجالت می‌کشم

    پاسخ:
    بابت چی؟ 

    😐😐😐😐😐 چه چیزایی آدم میبینه و می‌شنوه...

    چقدر الکی پول لیزر دادیم 😁🙊 

     

    باز خوبه شما عاقلی نسرین جان. بعضیا متاسفانه نشانه‌ها رو میبینن و ادامه میدن.

     

    والا ما اگر بیل‌زن بودیم این وضع باغچمون نبود عزیزم 🤣 سراغ پسرای شهر ما رو اصصصصلا نگیر. فرار کن 😁

    پاسخ:
    هر سری دچار مشکل تراکم موهای زائد شدی بیا پیش خودم:)
    اونقدر قصه دارم از خواستگارام که از لیزر برای همیشه بی‌نیاز می‌شی.:))


    دیگه گمونم هر کسی جای من بود تو اون شرایط می‌رفت. 
    بیا در گوشم بگو از لیستم خط بزنم:)
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • نسرین منم فکر میکردم پسرای شهرمون مشکل دارن، الان به این نتیجه رسیدم پسرای شهرای دیگه هم مشکل دارن :/

    پاسخ:
    ولی باز درصد مشکل‌شون پایین‌تره:)
    پسرای ما هنوز نمی‌دونن که جنس برتری وجود نداره.
    هنوز نمی‌دونن با یه دختر چطور باید مراوده کنن.
    چطور ظاهر بشن.
    خیلی پیاده‌ان تو بحث روابط عاطفی. 
  • سرکار علیه
  • یا ابالفضل ... جدی میخوای معرفی کنم؟ :)

    پاسخ:
    آقا مگه من شوخی دارم باهات؟ 🤣🤣🤣🤣

    خدا خیرت بده 😂😂😂😂 

     

    پاسخ:
    قربونت🤣🤣🤣

    خب از رفتار بدش

    پاسخ:
    مرسی از درکتون.

    من همونی ام که چندروز پیش نوشته بودی این کانال کیه؟:))

    والا تو کورد ها هم پسر خوب نیست! 

    اینم از غرب کشور:)))

    نسرین حداقل دوتا بارش میکردی که ادب بشه!

    پاسخ:
    عه😁😁😁
    کوردام مثل تورکان:)
    مردسالاری موج می‌زنه.
    متاسفانه نتونستم. 
  • متین غلامی
  • شهرتون کجاست؟ می‌خوام معرفی کنم یه وقت هم‌شهری نباشیم lol

    پاسخ:
    تیریزی‌ام:)))))
  • متین غلامی
  • خبر خوب اینکه هم‌شهری نیستیم، خبر بد اینکه ۱۵۰۰ کیلومتر از هم دوریم و کسی‌که من معرفی کنم به دردت نمی‌خوره :/

    می‌گم اگه پسر خوب پیدا نمی‌کنی، دخترا رو امتحان کردی؟

    پاسخ:
    چرا به دردم نخوره؟ 
    هم‌جنس گرا نیستم.😒😒

    حالا به نظر من آدم صادقی بوده که همون جلسه‌ی اول، باطن خودش رو، روکرده وگرنه میتونست جلسه‌های اول خودش رو موجه جلوه بده و بعدا که همه‌ی کارا تموم شد ذات واقعیِ خودش رو نشون بده، پس همین رو به فال نیک بگیرین

    پاسخ:
    صادق؟ ولم کن حامد😁😁😁
    وحشی بود بنده خدا! 
    فقط نمی‌دونم چرا همهٔ این صادق‌ها به پست من می‌خوره. 
  • زری シ‌‌‌
  • هنوز به مرحله انالیز پسرا نرسیدم .  ولی در کل امیدی به نرمال بودن شون ندارم .

    پاسخ:
    با لفظ کلی نه موافق نیستم.
    استثنا هم دارن:)
  • زری シ‌‌‌
  • اگه شانس مایه ... :)

    پاسخ:
    هییییی

    حالا توی استوری یه دختر خانمی خوندم که رفته بوده سر قرار بعد پسر زنگ می زنه که من الان در همون مکانی که قرار گذاشتیم هستم اما شما نیستین. دختر می‌گه چرا من همین‌جا ایستادم. شما کجایین؟ هیچی دیگه پسر هی الکی میگه من نمی بینمتون، نیستین که، پس کجا وایستادین و ... آخرش هم می‌ذاره میره 😐

    پاسخ:
    واقعا چشونه اینا؟ 😁😁😁😁
    مگه چاقو گذاشتن بیخ گلوت که بری سر قرار؟

    سلام و درود نسرین جانم 🌹

     

    امیدوارم ک حالت خوب باشه عزیزم !🤍

    (فحش ندم عقده میشه برام)😔 مرتیکه‌ی الدنگِ غربتیِ بی‌شعور ! 

    میتونم بفهمم اون لحظه چ حالی داشتی 😗 برو خدات رو شکر کن ک وقتت رو بیش از حد براش صرف نکردی !

    گاهی بعضی رفتارها و گفتارها رو ک میبینم و میشنوم بخدا هنگ میکنم (دور از جونت و دوستان)😵 ایران جدی جدی شده دارالمجانین ! 

    خیرسرش دکتر هم بوده (آلاباشوآ) شک نکن دکتراش رو هم از اینایی ک کنار خیابون میفروشن خریده ، آدمی ک بدیهی‌ترین موارد ادب رو نیاموخته باشه بعید میدونم بتونه رساله‌ی دکتری بنویسه ؟ 

    خاطره :

    ب خواست خواهرزاده‌ام ،خواستگارهای دخترخواهر من یک گاهی دو جلسه با من باید صحبت میکردن و نظر من براش ملاک و تعیین کننده بود . 

    یکی از خواستگارها ک ایشون هم خیرسرش دکتری اقتصاد داشت در حین  صحبت‌هامون دیدم ک شوته و ازش مستقیم پرسیدم ک مدرکت رو خریدی ؟ اولش ناراحت شد ولی در ادامه اقرار کرد ک بله و ازم پرسید ک جوابش رو مودبانه دادم و ب خواهرش گفته بوده ک دایی شیوا(دختر خواهرم) علم غیب داره ! 🤣

     

    آرامش و سلامتی برات آرزومندم 🤗💜🌹

     

     

     

    پاسخ:
    سلام سلام🥰🥰🥰
    اصلا به کتفم هم نگرفتم راستش:))
    اونقدر همه چی تموم و خوشگل و جذاب رفته بودم سر قرار که خاک تو سرش شد اصلا🤣🤣🤣
    فقط با مامان داشتیم می‌خندیدیم که مردک چقدر عوضی بوده. 
    والله من حتی شک داشتم دکتر بوده باشه ولی به هر حال تحصیلات شعور نمیاره و متاسفانه باید قبول کنیم تحصیل‌کرده بی‌شعور کم نداریم. 


    +از همینجا مراتب حسادت خودمان به شیوا جان را ابراز می‌کنیم.😁
    زنده باشین. کاش همه آدما چنین بررگتری کنارشون داشته باشن.
    انگار آدم پشتش به کوهه. 🥰😍❤️

    حقیقتا به نظرم بدشانسی، چون من پسرهای تبریزی که دیدم یا ۰ بودن یا ۱۰۰ و حد وسط نداشتن... میگما نظرت چیست با ما فامیل شی؟ حقیقتا تا جایی که من دیدم پسرهای فامیل‌مون حداقل اونا که هم سن منن همه‌شون خوبن، احتمال میدم توی هم‌سنای تو هم اینجوری باشه... البته از بس که از فامیل بی‌خبرم باید یه آمار جدید بگیرم از مجردهامون :)))))))

    پاسخ:
    تصورت می‌کنم یه کاغذ گذاشتی جلوت و یکی یکی پسرای فامیلت رو لیست می‌کنی و بعد تیک می‌زنی جلوش:)))
    من که ۳۰ هم ندیدم چه برسه صد:)))

    تنها چیزی که میتونست خنکم کنه الان، همون عن آقایی بود که بهش گفتی:دی

    چقدر ماشالا روووو! .... حالم بهم میخوره از خیلی از افراد که چون فکر میکنن مادر پسرن یا خود پسرن پس هرطور دوست دارن رفتار میکنن. حالا میدونی خیلی ها هم قصد ازدواج ندارن به زور خانواده میان سر قرار بعد از قصد یجوری رفتار میکنن طرف خودش بذاره بره. همسر من تعریف میکنه برای خواهرش یه خواستگاری اومده بود با جوراب پاره به اندازه ی یه شصت پا، میگفت اصلا سوراخش طوری نبود که نفهمی یا نبینی، قشنگ معلوم بود از قصد پوشیده. بعد میگفت بابام بهش گفت اهل دود و دم که نیستی؟ گفت نه فقط تریاک میکشم و گهگاهی فلان مواد:/ میگفت قشنگ معلوم بود نمیخواد دنبال بهانه ست. که به نظر من بازم خیلی زشته چون شما باید برای وقت اون دختر ارزش قائل باشی و اگرم نمیخوای خیلی متشخصانه بگی ببخشید به زور اومدم خود شما یه بهانه جور کن و با عذر خواهی پاشه بره.

    بعضیام ماشالا فکر میکنن چه پخی هستن از دماغ فیل افتادن. این که خوبه‌ ما یکی از همکارای فامیلمون اصرار اصرار به یارو که خواهر نداری؟ خلاصه اونم نداشت و یاد من میفته و منو معرفی میکنه. باز اصرار اصرار از طرف که زود قرار خواستگاری بذار. من یادم نیست چندساله بودم ولی خب یادمه یه رسم مسخره ای رو همچنان پی میگرفتیم که دختر اول بره توو اتاق:دی من هیچوقت دوست نداشتم این رسمو ولی خب اونموقع توو اتاق بودم مثلا ۵ دقه بعد برم. بعد اون فامیلمونم بنده خدا با زن و بچه اومده بود. ایشون اومد توو با یکی از اعضای خانوادش، فکر کرد زنه اون فامیلمون عروسه اولش، که خب خیلی زود فهمید، بعد هنوز من نیومده بودم توو، میگفتن خب زحمت دادیم بریم:|... بابا پخ عوضی برای زن گرفتن اومدی یا خونه زندگی برانداز میکردی؟ یعنی انقدر به هممون توهین شد بیچاره اون فامیلمون اصلا هنگ بود. بعد حالا چی؟؟؟ قبل اینکه بیان، فامیلمون عکساشو نشون داده بود خدا منو ببخشه این بنده خدا انقدر زشت بود یعنی به قدری که اصلا از توی عکسا هم نمیتونستی تحمل کنی، نکه ایرادی باشی ها، نه اصلا نمیشد نگاه کنی، من قبلش انقدر با خودم کلنجار رفته بودم و انقدر بقیه گفته بودن حالا بذار ببینی شاید عکساش بد افتاده قبول کرده بودم. اونوقت طرف با همچین ایراد بزرگی انگار کون آسمون پاره شده بود افتاده بود پایین.

    مامان من خودش ترک تبریزه ولی همیشه میگفت دختر از ترک بگیرید ولی دختر به ترک ندید. حالا مادر من از جنبه های غیرتی بودن شدید مردهای ترک میگفت که چقدر زناشونو اذیت میکنن.

    خیلی شنیدم پزشکا خسیسن، اینم که زورش اومد یه پول کافه بده بهم ثابت شد خیلی دروغ نیست:دی

     

    پاسخ:
    فقط امیدوارم شنیده باشه🤣🤣🤣
    من خواستگار عوضی کم نداشتم.
    ولی این دیگه نوبر نوبر بود.

    از اینا هم دیدم خواهر.
    یه مادر با دو تا دخترش اومده بودن خواستگاری. 
    من ارشد، معلم، خوشگل 
    پسره دیپلم و کارگر یه مجتمع فنی معروف که اونم به جای پدرش رفته بود نه جنم خودش! خونه‌شون هم دو تا خیابون بالاتر از ما بود.
    یعنی پولدار هم نبودن حتی.
    ولی یکی از دخترا از وقتی رسید همش به خواهرش می‌گفت پاشو بریم پاشو بریم. 
    زیر چشمی هم فقط به بوفه و فرش و لوستر ما نگاه می‌کرد.🤣🤣🤣


    +آره اون غیرتی بودن هم هست ولی خب خیلی کمرنگ‌تر شده.

    واااااااای :)) دقیقا همین تو فکرم بود که اگه اوکی دادی بشینم با بابام دونه دونه چکشون کنم :))

    ولی بی‌شوخی اگه موافقی یه لیست از معیارهات یا اینجا یا تلگرام بده، خدا رو چه دیدی شاید فامیل شدیم :دی تضمینی همه‌شونم به قول بقیه ترکا زن ذلیلن ولی به این زن ذلیل بودن از نظر بقیه افتخارم میکنن، چون در واقع فقط یه رفتار محترمانه و دوستانه است...

    پاسخ:
    نیو🤣🤣🤣🤣
    قربونت برم که.
    دارم شوخی می‌کنم دخترجان.
    زنده باشی، ایشالله همه‌شون خوشبخت باشن.‌🥰😍❤️

    عجب دیت سمی بوده 

    قرار اول چرا مادر می برید 

    بابا دیگه ماها بزرگ ایم ..خودت برو ...بعدم واقعا شایسته برخورد کردی دمت گرم 

    پاسخ:
    ازدواج سنتی این مزخرفات رو داره دیگه.
    بار اول فقط هستن. 

    دلم خنک شد بهشگفتین عن آقا :))))

    پاسخ:
    البته شک‌ دارم شنیده باشه:)

    سلام و درود نسرین عزیزم 🌹

     

    اینکه ب کتف‌ات نگرفتی خوشحالم کرد 😍 ایوووول 🤗 

    خب من شناخت خوبی نسبت ب شیوا داشتم و دارم دخترجان و درمورد تو خیلی مونده ک ب اون مرحله برسم ، وقتی رسیدم 💜 و اگر مایل بودی باکمال میل برای تو هم انجام میدم ! 😊💙

    خانوم معلم عزیزم خیلی برام قشنگه و لذت بخش ک دوستت دارم و تو قلبم ساکن‌ شدی بدون اینکه در زندگی روزمره‌ام اثری داشته باشی !😍

    تابیده‌ام من ـ ب شعر تن‌ات ـ می‌خوانمت ـ خط ب خط ـ مو ب مو ....

    تو با همین فرمون ادامه بده و برو جلو ـ جانان اگر کنارت نیست ولی از دور حواسش بهت هست و پشت‌اته ، شک نکن ! 🤗🤍

    منزوی جان تو ذهنم صداش میاد ک می‌فرماید : 

    گهی تنگ است دنیایم ـ گهی درمشت گنجایم 

    فرو مانده ست عقل مدعی ـ در کارِ ابعادم 

    گهی با کوه بستیزم ـ گه از کاهی فرو ریزم 

    ب حیرت مانده حتا آن ـ ک افکنده است بنیادم 

    ب زحمی مرحم‌ام کس را ـ و زخمی می‌زنم کس را 

    شگفت‌آورترین‌ام من ـ چنین‌ام جمع اضدادم 

     

    آرامش و سلامتی‌ات آرزومه 🤗🌹😍

    پاسخ:
    سلام صبح‌تون به‌خیر😍
    قربون شما. پوست کلفت شدم دیگه:)
    آره طبیعیه 👌
    خوشحال هم می‌شم. 
    ای جان باعث خوشحالی منه. منم دوست‌تون دارم.🥰😍
    به‌به عجب انتخابی😍
    مرسی مرسی

    یاخدا !

    کاش همه همون اول روی مزخرفشون رو نشون بدن :)

    پاسخ:
    فرق چندانی نداره فقط اینجوری وقتمون کمتر تلف می‌شه:)

    واقعا کثافته خواستگاری سنتی ولی خب توی مدرن‌هاش هم مورد آشغال کم‌نیست.

    پاسخ:
    از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود. 
  • بهارنارنج :)
  • وقتی میگن تحصیلات شعور نمیاره اینو میگن

    پاسخ:
    مثال بارزش بود:)

    فکر کنم خدا فهمیده تو آدم صادق دوست داری، چنین موردی رو پیش آورده.

    خلاصه که شکرگزار باش خانم نسرین خانم.

     

    پاسخ:
    چه تعبیر جالبی.
    نگاه متفاوتت رو دوست داشتم:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">