گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

مامان سبز اندیش من

جمعه, ۱۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۵:۲۶ ب.ظ

هوالمحبوب

سلام نماز روزه هاتون مقبول ان شالله. من که تک تک تون رو دعا میکنم امیدوارم به اسم یادم کنین سر سفره ی افطار:)

خیلی وقته که داریم از گوشه و کنار میشنویم که وضع محیط زیست و وضع آب کشور به شدت بحرانیه.اینکه ما چه نقشی توی این بحران داشته باشیم خودش خیلی مهمه.
اقداماتی که ماها توی خونه هامون انجام میدیم میتونه خیلی موثر باشه و میتونه زمینه ساز یه فرهنگ عمومی بشه حداقل در سطح محله و خانواده ی خودمون.
مامانم یک سالی میشه که وقتی میره خرید با خودش کیسه ی پارچه ای میبره و به هیچ عنوان نایلون وارد چرخه ی خانواده نمیکنه!
هنوزم که هنوزه فروشنده ها باهاش بحث میکنن و دلیل این کارش رو میپرسن و مامان منم میگه برای حفظ محیط زیست و اینا ولی هنوز خیلی جانیوفتاده!
موضوع دوم که به شدتت از سال جدید پیگیرش هستیم تفکیک زباله است ولی بدبختی بزرگ اینه که رفتگرهای محترم همه ی زحمت ماها رو از بین میبرن و همه ی زباله های تفکیک شده رو یه جا میندازن تو ماشین آشغالی!!!
در راستای همین امیر خواهر محترم چند روز قبل زباله های تر رو توی باغچه دفن کردن که به عنوان کود گیاهی مورد استفاده قرار بگیره.
بچه ها بیایین کارهای مثبت‌مون در راستای حفظ منابع و حفظ محیط زیست رو اعلام کنیم تا شاید بقیه هم یاد بگیرن و شاید ما هم از بقیه یاد بگیریم تا شاید یه تلنگری هم باشه برای بعضیا!
من الله توفیق

  • ۹۴/۰۴/۱۲
  • نسرین

از دغدغه هایم

نظرات  (۹)

چه با فرهنــــگ! 
باریکلا
پاسخ:
مرسی مه ناز جان:)
سلام و درود بر شما دوست گرامی ، مطلب خوبی بود ، از شما تشکر می کنم .

لطفا از سایت ما (سایت تبادل لینک خودکار و رایگان برای همه وبلاگ ها و وبسایت ها ) دیدن فرمایید

تبادل لینک = افزایش بازدید و افزایش پیج رنک گوگل وبلاگ و وبسایت شما



--------------------------------------------------------------------------------------------------------
استخدام ایران ، وبلاگ آگهی و اخبار استخدامی کشور
سلام 
ای ول
چقدر فعالید؟!
من هم به شخصه رعایت میکنم، ولی نه زیاد 
روزای 13به در هم داداشم بچه های کوچولوی فامیل رو جمع میکنه،وقتی بقیه وسایل رو جمع و جور میکنن، اینا هم میچسبن به آشغالهای طبیعت و تمام آشغالها رو جمع میکنن
پاسخ:
سلام
سعی میکنیم فعال باشیم:)
همینم خیل یخوبه بچه ها آموزش میبینن ممنون از حضورت عزیزم
چه خوب

خوشم اومد
چه مادر ِ خوبی
چه خواهر ِ گُلی
....
پیاده کنیم روش هایی رو که باعث سبزی محیطمونه

مرسی به خاطر این پستت
پاسخ:
خواهش عزیزم
ان شالله:)
  • مجید شفیعی
  • سلام

    اومدیم تبریز و از تمیزی و فرهنگ زیبای شما در این شهر و شهرهای مجاور لذت وحشتناک بردیم

    مادرت عایه عملکردش و ما هم تغریبا همین کار رو میکنیم مرضیه خانم که با سبد حصیریش میره خرید و من هم که از کار برمیگردم معمولا نایلون نمیگیرم و چند تیکه خرید و در این فاصله کم با دست حمل میکنم یا اگر میوه بخرم همه رو تو ی کسیه میریزم که ....

    فعلا لیلا تنها موجودیه تو خونه ی ما که رعایت محیط زیست رو نمیکنه و آشغالاشو (تو خونه و شهر) رها میکنه و ما تنها با لبخند برش میداریم و تو سطل میندازیم و دلیل کارمون رو براش میگیم میدونم که براش جذاب و به زودی به طرفدارای محیط زیست می پیونده


    فعلا همت و توجهمون رو گذاشتیم رو کم کردن مصرف آب امیدوارم موفق باشیم

    :)
    @}------

    ممنونم بابت پست بجا و خوبت

    @}---------
    پاسخ:
    سلام
    چقد خوب
    چقد خوش به حالم شد
    الهی الهی اونم یاد مگیره طفلی هنوز کوچوله خب:)
    بوسش کنین از طرف من:)
    بازم از این کامنت های پر انرژی بذارین لدفا
  • صحاف امین
  • دست در دست هم دهیم به مهر


    میهن خویش را  ببخشید شهر خویش را کنیم آباد وتمیز

  • مداد کوچک
  • شب‌ها
    وقتی ماه می‌تابد
    من وضو می‌گیرم
    و بهترین واژه‌هایم را بر می‌دارم
    و می‌روم
    بر مرتفع‌ ترین ساختمان شهر ..
    شب‌ها
    وقتی ماه می‌تابد
    من در دفتر مشقم
    تمرین عشق می‌کنم
    و ،
    هزار بار می‌نویسم : « سوسن ماه است .. »
    نگاه کنید !
    پیراهنش بوی یاس می‌دهد
    و دست‌های من
    که آستین‌های او را بوییده‌اند ..
    شب‌ها
    وقتی ماه می‌تابد
    من روحم را بر می‌دارم
    و ،
    سفر می‌کنم به دورها
    مثل کرگدنی تنها
    از معبر اندوه تا متن کودکی
    تا ملکوت سوسن
    وبعد ،
    در بارگاه سوسن - این بقایای عشقِ خداوند -
    و در حضور معنویت پیراهنش
    روحم را
    آتش می‌زنم ..


    { مصطفی مستور }

    سلام عزیزم:)

    ایده های خیلی خوبی بود ولی خرید خونه ما معمولا با بابامه و پدر هم اهل کیسه پارچه ای و سبد و این چیزا ابدا نیست!!:)

    ولی در مورد آب خدا رو شکر خیلی صرفه جویی می کنیم و همه هم مشارکت دارن:)
    اگه بدونی چقد حرص میخورم وقتی این همسایمون پیکان قراضشو هفته ای یه بار با آب فراوان می شوره دلم میخواد برم لوله هاشونو بشکنم!!:((
    پاسخ:
    فقط باید متاسف شد برای این آدم ها
    من جای تو باشم بهش تذکر میدم خیل یمحترمانه و مودبانه حتما تاثیر میکنه عزیزم
    به پدرت هم با راهش بگی حتما قبول میکنه پدرها ماهن خیلیییییی
  • مدافعان حرم
  • پایگاه رسمی مدافعان حرم http://www.modafeon.blog.ir
    ما را با درج لینک در وبگاه خود حمایت نمائید
    یاعلی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">