گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

از میان این روزها

سه شنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۲۹ ب.ظ

هوالمحبوب

یه سری اتفاق های خوب فقط در ماه رمضان میافتند و محال است که در روزهای دیگری شاهدش باشیم! این قرآن خواندن همه گیر چیزی است که مختص این ماه عزیز است متاسفانه! خود من هم شامل این گروه میشوم که قرآن خواندن درست و اصولی ام صرفا در این ماه خلاصه شده است. حالا جدای از این مطلب، یک نکته ی خوبی که چند سال است شاهد رخ دادنش هستم؛ قرآن خوانی دسته جمعی است. خاله ی من (همون خاله وسطی که پارسال همین وقتا مشرف شدن مکه) حیاط با صفایی داره و تو ماه رمضون همه ی همسایه هاش رو دعوت میکنه که راس ساعت مقرر تو حیاط خونه اش جمع بشن و هر روز یک جزو قرآن رو بخونن باهم.این کار حسن زیاد داره و به نظرم مهمترینش اینه که کسایی که در این بین قرآئت ضعیفی دارن توی این جمع خوانی ها اشکالاتشون تا حدی برطرف میشه و خیلی ها هم موظف میکنن خودشون رو که از این قافله ی خیر عقب نمونن. فعلا به غیر از خونه ی خاله ام تو خونه ی یکی از دختر عموها هم این اتفاق مبارک رخ میده خدا رو شکر.
مورد دومی که خیلی دوسش دارم و چند سالیه خیلی جاها اتفاق میوفته اینه که خیلی از خانواده ها هر سال در موعد سالگرد عزیزانشون یه مراسم قرآنی برگزار میکنن اعم از ختم قرآن و ختم یاسین و غیره و این موضوع سبب خیر میشه که هم فامیل دور هم جمع بشه که صله ی رحمه و هم کلی دعا و خیر و برکت نثار روح رفتگانمون میشه و هم اینکه خدا رو شکر این مراسم از تشریفات کلا عاریه. کل پذیرایی در این مراسم شامل یه چایی و در نهایت خرما و نون کماج میشه و خیلی هم به دل آدم میشینه.
نمونش همین امروز که خونه ی دختر عموی پدرم برای ختم انعام دعوت بودیم .چون سالگر مادرشون بود و چقدر  من لذت بردم از این مراسم بدون ریا، بدون غیبت، بدون دل شکستن و سراسر نور و معرفت. دختر عموی پدر خیلی صدا و لحن خوشی دارن و از قرآن خوندنشون کلی لذت بردم. خدا قبول کنه ان شالله. یادش بخیر اردیبهشت و بهمن هر سال عمه حبیبه این مراسم رو تو سالگرد پدر بزرگ و مادر بزرگم برگزار میکرد امسال سالگرد شون فراموش میشه چون دیگه عمه حبیبه نیست که در خونش رو بی منت به روی برادرو خواهر ها باز کنه. خدا غرق نور و رحمتش کنه ان شالله.

  • ۹۴/۰۴/۲۳
  • نسرین

از خوشبختی هایم

نظرات  (۷)

  • صحاف امین
  • روحشون قرین رحمت الهی باد



    پاسخ:
    ممنون خدا رفتگان شما رو هم بیامرزه ان شالله
  • مجید شفیعی
  • سلام

    دلخوشیهای دلخواهت زیاد و مدام

    :)
    @}-----
    پاسخ:
    سلام ممنون:)
    خدا روحش رو شاد کنه ان شاا...

    موافقم! من خودمم فقط تو ماه رمضونه که قرآن میخونم! ولی امسال دیگه تصمیم قطعی گرفتم که به این کار مداومت بدم البته نمیخوام خودمو ملزم کنم حتما روزی یه حزب بخونم چون میدونم اونطوری ادامش نمیدم:)
    اینجوری با خیال راحت هم معانیشو میخونم:)
    پاسخ:
    من پارسال هر جزو رو که میخوندم معناشم مطالعه میکردم و نکته هایی رو که خیلی خاص بود تو یه دفتر مینوشتم برای خودم خلاصه ی هر سوره رو هم یادداشت میکردم. ولی تا 21 جزو بیشتر نتونستم ادامه بدم.ان شالله هر روز یه صفحه بخونیم تا این ارتباط برقرار بشه. برای معنا توصیه میکنم مال آقای فولادوند رو بخونی نه قمشه ای رو!
    راستی عزیزم کامنتت رو خوندم ولی باز بلاگفا هنگ کرده نمی تونم تایید کنم:( اعصابمو ریخته بهم! بنظرت بیان خوبه؟ تا حالا قطعی داشته؟
    پاسخ:
    نه عزیزم بیان مختص نویسنده ها و اهالی قلمه من تا حالا چیزی راجع به قطع شدنش نشنیدم من که راضی ام ازش.هر چند مث بلاگفا راحت نیست خیلی چیزهاش ولی میشه در عرض یه هفته باهاش اخت شد.
  • فریاد در سکوت
  • سلام
    امسال از خودم راضی نبودم هر سال ختم قرآن میکردم ولی امسال شاید روی هم رفته چند جز بیشتر نخونده باشم
    تو لاین یه گروهی داریم هر هفته دو حزب بر میداریم و قرآن ختم میشه فعلا فعالیت قرآنیم همینه
    پاسخ:
    منم پیارسال اینجوری شده وبدم بد جوری تنبلی میکردم فقط هفت جزو خوندم!
    ولی پارسال دوبار ختم کردم و امسالم ان شالله یک بار
    خدا قبول کنه ازمون
    حالَم ْ خوب نیست

    !!!!


    من باشم و رمضان و حال ِ بد ........

    نبودن ِ عزیزی تلخه نسرین

    از عمه حبیبه ت خیلی خاطره داشتی و همیشه پشت تلفن می گفتی میرم خونشون

    شاید هر روز یک بار

    خوب کاری می کردی مرحبا داشت .

    الانم نور بباره قبرشْ.

    راستش من همه جوره قران رو دوست دارَم همیشه / رمضان که حتما
    " ختم قران دارم برای خودم
    بباقی روزها هم من معنیشو می خونم
    و احساس می کنم انسان ِ خوبی هنوز نشدم .
    پاسخ:
    خوب میشی ان شالله بی خیالش پیش میاد از این چیزا دختر
    هوووم ولی از خودم اصلا راضی نیستم
    میتونستم بیشتر بهش برسم و بیشتر تنهایی هاش رو پر کنم
    ان شالله که مدیونش نبوده باشم

  • مجید شفیعی
  • سلام

    عیدت مبارک

    تا دو پست لذیذت رو بخونم

    :)
    @}-----
    پاسخ:
    سلام عید شمام مبارک ایضا
    نماز روزتون هم مقبول ان شالله
    منتظر نظراتتون هستم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">