گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

غرهای پاییزی

پنجشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۴، ۱۲:۳۱ ب.ظ

هوالمحبوب

 


آمدن پاییز شروع یک فصل جدید در زندگی است. فصلی که با مشغله های کاری، با سرماخوردگی و با اعصاب داغان همراه است. فصلی که آخرش هی لحظه ها را میشماری برای رسیدن اردیبهشت برای خلاصی از مدرسه. فصلی که آدم هی دنبال بهانه است برای زیر و رو کردن گذشته های لعنتی اش. فصلی برای بهانه جور کردن، برای گره خوردن به خاطره ها....

پاییز عزیز از راه رسیده با کوله بار طلایی اش برای برگ ریزان روح، برای به سر شوق آوردن دل مرده هایی همچون من، برای همه ی افسرده مانی هایی که در طی تابستان کش دار و داغ میکردیم....

فصل عجیبی است این پاییز...میگویند فصل عاشق هاست اما من حال خوبی ندارم در پاییز عشق در بهار زیباتر است عاشقی در کوچه باغ های بهار رنگین تر و دلچسب تر است پاییز برای دل شکسته هاست برای گریه کردن در آغوش درخت های به یغما رفته، برای سوگواری در کوچه باغ های خاطره....

پاییز را دوست ندارم از بچگی هم دوست نداشتم. اینکه یک اردیبهشتی از پاییز بد بگوید فک نمیکنم عجیب باشد اما میگویند شاعرها و عاشق ها طرفدار پاییزند.

کاش میشد آدم دلش را پاکسازی کند؛ یک چیزهایی مث ویروس کش نصب میشد همه ی خاطره ها، همه ی آدم ها، همه ی دردهای بی درمان را دِلت میکرد از دل بی صاحب.

آن وقت مث این سیستم طفلکی من یک نفس راحت میکشیدی و مجبور نبودی پاییز نیامده هی اشک چشم و گرد و غبار صورت را پاک کنی....

آمدن پاییز تنها یک حسن دارد و آن هم شلوغی های مدرسه است و اینکه حجم کاری باعث میشود وقت برای فک کردن به هیچ چیز را نداشته باشم...

خوش آمدی پاییز جان

  • ۹۴/۰۷/۰۲
  • نسرین

از دغدغه هایم

نظرات  (۷)

ای درد نگیری نسرین که انقد تلخ می نویسی!:)

من خیلی پاییزو دوس دارم..شاید باورت نشه ولی حتی اسمش که میاد بغض می کنم! پاییز واس من یه حال دیگه داره ..همین دلگیر بودنش هم واسم قشنگه:)
پاسخ:
ممنونم از ابراز محبتت بهارم:)

من از روزهای پاییزی از شبهای پاییزی گریزانم تلخ-بغض آلود و دلگیر....
شاید خدا خواست این پاییز...
بگذریم....
راستی عیدت مبارک نسرین جانم:)
پاسخ:
عید توم مبارک آجی کوچیکه:)
  • صحاف امین
  •  منم اصلا از نمیه دوم سال خوشم نمیاد فصل من هم بهاره


    ولی دانینماخ

    پاسخ:
    هیییییییییی واقعا دانینماخ!
    شما که با پاییز اینقد بدین چرا پاراگراف دوم نوشتین پاییز عزیز؟!
    پاسخ:
    چون عزیزه برای خیلی ها و کلا یه شروع جدیده
  • ایزابلا ایزابلایی
  • منم پاییز رو دوس ندارم، خیلی دلگیره. خونمون تاریکتر میشه. هوا خفه میشه. آدما افسرده میشن. حتی سوز و سرماشم یه جوری خاص میخوره به تن آدم. پاییز یه فصل افسرده و تنهاست. به درد من میخوره. کاش زود تموم شه.
    پاسخ:
    لایک
    همه ی حرفهایی که تو گلوم مونده بود رو زدی ایزابل ممنونم!
  • مجید شفیعی
  • سلام
    امیدوارم این پاییز انقدر برات خوب باشه که طرفدار پاییز بشی

    من که تو هر فصلی زندگی همون فصلو میکنم و دوسشون دارم

    اصلا بهار با آدمای رنگا رنگ و مهربونش

    تابستون با آدمای داغش

    پاییز با آدمای رنگارنگ و شیرینش

    و زمستون با آدمای سفیدش

    و اینکه اون آدما یادآور اون فصولن تو سایر فصول

    فصلها میگذرن
    زیبان
    مشکلات خودشونو دارن
    ولی همه خوبن و حیف که ازشون لذت نبریم

    مثل آدما

    مثل من
    مثل تو
    مثل همه ما
    پاسخ:
    سلام
    نه که کلا تو پاییز غمباد بگیرم نه اتفاقا فصل خاطره سازیه برام چون درس و دانشگاه  و فعالیت تو این فصل شروع میشه بیشتر مشکلم با زود تاریک شدن هواست و اینکه میشه خیلی کارها رو تو پاییز کرد به خاطر روزهای کم حجمش:)
    توصیف جالبی دارین همیشه از همه چیز
    ممنون بابت آرزوی خوبتون امیدوارم شاید همین پاییز عاشق بشم و کلا نظرم راجع بهش عوض بشه خدا رو چه دیدین:)

  • مداد کوچک
  • موسیقی
    قلب مردان را شعله ور می کند
    و چشم زن ها را خیس ...

    - لودویگ فان بتهوون

    ترجمه : سینا عباسی هولاسو
    پاسخ:
    زن ها عجیبن ...
    نیستی چرا؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">