گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

دوستت دارم-بازنشر

پنجشنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۱۱ ق.ظ

هوالمحبوب

می خوام راجع به چیزی حرف بزنم که چند وقته مدام ذهنم رو مشغول خودش کرده. عبارتی جادویی به نام «دوستت دارم».عبارتی که رایج ترین عبارت عاشقانه بین عاشق و معشوق هاست. میخوام بگم گاهی وقتها شروع یه رابطه شروع یه عشق، شروع یه دوست داشتن میتونه با تموم قشنگی هاش ویران کننده باشه. من میگم وقتی تصمیم میگیری به کسی بگی «دوستت دارم» حواست رو جمع کن؛ببین چه باری رو دوشته. من میگم «دوست دارم» هایی که رو هوا زده میشه بدون اینکه سر و ته داشته باشه؛ مث پول بی پشتوانه ای هست که دولت برای تنظیم بازار وارد چرخه ی اقتصاد میکنه. برای اینکه تو شرایط بحرانی تورم رو مهار کنه. یا مثلا بازار اقتصاد  رو تنظیم کنه. ولی در نهایت به ضرر اقتصاد تموم میشه و بدتر از تنظیم درش میاره! با شمام آقای محترم، خانوم محترم، وقتی می خوای به کسی بگی «دوستت دارم» حواست باشه که داری یه حفره تو دل یه آدم باز می کنی. اگه نمیتونی تا آخر زندگیت، مدام با عشق، حفره های دلش رو پر کنی؛ اگه از خودت مطمئن نیستی؛ اگه هنوز بزرگ نشدی؛ اگه هم زمان به چند نفر فکر میکنی؛ اگه دوست داشتن هات هم مث بقیه ی حرفهات لقلقه ی زبانه؛ نگو،به زبون نیار؛ کسی با نگفتن «دوستت دارم» نمرده تو هم نمی میری! بازار دل یه آدم رو با دوست داشتن های بی پشتوانه به هم نریز. وقتی  کسی رو از عشقت باخبر کن که مطمئن شی میتونی تا ابد کنارش باشی. که نه تو کارت نمیاد. «دوست دارم» ها خیلی مقدس هستن خرج هر کسی نکنیم...

  • ۹۴/۱۱/۲۹
  • نسرین

از دغدغه هایم

نظرات  (۵)

لایک
پاسخ:
:)
" دوستت دارم " در 4 بخش امُا یک عُمر خلاصه می شود
که نباید هدرش داد ؛ واقعا" حرف های خودمانیِ‌خوبی زدی
آهای تو ای که می گویی دوستت دارم " آینده ی دوست داشتن " را تضمین کرده ای یا داری فقط برای خودت واژه " ردیف " می کنی .
بامان از دستِ"‌تو " ها . که بی خودی دست به دوست داشتنِ یک "‌من "‌می گذارندْ.

زمزمه ات ماندگار " دوستت می دارَمْ رفیقْ "

پاسخ:
امان از دست این ها
ممنونم رفیبق خوب
منم دوست دارم دختر
  • مغــــز مداد
  • آدم هایی را دوست دارم که لیاقتِ دوست داشته شدن دارند و تو جزوِ همان هایی رفیقْ.
    پاسخ:
    عزیزی رفیق:)
  • بهارنارنج
  • دوست دارم می دونی که این کار دله گناه من نیست تقصیر دله:)))

    ولی جدا کاش اینا رو قبلا می دونستم....
    پاسخ:
    جدا نمیدونستی؟؟
    من سال 92 اینا رو تو بلاگفا گفته بودم بهار نارنج عزیزم:)
    چرا نسرین اتفاقا این پستت رو یادمه ولی منظورم دوران قبل از این پست بود.....:)
    پاسخ:
    دوران قبل از این پست....
    هی ....
    چه میشه کرد
    این هم یه دورانی بود که باید طی میشد....

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">