گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

و اینک 29 سالگی

جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۳۱ ب.ظ

هوالمحبوب


28 اردیبهشت 28 سالگی را پشت سر گذاشتم.

هیچ چیز من شبیه 29 ساله ها نیست، افکارم، اعتقاداتم، طرز زندگی ام،

شبیه 29 ساله های خوشبخت حداقل نیستم.

روز سه شنبه سه امتحان در سه کلاس مختلف داشتم اما تا ساعت 12 مشغول شمع فوت کردن و کیک تقسیم کردن بودم:)

کلاس های چهارم، پنجم و ششم هر کدام جداگانه برایم تولد گرفته بودند و نهایت تلاش شان را کردند که به من خوش بگذرد.

گاهی حیرت میکنم از کار خدا که چطور سر بزنگاه حالت را خوب میکند با اینکه قصد کرده ای بروی توی لاک خودت و تنهایی و حسرت و مرور خاطره ها.

حس های عجیب و غریب یکهو هجوم می آورند توی دلت توی سرت، وول میخورند و بالا و پایین می روند بعد تو می نشینی به حساب و کتاب و سرت به دوران می افتد از اینهمه نداشتن ها و از دست دادن ها.

آدم های حال خوب کن در اطرافم کم شده اند، آدم هایی که در گذشته حرفهایم با آنها تمامی نداشت تبدیل شده اند به مجسمه های صم بکم که تنها حرفشان شکایت از بدبختی هاست.

در روزهایی که اختصاص به من داشت حالم خوب بود حتی نبودن کسانی که باید می بودند هم عذابم نداد. بعد سالها روز تولدم گریه نکردم و این یک شروع خوب است.

سلام به بیست و نه سالگی و روزهای پایانی دهه ی سوم زندگی.

  • ۹۵/۰۲/۳۱
  • نسرین

از دغدغه هایم

نظرات  (۱۰)

  • ناردونه (بهار بانو)
  • چه سادگی دوستداشتنی ای در این یادداشت هست.
    سبز باشید و شاد.
    ان شاءالله زندگی به کام.
    :)
    پاسخ:
    ممنون نازدونه خانم:)
    ان شالله به کام همه:)
    مرسی از حضورتون
  • ایزابلا ایزابلایی
  • تولد مبارک دختر اردیبهشتی :) امیدوارم 29 سالگیت شبیه رویاهات باشه :)

    پاسخ:
    ممنون ایزابلای عزیز:)
    سلام
    خوبین؟
    تولدتون مبارک
    از اینکه تولدتونه خوشحالم
    از اینکه 29 ساله شدین ناراحتم
    بسیار ناراحت
    شاید بپرسین چرا ناراحت
    اما نمی دونم چرا و شاید هم می دونم
    و در نهایت اینکه روز شکفتن غنچه ی تو را به سرور و شادی می گذرانم
    شاد باشید
    آرزوهایتان را لحظه لحظه آرزو می کنم
    (گل)
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    مرسی
    چرا ؟؟؟
    کنجکاو شدم خب!
    29 سالگی چیز بدیه؟؟
    سلام تولدتون مبارک,
    ان شاءالله خوشبخت بشید
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
  • مجید شفیعی
  • سلام
    یه بغل گل با کمی تاخیر :)

    تولدت مبارک نسرین خانم

    خوشحالم از اتفاقات خوب روز اول سال آخر دهه سوم :) @}-----

    عاقبتت بخیر

    دلت شاد

    انتخابات پر برکت
    پاسخ:
    سلام:)
    ممنون
    خیلی سایه تون سنگین شده ها اقای برادر:)
    ممنون بابت آرزوهای خوب
    سلام خدمت خانواده برسونین:)
    لیلا گلی رو هم ببوسین
    ای جـــــــــــــ❤️ـــــــــــانم

    تولدت مبارک نفس
    پاسخ:
    مرسی شیرین جان:)
  • بهار نارنج
  • بازم تبریک میگم نسرینی:)
    امسال سال خوبیه برا هر دومون مطمئنم!:)

    وقتی اینهمه گل دختر کنارت هستن که دوست دارن و قدرتو می دونن بازم ناراحتی؟؟ من اگه جای تو بودم غم هیچی رو نداشتم
    حیف نیست این فرشته های دوست داشتنی رو قدرشونو نمی دونی؟
    الان آدما همه رفتن تو لاک خودشون من حتی دیگه دلم نمیخواد حرف دلمو به خواهرم که نزدیک ترین کسمه بزنه..:( هععییی روزگار
    پاسخ:
    مرسی بهارجونی
    ان شالله:)
    راجع به این گل دخترا هم حرف دارم حسابی:))
    ناراحت نیستم گفتم که تنها سالی بود که گریه نکردم
    و کلا روز خوبی بود برام
    خیلی بده این لاک تنهایی خیلی
  • فاطمه نیکروی
  • سلام نسرین جووووووووون
    تولدت مبارک عزیزممممم:*
    وای خوش به حالت ! سه تا تولد در یک روز ؟ O_O  معلوم میشه خیلی دوست دارن !
    تا حالا کسی برا من تولد نگرفته :( پارسال پدر شوهر و یلو میخواستن منو خوشحال کنن تولد گرفتن برام که مامان طلو گند زد به تولد من :@
    با اینکه خیلی بهم خوبی کرده ولی هیچ وقت نمیتونم اینکارشو ببخشم :((
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم عزیزم
    حالا چهارمی هم تو خونه گرفتن برام:))
    وای عزیزم:(
    باید بنویسی چی شده بود دقیقا....

    سلـــــــــــــــــــــــــــــــــامْْْْْْْْْْْْْْْ
    خوبی زمزمه بانو!!!
    چه قدر منتظر این پستت بودمْ ، فکر می کنم چطور این سالها را پشت سر گذاشتی . وقتی با هم رفیق شدیمْ و دوستی مان تا به امروز ادامه دار شد چقدر خوشحالم از بودن ها
    من موقع تولدم هرگز به چند سالگی ام فکر نمی کنم تنها فکروذکرم در شمارش روزهاییست که زیبا گذشته
    زیبا طی شده
    غم ها هم که جایگاه ویژه ی خودش را برای من داردْ

    " بهتر است بگویم به دنیای پر از معادله خوش آمدی ، به دنیای پر از زمزمه های جورواجور ، صداهای خوشِ هستی و به آخرین واژه ی روزگار" ی " یه جورایی خوش آمدی "
    زندگی کنی به عشق و زنده باشی به عشق کسانی که وحشتناک دوستت دارند
    مادرت
    پدرت
    خواهرت
    و رفیقی که سالهاست ندیده اتْ
    زنده باشی همیشه چرا که در بهار زنده گی اغاز کرده ای و رشد و شکوفایی ات توام با غنچه های خوشرنگِ گلِ محمدی که عطرش پراکنده است در حوض اردیبهشتیِ‌روزگار .
     برایت چگونه بنویسم از میلادتْ ؛ چرا که میلاد را باید بازگشتی زد به مادری که صدای خوشِ زمزمه چینی ات را در شبِ تولدت به نظاره نشسته بود و پدری که دلتنگِ آغوشِ کتابخوان ترین دخترِ آذریِ شهرِ سپیدارهایِ قرنِ به زور کتاب خوانی بود . و َ لبهایت که به خنده گشوده شد معجزه ای در زمان رخ داد و تو به دنیا آمدی
    برایت از کجا بنویسم که در بیمارستان به دنیا امدی و همینطور بزرگ شدی و زندگی از سر گذراندی و الان کودکِ درونت همان نسرینِ‌روزهای اولِ میلاد است به همان سرخوشی به همان زیبایی ؛ اگر به کودک درونت اعتماد داری .


    طولانی شد حرفها ؛ پوزشْ
    زیبا زنده گی کنی .
    پاسخ:
    سلامممممممممممممم
    وایییییییییییی
    چه کامنت پر از مهری
    مرسی بابت کلیک رنجه عزیزم
    مرسی که اینقدر زیاد مینویسی برام:))
    چی بگم
    شاید جنس غم های آدم ها با هم فرق داره
    شاید جنس روح آدم ها متفاوته
    که یه جور تاب نمیارن دردها رو
    شایدم من بنده ی ضعیفی ام!
    نمیدونم
    ولی سعی میکنم حتی این روزهای تلخ رو هم شکر کنم
    مرسی که هستی و مهر منتشر میکنی
    این همه زیبایی لایق من نیست قطعا
    و این تنها از محبت بی حد و حصر تو سرچشمه میگیره
  • فریاد در سکوت
  • سلام 
    نسرین جونی
    تولدت مبارک
    بهترینها رو واست آرزو میکنم 
    پاسخ:
    سلام
    ولی ببین کی اینجاست
    عروس خانم کم پیدا
    خوبی شیوا جون؟؟
    مرسی عزیزم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">