گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

درباره ی الی....

جمعه, ۲۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۱۸ ب.ظ

هوالمحبوب


امروز حال خرابم را از کوچه پس کوچه های شهر به محل کار الی کشاندم. حالم را که دید دستم را کشید به سمت اتاق پشتی. تا نشستیم زدم زیر گریه. همه چیز را براش گفتم و او مثل همیشه مثل یک رفیق تمام عیار گوش داد و هیچ نگفت. حرف زدن برایش آسان است گریه کردن بر شانه هایش آسان هست.تمام بغض فروخورده ی این چند روز را برایش گریه کردم. خالی شدم. وقتی از دفتر کارش خارج می شدم همان آدم سابق نبودم. لبخندهایم را پیدا کرده بودم.

ده سال است که شانه هایمان خیس اشک های هم است، ده سال است زلفی گره زده ایم در رفاقت.صبور است و بی منت کمک میکند. رفیق است و همراه. ده سال است من حرفهای او را می فهمم و او حرفهای مرا. میتوانم ساعت ها برایش حرف بزنم و خسته نشوم. میتوانم ساعت ها به حرف هایش گوش دهم و خسته نشوم.

روزهایی که حواسش پی دانشکده ی شیمی میرفت و حسین نامی که عاشقش شده بود؛ کشیک میکشیدیم که حرف دلش را بزند که هیچ وقت هم نزد....

روزهای غمگین 88 ، روزهای عروسی مریم، روزهای شیرین دانشگاه. ده سال رفاقتِ دلچسب که حتی عشق، حتی دوری، حتی کار هم میانه اش را به هم نخواهد زد....

از آنهایی نیست که رنگ عوض کند، از آنهایی نیست که دلت را بشکند، از آنهایی نیست که روزگار خوش و ناخوشش فرقی در رفاقتش ایجاد کند.

برایتان از این رفیق های خاص آرزو میکنم که گریه کردن بر شانه هایش آرامتان کند....

  • ۹۵/۰۴/۲۵
  • نسرین

یاد بعضی نفرات

نظرات  (۹)

سلام
من هم امروز گریه کردم بر شانه های تنهائیم
پاسخ:
سلام
خدا نخواد که کسی تنها و بی کس باشه:)
  • مداد کوچک
  • به نامِ دوستْ
    که
    هر چه داریم از اوستْ
    نسرینِ جان خدا از این دوستها نصییب هرکسی بکند که تابِ‌گریه های دختری اردیبهشتی را الی های روزگار و الی آخر .....

    خدا شمارابرای همدیگر نگه دارد . خاص های دوست داشتنی مثل الی .////////


    حسادت می کنم گاهی
    نگو طفلی ؛ نگو ماهی
    حسادت می کنم گاهی
    همانطوری که می خواهی :)


    به خودم می بالم رفیقی دارم سبز که خوش است به حال و روز دوستْ .


    پاسخ:
    خدا تعدادشان را زیاد کند خیلی زیاد
    دوست های ناب همیشه لازمند در هر لحظه از شبانه روز:)
    خدا تو را هم برای من نگه دارد
    رفیق روزهای برف و باران:)
  • مداد کوچک
  • این کامنت مربوط می شود به پستِ : مینویسم پس هستم

    بیا آیه ی ناس بخوانیم
    و مردم را دعوت کنیم به خواندنْ
    بیا ایه ی یاس را گره بزنیم
    و شکوفایی مان را در نسا پیاده کنیم
    همیشه پای  یک زن در میان هست :)



    نوشتن زنده گیست . زنده باد نوشتن .زنده باد قلمتْ . سه نقطه چین و دیگر هیچ ...
    خدا حفظتان کند برای هم عشقم
    پاسخ:
    ممنون بانو
    سلام
    چه خوب که این دوست محرم راز را داری اینجور دوستها هدیه الهی هستند
    که نداشتنشان درزندگی آدم (که بعضی ها مثل من ندارند از اینجور دوستها یا اگر بوده دیگر مشغول زندگیشان شدند)  تحمل سختی ها را سخت تر می کند.
    من اصلا میگویم همین قلم روان هم که برایت هست خودش نعمت است آدم را سبک می کند که ما ازش بی نصیبیم..
    دوستی داشتم که می گفت هروقت عاشق شدی عشقت را بلند فریاد بزن و از این کارت لذت ببر و غمگین نشو.
    پاسخ:
    سلام
    براتون آرزو میکنم یکی از همین ها
    ممنون شما لطف دارید به من و قلمم:)
    ربط جمله ی آخر رو به پست خودم متوجه نشدم ولی من هم با دوست تون موافقم آدم نباید مدیون دلش بمونه:)
     مام یه رفیق 12 - 13 ساله داشتیم و دیگر نداریم ...
    پاسخ:
    چه حیف...:(
  • بهارنارنج
  • کاش منم یکی از این دوست های حال خوب کن داشتم البته تو هستی همیشه برام ولی از نزدیک ندارمت که..:(

    از ته دلم میخوام خدا حفظ کنه هر دوتون رو و دوستیتون روز به روز عمیق تر شه:)
     
    من کم کار شدم ، کم سر میزنم بهت ولی پر نمیکشم از پیشت خیالت تخت بیخ ریشت هستم همچنان هر چند نیم بند:)
    پاسخ:
    من یکی از حسرت هام اینه که چرا اهل قزوین یا قم یا شهرکرد نیستم:)
    چون سه تیکه از قلبم تو این سه تا شهرن که متاسفانه هیچ کدوم شون رو از نزدیک ندیدم!
    سر بزن تو سر نزنی کی بزنه؟!
    خدا کنه که راست راست باشه حرفت
  • فاطمه نیکروی
  • به به :) امیدوارم دوستیتون همیشه مستدام باشه
    من خط به خط این پستو درک میکنم چون یه دوست با همین اوصاف دارم به اسم سمیرا! 
    با اینکه دوریم ولی از هرکسی بیشتر حرفمو میفهمه و میتونه آرومم کنه :)
    پاسخ:
    هووووووووووم سمیرا
    خیلی هم فحش میدین به هم:))
    اصولا دوست خوب کسیه که از فحش دادن و فحش شنیدن ازش ناراحت نشی:)
    خدا سمیرا رو هم برای تو نگه داره عزیزدلم
    سلاممم
    خوش ب حالتون, 
    دوستیتون پابرجا باشه ان شاءالله,
    خیلی خوبه یکیو داشته باشی ک باهاش راحت باشی , شما ک داری,خوش ب سعادتت,
    ولی من تنها شدم, دوستام به زندگی خودشون مشغولن,
    و دیگه نمیخوام دل بسته کسی بشم,
    چون دیروز خیلی تنها بودم دلم دوستمو خواست ولی پیامکش دلسردم کرد, اطرافم شلوغه ولی چه فایده........ هی روزگار :-(
    کینه ای نیستم ولی دیگه نمیخوام دلرحم باشم(فک نکنم) بتونم.
    برام دعا کنید حال دلم طوفانی هست عجیب,


    پاسخ:
    سلام
    ممنونم
    خیلی خوبه
    دعا میکنم که به زودی از تنهایی در بیای
    و دوستت باهات یکدل بشه:)
    دل های طوفانی پیش خدا عزیزن....

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">