گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

زنگ انشا- من: نوشته ی زهرا کریمی نژاد

جمعه, ۳۰ مهر ۱۳۹۵، ۰۱:۴۳ ب.ظ

هوالمحبوب


مادرم میگوید من یک نویسنده ی کوچک هستم؛ پدرم میگوید من یک دانشمند کوچک هستم.

در فامیل همه به من کتابخوان کوچک می گویند؛ شاید به خاطر اینکه مادرم کتابدار است به کتاب و کتابخانه علاقه دارم.

در کودکی ام همیشه با مادرم به کتابخانه می رفتم؛ دختر عمه ام به من بچه مثبت می گوید و پسر عمویم به من و دختر عمه ام دوقلو می گوید.

ولی من در عین حال یک خصوصیت دیگر هم دارم که مادرم میگوید این هم می تواند خصوصیت بد باشد هم خوب: چون من گاهی با خودم و یا با میز و صندلی و ... حرف می زنم.بعضی از بچه ها در فامیل به من جادوگر خجالتی میگویند، چون یک بار به دروغ گفتم: توپی که بالای درخت گیر کرده است فردا خواهد افتاد و همین طور هم شد! البته به وسیله ی بادی که شب قبل وزیده بود. راست راستش را هم بخواهید من خودم نمیدانم چه کسی هستم.گاهی فکر میکنم که شخصی هستم که فقط نقش زهرا را بازی میکند. مامان می گوید تو بزرگترین نوه از طرف مادری هستی.برادرم دائم روی اعصاب من است اما دعوایمان پنج دقیقه هم طول نمی کشد و این برای من شانس بزرگی است که در چنین خانواده ای زندگی میکنم. اما سوالی که ذهن مرا به خود مشغول کرده است این است که من واقعا کیستم؟!


  • ۹۵/۰۷/۳۰
  • نسرین

من و دانش اموزانم

نظرات  (۱۵)

  • رقَـیـه ..
  • چه جالب مثل انشاهای من بود شاید ی روز تو وبم گذاشتمشون:)) همین دغدغه من کیستم؟ همیشه سوال من بود، خداییش خیلی سوال مزخرفیه،جدی.. مهم اینه که خوب باشی و بفمی که باید راه های خوب رو انتخاب کنی و گرنه من کیستمِ جادوگر یا نویسنده چه دخلی به موفقیت داره، نویسندگی ویژگیه نه یک جواب برای من کیستم؟ 
    پاسخ:
    حتما بذارشون مشتاقم بخونم:)
    البته جواب من کیستم نبود به نظرم نظر اطرافیان راجع به خودش محسوب میشد بیشتر...
  • مجتبی مطوری
  • تو یک نویسنده ی جوان هستی😃
    پاسخ:
    قطعا آینده ی روشنی داره...
    سلام خانم معلم عزیز خوبی؟
    چ دانش آموز خوش ذوقی داری, نوشتنش حرف نداره, موفق باشه ان شاءالله و.هم چنین شما
    پاسخ:
    سلام عزیزم
    ممنونم بله خیل یخوش ذوقه حالا انشای بعدی اش رو هم میخوام بذارم اون از اینم قشنگ تره
  • مداد کوچک
  • چه قدر خوب بود نسرین



    " من کیستم "

    او کیست /

    سوالی که جوابش را در آثار شریعتی و مطهری باید خواند.

    از زهرا متشکرم
    بیشترتر از تو .

    موفق باشند و موفق باشی دوستِ مهربانمْ
    پاسخ:
    ممنون مینای مهربونم
    موفق خواهد شد ان شاءالله
  • میثم علی زلفی
  • ما و شما فرزند آدمیم که خدا درباره شان فرمود ما آنها را تکریم کردیم (و لقد کرمنا بنی آدم)
    حالا که خدا ما را آدم و فرزند آدم حساب کرده است بهتر است ما نیز خودمان را آدم حساب کنیم.

    پاسخ:
    چه پاسخ خوبی ...سپاس

    نه دوزلی


    :)

    پاسخ:
    :)
    چقدررر خوب
    چقدررر خوب
    واقعا آفرین به زهرا و ذهن خلاقش
    تشکر از بانو نسرین هم برا این پست
    مطمئنم روزی نویسنده خوبی خواهد شد
    پاسخ:
    ممنون
    خیلی دوستش دارم
    و خیل یافتخار خواهم کرد در اینده بهش
    هرچند که استعدادش ربطی به من نداره:)
    علی اصغر با قلبی پر از غم وارد می شود
    پاسخ:
    غم از دلتون دور باشه الهی
  • مجله ویترینو
  • ")
  • الهام حبشی
  • یکم مطلبت شلوغ بود ، چون حرف های زیادی برای گفتن وجود داشت بهتر بود این مطلب طولانی تر بشه یا یک سری چیزها که فرعیات هستن حذف بشه :)
    پاسخ:
    ممنون از نظرت
    ولی خواستم دست نبرم تو نوشته ی دانش آموزم:)
    حالا نمره انشاتون چند شد؟
    پاسخ:
    نمره که خیلی وقته منسوخ شده
    خیلی خوب گرفت طبق معمول:)
    Slm khobi?
    چرا نمی نویسی؟
    پاسخ:
    سلام
    انگیزه ی نوشتن ندارم فعلا:(
  • بهارنارنج
  • یا امامزاده بیژن! خیلی جالب نوشته! واقعا احسنت داره دختری با این استعداد البته اگه باعث پیشرفتش بشن

    با وجود ادبی بودن اما اون معصومیت کودکانه رو داره که خیلی قشنگه:)

    ممنون نسرین جان خدا ایشالا همچین دانش اموزایی رو زیاد کنه:)
    پاسخ:
    خخخخخخخخخخخ
    کلا دانش آموزه با استعدادیه
    راستی
    خاله اش جاری دوست صمیمی منه:)
    جاری ها هم باهم قطع رابطه ان:)
    من این وسط میانجی ام:))
  • فرناز فرزان
  • چه موضوع انشا جالبی. دست خانم معلمشون درد نکنه. آفرین به ابتکار شما و آفرین به استعداد زهرا خانم.
    با آرزوی موفقیت
    پاسخ:
    خواهش میکنم فرناز عزیزم

  • بهارنارنج
  • خخخخخ حالا کتک نخوری ازشون
    پاسخ:
    نه بابا مستقیم وارد رابطه نشدم با هیچ کدوم:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">