گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

مبارک ترین روز آذر

يكشنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۰۴:۲۹ ب.ظ

هوالمحبوب

 

امروز 26 آذر هزار و سیصد و نود وشش خورشیدی، مصادف است با تولد مهربان ترین و فداکار ترین خواهر تاریخ! اصلا خواهر داشتن، مخصوصا خواهر بزرگتر، یه حس معرکه ای هست که تا تجربه اش نکنید نمی فهمید. مریم بانوی ما در این روز مبارک قدم به جهان هستی گذاشتن و این گونه سلسله ی ما رو از انقراض نجات دادن :)

اگه بخوام درباره ی مریم صادقانه ترین حسم رو بیان کنم؛ اول باید یکم اشک بریزم بابت همه ی مهربونی هاش، پشت گرمی هاش، فداکاری هاش. بعد بشینم به این فکر کنم که من کجای زندگی مریم به دردش خوردم. شاید روز عروسی اش، شاید وقتی ایلیا و السا دنیا اومدن و شاید روزهای سختی که داشت برای آزمون می خوند و  ......

اما مریم همیشه مث یه کوه پشتم بوده، اگه بگم بیشتر از مادر هوامو داشته، اغراق نکردم. تو روزای بی پولی، بی کسی، تنهایی همیشه مریم بوده که پای گریه هام بشینه، باهام پیاده روی کنه، برام خرج کنه، کلاس بفرسته، بهترین کادوها رو روز تولدم بخره، بدونه که در لحظه چی خوشحالم میکنه و ....

درباره ی مریم حرف زدن سخته. چون یه آذر ماهی مغروره که خیلی وقت ها هم باهم دچار چالش میشیم. من اذیتش میکنم. اون بد حرف میزنه باهام. ولی هیچ کدوم از اینها مانع نمیشه که عاشقش نباشم و قربونش نرم. امروز دعوتش کردیم اینجا تا براش تولد بگیرم. از دیشب بساط کیک پزی مهیا شده .

امروز که رسید و السا رو داد بغل مامان، بهش تبریک گفتیم و اون هاج و واج نگاه مون کرد که یعنی بابت چی بهش تبریک میگیم! وقتی مامانِ دو تا بچه ی ریزه میزه باشی، روز تولدت هم یادت میره حتی. دعا میکنم همیشه مهربون ترین خواهر، عاشق ترین مادر، باقی بمونی و جون مون برای هم در بره.

  • ۹۶/۰۹/۲۶
  • نسرین

من و دوست داشتنی هایم

نظرات  (۶)

  • جناب دچار
  • قشنگ بود :)
    و بر شما هم درود و آفرین که براش جشن تولد گرفتین و پست گذاشتین
    پاسخ:
    ممنونم:)
  • آقاگل ‌‌
  • دارم فکر می‌کنم السا چه اسم قشنگیه. :) اسم یکی از شخصیت‌های کارتون فروزن هم بود.
    .
    تولدشون مبارک باشه ان‌شالله. 
    پاسخ:
    ممنون.
    هم قشنگه هم راحت تلفظ میشه کسی نمیتونه کج و کوله اش کنه:)

    سلام
    تولد خواهرتون مبارک
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم بزرگوار
    ای جانم  :)
    چه گرمایی داره متنت ^_^
    سلامت و شاد باشه مریم بانووو
    پاسخ:
    ممنونم هلما جون
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • مبارک باشه. خدا برای هم نگهتون داره:-)
    پاسخ:
    ممنون حورای مهربان
  • آشنای غریب
  • منم خواهر بزرگتر از خود دارم

    اما شاید چون من پسرم اون دختر زیاد صمیمی نیستیم!
    شاید ایراد از منه 
    شایدم از اون
    نمیدونم
    با شادی هم شاد میشیم و با غم همدیگر غمگین
    اما تا حالا نتونستیم به هم درد و دل کنیم
    و بیشتر دردامون رو به غریبه ها میگیم تا خودمون

    بعضاً به خواهر و برادر های صمیمی حسودی میکنم
    پاسخ:
    وای خدای من!
    من فکر میکردم دخترین شما!
    احتمالا باید دوباره سعی کنید برای بهتر شدن این رابطه
    به نظرم باید یکم از غرور و رودروایسی رو کم کرد تا رابطه ها قشنگ تر شکل بگیره.
    خدا برای هم نگه تون داره

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">