گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

دلم تنگه

يكشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۶، ۰۷:۳۵ ب.ظ

هوالمحبوب


اون روزی که روی نیمکت پشت دانشکده فنی نشسته بودیم و خرت خرت پفک می خوردیم، هیچ یاد این روز رو می کردیم؟ یاد امروز رو که غرق شدیم توی روزمرگی و ماه تا ماه همدیگه رو نمی بینیم؟ یاد این روزهایی که همه رفتن سر خونه زندگی شون، پی مادری کردن برای پسراشون، پی خونه داری کردن و فکر شام و ناهار، ما اما موندیم به ادامه دادن رنج هامون، برای امتداد دادن به آرزوهایی که به باد رفت....

یاد روزهایی که بی هم شب نمی شد بخیر، یاد پیچوندن های مامان برای موندن توی خوابگاه؛ یاد اون پوتین هایی که سوژه شده بودن، یاد  استاد «ن» و گیر دادن هاش. شعر خودن هامون، آواز های فاطی، رقصیدن های نازی، اس ام اس بازی های سمی، یاد وقتی که نشستیم به اعتراف کردن، یاد همه ی اون لحظه های خوب جووونی کردن هامون بخیر.

یادش بخیر اون روزی که توی خوابگاه شوی لباس برگزار کرده بودیم یادش بخیر روزهایی که با کلی دلقک بازی تولد می گرفتیم برای همدیگه. یاد ماکارونی های شفته با ته دیگ سیب زمینی، نون لواش با گوجه اونم توی راه دانشکده، یواشکی تخمه خوردن سر کلاس علوم قرآن، سوال های بی ربط پرسیدن و ضایع کردن استاد سر کلاس مرصاد وقتی کتابش رو نیاورده بود .
یاد دعوای سر کلاس صرف، منت کشی از اون عنق منکسره، تقلب دادن های استاد میم به من، و نازکشی کردن هاش، دلم برای کلاس مثنوی، برای استاد م عشق تنگه. دلم برای اون نمره ی اولی که چشم سوگلی رو در آورد هم تنگه هنوز. دلم تنگه برا لحظه لحظه ی اون دانشکده، برای اون راه همیشه برفی، برای قطاری که عین کرم خاکی وول می خورد و جونش بالا میومد تا ما رو برسونه دانشگاه. یاد زود بیدار شدن ها، توی تاریکی دم صبح راه رفتن و مسیر راهن رو دویدن، دلم تنگه برای جزوه نوشتن و هول و ولای امتحان ها. دلم براتون تنگه. دلم برای همتون تنگه. برای همه ی ادبیات 85 های عشق. برای کوتاه و بلند و چاق و لاغرتون. برای دختر و پسرتون. برای با معرفت و بی معرفت تون. 

  • ۹۶/۱۱/۰۸
  • نسرین

من و دوست داشتنی هایم

نظرات  (۵)

این خاطرات رو باید با لبخند و در جمع همون بامعرفت ها، چاق و لاغرها زنده کرد و برای هر کلمه اش قهقهه زد. حیف این دورانت که الانش شده دلتنگی.
پاسخ:
خب جمع نمیشن که
گفتم که همه گرفتار روزمرگی شدن عزیزم
کسی برای این دورهمی ها وقت نداره:)
آخ از وقتی که آدم یاد خاطرات تلخ و شیرین دانشگاه میفته. یه وقتاییش خیلی شیرینه و یه وقتایی تلخ. روز اول می‌گفتیم یعنی میشه تموم بشه؟ روز آخر می‌گفتیم چه زود تموم شد.

پاسخ:
من روز اول داشتم مث ابر بهار گریه می کردم:)
از ترم سوم علاقمند شدم
فقط دلتون تنگه یا
با هیچ کس هم میل سخن ندارین؟
پاسخ:
نه فقط دلم تنگه:)
  Oh... you are younger than me 
:( :/ 
پاسخ:
Oh dear:)
  • آشنای غریب
  • جوانی کجایی که یادت بخیر :(((


    جوانی شمع ره کردم  که جویم زندگانی را
    نجـستم زندگانی را   و گم کردم  جوانی را 

    کـنون با بار پیــــــری  آرزومندم که برگردم 
    بـه دنبــال جـوانی    کوره راه زنـدگـانـی را 

    به یاد یــار دیرین    کاروان گم‌کرده را مانـم 
    که شب در خواب بیند  همرهان کاروانی را 

    بهاری بود و ما را هم  شبابی و شکر خوابی 
    چه غفلت داشتیم ای گل شبیخون جوانی را 

    چه بیداری تلخی بود از خواب خوش مستی 
    که در کامم بـه زهرآلود  شهد شـادمـانی را 

    سـخن با مـن نمی‌گوئی  الا ای هـمزبـان دل 
    خدایــا  با که گویم شکوه‌ی بی هم زبـانی را 

    نسیم زلف جانان کو؟که چون برگ خزان دیده 
    به پـای سـرو خود دارم  هوای جانفشانی را 

    به چشم آسمانی  گردشـی داری بلای جان 
    خـدایــا  بـر مگردان  ایـن بلای آسـمانـی را 

    نمیـری شهریار از شعر شیریـن روان گفتن 
    کــه از آب بقـا جــوئــید   عـمر جـاودانی را
    پاسخ:
    ممنون :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">