گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

محض دلتنگی

جمعه, ۲۹ تیر ۱۳۹۷، ۰۵:۰۵ ب.ظ

هوالمحبوب

 

 

 

در درونم زنان بسیاری 

دوست دارند پیرو ات باشند 

بعد یک عمر سلطه می خواهند 

گوشه ای از قلمروت باشند

 

در درونم زنان بسیاری 

مثل یک صخره محکم و سردند 

تو ندیدی، همین ابرزن ها 

در نبودت چه گریه ها کردند 

 

در دلم هر زنی قوی تر بود 

بیشتر، رفتنت شکستش داد 

هر که در من به عشق می خندید 

گریه آورتر از نفس افتاد 

 

خسته ام ، خسته از قوی بودن 

درد اما قوی ترم کرده 

پشت قدرت غرور غمگینی ست 

که فقط منزوی ترم کرده 

 

پادشاهی شدم که می داند 

جنگ مغلوبه را نخواهد برد 

پچ پچه در سپاهش افتاده ست...

صبح فردا شکست خواهد خورد 

 

دستهایم دو پرچم صلحند 

سپر انداختم ، نگاهم کن 

از تو غیر از خودت پناهی نیست 

شانه ات را پناهگاهم کن

 

زیر شالم جزایری بکر است 

بغلم کن که کاشفم باشی 

شب تاریخ هجری بوسه ست

لب بجنبان ، مصادفم باشی 

 

آسمان با تو زیر پای من است 

ناز از نردبان چرا بکشم؟ 

تو اگر ناخدای من باشی 

منت از بادبان چرا بکشم؟ 

 

عشق گاهی اسارتی محض است 

بی سلاحم، مواظبم هستی؟ 

می سپارم به تو جهانم را 

عشق یعنی : مراقبم هستی 


#رویا_ابراهیمی
 

 

 

 

 

 

  • ۹۷/۰۴/۲۹
  • نسرین

من و دوست داشتنی هایم

نظرات  (۱۱)

کو؟ :'(
پاسخ:
چی کو؟
خیلی زیبا بود.
درود بر زنان سرزمینم
پاسخ:
بله خیلی دلنشین بود درود بر شما
چه خوشکل بود شعره، و شعر خوندن خودت هم ^_^
بخاطر کلمات سلطنت و قلمرو و اینا یاد اون شعر افتادم که می‌گفت:
حال شاهی بی‌پسر دارم که شب‌ها پشت کاخ
رازهای سلطنت را می‌نویسد روی خاک
گاه اگر الماس هم باشی میان معدنی
لاجرم باید بمانی سال‌ها پهلوی خاک

پاسخ:
موافقم خیلی حال خوبی داد بهم
برای چند بیت اولش دلم رفت و بعد گشتم کاملش رو پیدا کردم.
کلا اشعار رویا ابراهیمی خیلی دلنشینه.
چه حسن انتخابی :)
اینم خیلی دوست دارم ....
دلتنگیه تو صدات حس میشه. :|
پاسخ:
هووووم
عمق دلتنگی بود واقعا😔
واقعا عصر جمعه ی دلگیری مثل امروز این شعر خیلی به جا بود...
پاسخ:
خوشحالم خوشت اومد رفیق😍
صداتون به تناسب این شعر زیبا گیراست ^_^
و چقدر یه جورایی در اوج دلتنگی آرامش بخشه...
پاسخ:
قربانت مستور عزیزم😍

خسته ام ، خسته از قوی بودن 

درد اما قوی ترم کرده 

پشت قدرت غرور غمگینی ست 

که فقط منزوی ترم کرده 


این قسمتش زیبا تر بود

پاسخ:
🌹🌹🌹
  • آشنای غریب
  • هر که در من به عشق می خندید 
    گریه آورتر از نفس افتاد 

    این بیت برام خیلی آشناست ، خودتون که در جریانید :))

    واقعا لحن حماسی دارین هااا
    پاسخ:
    بله در جریانم
    ممنونم
    ولی به درد عاشقونه خوندن نمیخوره
  • آشنای غریب
  • نمیگم به درد عاشقونه نمیخوره
    میگم بیشتر بهش حماسی میاد 
    یعنمی نمیاد برا حماسی خلق شده :)
    پاسخ:
    باشه فهمیدم😁
    به‌به ^_^
    پاسخ:
    😍😍😍
  • حامد سپهر
  • عشق یعنی : مراقبم هستی


    عالی خوندین لااااایک

    پاسخ:
    🌹🌹🌹

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">