گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

ما اقلیت زمین

دوشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۵۷ ب.ظ

هوالمحبوب


اوایل برای همه عجیب بود، وقتی پا می شدم جلوی تخته بایستم، کل تخته رو، کل نوشته های روی تخته رو می پوشوندم، وقتی خم می شدم چیزی بنویسم، کل هیکلم میوفتاد روی دفترم، روزهای امتحان کسی نمی تونست از روی دستم تقلب کنه، چون من دستم روی ورقه ام بود، اوایل فکر می کردن دارم خسیس بازی در میارم و بهشون تقلب نمیدم، ولی کم کم مفهوم چپ دستی ام براشون جا افتاد. معلم مون کلافه می شد وقتی دوخت های دندون موشی ام رو از چپ به راست می دوختم و اون نمیتونست از جایی که من دوختم و نصفه رها کردم ادامه بده، وقتی دارم آستر و رویه ی لحاف رو میدوزم، کسی نمی تونه بغل دستم بشینه، چون به زودی به هم بر خورد می کنیم، چون من از چپ به راست میرم و اون از راست به چپ! هیچ می دونستین که هیچ کس اندازه ی ما از دفترها و کتاب های سیمی بدش نمیاد؟

هیچ وقت نتونستم خیاط خوبی بشم، چون قیچی ها برای راست دست ها طراحی میشن، مامان همیشه غر میزد که بلد نیستی لباس رو خوب چنگ بزنی، چرا دست چپ رو بالا گرفتی، وقتی سر میز غذا میشینم باید حواسم به بغل دستی ام باشه که بهش نخورم، چون من یک چپ دستم و طرفی که کنارم نشسته راست دسته. نباید از دیدن اینکه من قاشق رو با دست چپ گرفتم و چنگال رو با دست راست تعجب کنید، من چپ و راستم رو گم نکردم فقط من یک چپ دستم. وقتی کنارم راه میرید لطفا سمت چپم بایستید که بتونم تعادلم رو خوب حفظ کنم. هی نخوایید که براتون توضیح بدم. درباره ی اینکه چرا دستم تند هست سوال نپرسید شاید به چپ دست بودنم مربوط باشه ولی لزوما همه ی چپ دست ها تند نویس نیستند، هی نگین که چپ دست ها خوش خط هستند، من یک مثال نقض هستم. چپ دست ها آدم های عجیبی نیستن ولی خب توی یه سری چیزها متفاوتند. فکر میکنن که چپ دست ها هنرمندها و معمارهای خوبی میشن، چون سریع میتونن عکس العمل نشون بدن، ما آدم های تندی هستیم، اما نه هممون، من میتونم کاری رو که شما یک ساعت طول میدین در عرض یک ربع انجام بدم، نمیدونم به چپ دست بودنم مربوطه یا نه ولی میگن که هست. دو نیم کره ی چپ و راست مان را راحت تر به کار میگیریم و همین باعث می شود که هر سال کلی دانشمند درباره ی مزیت چپ دست بودن صحبت کنند و کلی نظریه صادر کنند. ولی واقعا چپ دست بودن  در جهانی که برای راست دست ها طراحی شده سخت است. ما فقط ده درصد از کل جمعیت زمین را تشکیل می دهیم و همین خاص بودن شرایط را برایمان سخت تر می کند. درباره ی ما اقلیت زمین حرف های جالب زیادی زیاده می شود ولی ما واقعا خاص و ویژه نیستیم فقط چپ دستیم همین. راستی مرد های چپ دست زمین، دو برابر ما زن ها هستند، عجیبه نه ؟

  • ۹۷/۰۵/۲۲
  • نسرین

از خوشبختی هایم

نظرات  (۳۸)

  • آقای مُرَّدَد
  • سلام
    الهی بمیرم دلم برا خواهرم یه جوری شد. این مطلبتو کپی کردم با اجازه براش میفرستم. با آدرست.
    رُخصت....
    پاسخ:
    سلام
    :)
    خواهش میکنم
    با کمال میل :)
    سلام :)
    نمیدونسم اینقدر میتونه اذیت کننده باشه... دفترها و چرخ خیاطی و کلا همه چیزهایی که برای راست دست ها طراحی شده...
    ولی راهشو پیدا کردین حتما :)
    پاسخ:
    سلام:)
    کم کم کنار اومدیم با جهان راست ها:)
    ما مهندس نیستیم ولی یا راهی خواهیم یافت یا راهی خواهیم ساخت :)
    عه پس تو هم چپ دستی:)
    روزت مبارک عزیزم:*
    پاسخ:
    بله
    نسرین هستم یک چپ دست:)
    راستی
    ان شالله تبریز قبول میشی میبرم کلی جنگل بهت نشون میدم کلی نفس بکشی هوای شمال کلا از سرت بیوفته :)
    چپ دست ها توی دنیایی پر از چالش بزرگ میشن و برای غلبه بهشون باید راه حل پیدا کنن به خاطر همین باهوش ترن... 
    روزت مبارک 
    پاسخ:
    بله دقیقا
    ما راهی خواهیم یافت یا راهی خواهیم ساخت :)
    ممنونم گلم
    ان‌شاءالله، ان‌شاءالله:*
    پاسخ:
    :)
  • پریسا سادات ..
  • منم چپ دستم گلم:)))
    دیگه عادت کردیم
    تو کلاس تعجب میکردن من چپ دستم ولی فکر نمی کنم عجیب باشه!
    تو خونواده ما فقط من چپ دستم!
    :))
    پاسخ:
    تو خانواده ی ما خواهر بزرگم و بخش اعظمی از عمه ها چپ دست هستن:)
  • آشنای غریب
  • میگن پدر بزرگ من دو دست بود هم راست و هم چپ حالا ببین اون چی بود

    افرادی رو هم میشناسم که چپ پا هستن  ولی راست دستن

    پاسخ:
    آره دو دست ها راحتن در زندگی مصیبت نمی کشن:)
    اینجور افراد باید با تمرین دادن یک دست بشن:)
    ما معلم ها اول سال این کارها رو انجام میدیم
    همین چپ دست های اقلیتِ بقول تو معمولی همیشه در نظرم خاص بودن :)
     الان حس کردم ما راست دست ها حقتون رو خوردیم.
    پاسخ:
    نه من هیچ وقت خاص نمیشم:)
    منن خاص چیخماز قیز :)
    نه راحت باش من از حقم راضی ام :)
    چقدر از چپ دستها تعریف کردی! والا من هر چی چپ دست دیدم خوششش خط نبوده هاااا :) 
    سلام نسرین 
    یادت نره تو تنها نسرینی هستی که با اسمت راحتم 
    هیچ وقت اینو یادت نره :) 
    پاسخ:
    والله از نظر خودم تعریف نکردم، فقط نظر دانشمندها رو گفتم:)
    سلام سبز جانم:)
    خیل یحس خوبی داره این جمله:)
    هر بار که تکرارش میکنی کلی خوش به حالم میشه
    قربانت عزیزم:)
    ولی تو تنها .... زندگی منی اینم یادت باشه :)
    ماشاءالله از سر شب این پنجمین وبلاگی هست که دربارۀ چپ‌ دست‌ها نوشته. مطمئنین اقلیت هستین؟ :))
    پاسخ:

    والله من اون چهار تای دیگه رو ندیدم.
    ولی فقط 172 نفر وبلاگ منو دنبال میکنن.
    قطعا دنبال کننده های شما بیشتر هم هستن.
    بین این همه بلاگر پنج نفر اقلیت حساب نمیشن واقعا؟

    روزت مبارک خانوم چپ دست
    هر چی چپ دست دورو برم دیدم همشون باهوش و خلاق بودن
    از مزایاش هم مینوشتی خب
    والیبالیستهای چپ دست آبشارهاشون قابل دفاع نیست چپ دستها از دو طرف مغزشون استفاده میکنن و کلی محسنات دیگه
    پاسخ:
    ممنونم آقا مهندس :)
    لطف دارین
    من تازگی هر چی می نویسم حس میکنم دارم خودستایی میکنم دیگه نخواستم وارد بدیهیات بشم:)


    :) 
    پس اسم من بار معنایی با خودش نداره 
    برعکس اسم تو که میتونه واسه من داشته باشه :) 
    پاسخ:
    چرا میتونه بار معنایی پیدا کنه در طول زمان:)

    چپ دستی که خوش خط نباشه چپ دست نیست!
    پاسخ:
    چپ دستی که خوش خط باشه چپِ چپ نیست:)
    چپ دستی که سریع نباشه چپ دست نیست!
    پاسخ:
    مسابقه بذاریم ببینیم کی سریع تره؟
    چپ دستی که مرد  نباشه چپ دست نیست!
    پاسخ:
    عجب !
    چپ دستی که به چنگال بگه چنقال، چپ دست نیست!
    پاسخ:
    کامنت خودم رو بخونین زیر این پست :)
    چپ دستی که  از کتاب سیمی بدش بیاد چپ دست نیست!
    پاسخ:
    شما چطوری می تونین از دفتر سیمی استفاده کنین؟
    چپ دستی که از دفتر سیمی خوشش بیاد چپ دست نیست:)
    از وقتی پست گذاشتم هی دارم به املای چنقال نگاه میکنم!
    هی احساس میکنم یه جوریه
    اصلا بهش نمیخوره چنگال باشه!
    تازه بعد کلی کنکاش متوجه شدم که غلط نوشتمش!
    این بار کسی متوجه نشد :)
    ولی اومدم اعتراف کنم:)
    کسی که دیسلایک کرده از یه چپ دست شکست عشقی خورده مطمئنم :))
    چپ دستی که نتونه تعادلشو حفظ کنه چپ دست نیست!
    پاسخ:
    الان فکر کردین با این کامنت های کوبنده من رضایت میدم ؟؟
    آیا فکر کردین از شدت غر های من کم میشه؟
    زهی خیال باطل
    هنوزم متهم ردیف اولین :)

    چپ دستی که هیکلش بیفته رو دفترش چپ دست نیست!
    پاسخ:
    مطمئنین چپ دستین یا اداشو در میارین فقط؟
    این حداقلی اون حداقلی نیستا
    اون چهار درصد بود این ده درصده :)

    چپ دستی که خوش خط نباشه چپ دست نیست!
    پاسخ:
    چپ دستی که کامنت تکراری بده چپ دست نیست!
    چپ دستی که خودشو اقلیت بدونه چپ دست نیست!
    پاسخ:
    چپ دستی که خودش رو خاص ندونه  قطعا دیگه چپ دست نیست بحثی هم توش نیست :)
    چپ دستی که خودشو اقلیت بدونه چپ دست نیست!
    پاسخ:
    دکتر سوزنش گیر کرده روی جمله :)
    چپ دستی که خودشو اقلیت بدونه چپ دست نیست!
    پاسخ:
    کم آوری؟
    چپ دستی که خودشو اقلیت بدونه چپ دست نیست!
    پاسخ:
    چطوری یا نه ؟ :)
    چپ دستی که دندونهای موشی شو از چپ به راست بدوزه  چپ دست نیست!
    پاسخ:
    :|
    چپ دستی که دندونهای موشی شو از چپ به راست بدوزه  چپ دست نیست!
    پاسخ:
    :|
    چپ دستی که دندونهای موشی شو از چپ به راست بدوزه  چپ دست نیست!
    پاسخ:
    :|
    چپ دستی که دندونهای موشی شو از چپ به راست مسواک بزنه  چپ دست نیست!
    پاسخ:
    :|
    چپ دستی که  چنقالشو بگیره دست راستش چپ دست نیست!
    پاسخ:
    دکتری که کامنت تکراری بذاره دکتر نیست!
    چپ دستی که  چنقالشو بگیره دست راستش چپ دست نیست!
    پاسخ:
    دکتری که کامنت تکراری بذاره دکتر نیست!
    چپ دستی که  چنقالشو بگیره دست راستش چپ دست نیست!
    پاسخ:
    دکتری که کامنت تکراری بذاره دکتر نیست!
    چپ دستی که  چنقالشو بگیره دست راستش چپ دست نیست!
    پاسخ:
    دکتری که کامنت تکراری بذاره دکتر نیست!
    چپ دستی که  چنقالشو بگیره دست راستش چپ دست نیست!
    پاسخ:
    دکتری که کامنت تکراری بذاره دکتر نیست!
    چه چپ دستانه ای راه انداختین اینجا (تو کامنت دونی رو عرض میکنم) والا به اذیت شدن باشه راست و چپ نداره... کلا ما چاق ها اذیت میشیم تحت هر شرایط😂😂 
    خوبه یه روز هم به اسم چاق های محترم نامگذاری بشه و ما دردامونو بکوبیم تو سر لاغرا😂😂 از عرق سوز شدن بگیم و مسخره کردن هامونو و هزار و یک تا مشکلی که داشتیم😂😂
    پاسخ:
    آقای دکتر خواستن ادای دین کنن بابت کلی کامنت نذاشته ولی سخت در اشتباه هستند چون اینجوری جبران نمیشه:)
    زهرا تو چاقی؟ نه من از شما می پرسم تو چاقی؟
    الکی به خودت برچسب نزن دختر خوب خیلی هم متناسبی
    البته اگر دوست داشته باشی برای سلامتی وزن کم کنی موردی نداره ولی جزو گروه چاق ها قرار نمیگیری اصلا:)
    یه چیزی یادم افتاد ،من سمت چپ بدنم تو انجام حرکات ظریف بینهایت دقیق تره 😑 اینو مربی رقص میگفت، تا مدتها فکر میکرد من چپ دستم‍! بافتنی رو هم مثل چپ دست ها میبافم‌‌. مربی بافتنی ازم متنفر بود به خاطر همین از چپ بافتنم! عایا منم از مزایای چپ دستی بهره میبرم؟ 😂😂
    آهان یه چیز مهم توی یینگ و یانگ فکر کنم سمت چپ بدن مونثه و سمت راست مذکر! 
    این نشون میده شما زنانگی و ظرافت بیشتری دارید و زنانگیتون غالبه 😄😄 
    پاسخ:
    جالبه
    شاید تو جزو اونهایی هستی که باید با یک سری حرکت ها بدنت هماهنگ میشد شاید اصلا یه چپ دست بلقوه تو وجودت هست:)
    جالب بود برام ممنون
    با اینکه مادرم چپ دسته ولی خیلی از چیزایی که نوشتی رو نمیدونستم
    واقعا برام جالب بود
    مرسی که دنیا رو از نگاه یک چپ دست برامون نوشتی :)
    پاسخ:
    خدا حفظشون کنه
    خواهش میکنم:)
    هموار اقلیت ها توسط اکثریت ها درک نمیشن
    پاسخ:
    بله همینطوره

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">