گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

پاییز عاشق است

شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۰:۵۸ ب.ظ


 

هوالمحبوب

 

پاییز را دوست نداشتم، این را همه میدانند،  پاییز با غروب های دلگیرش، با باران های پی در پی اش، با روزهایی که عمرشان ته کشیده است، اعصابم را خرد می کند، اما....

اما شش سال است که زندگی ام پیوند عجیبی با پاییزخورده است، پاییزم عجین شده است با بوی کتاب و دفتر و نیمکت. عجین شده است با صدای هیاهوی بچه ها، با صدای زنگ مدرسه، با شلوغی های اول صبح، با هیاهوی آموختن و دانستن. تمام سهم من از پاییزبچه هایی هستند که سه ماه تمام چشم به راه آمدن شانم.

امروز که برای بار آخر مدرسه ی آرام و خلوت را تماشا می کردم، امروز که صندلی ها بی قرار بچه ها بودند، دوباره غرق شدم در بوی پاییز. غرق شدم در رعد و برق ها و رگبارهای ناگهانی، در بی هوا بغل شدن ها، در بی هوا دوست داشتن ها، در بی هوا عاشقی کردن ها.

پاییز وقتی زیباست که معلم باشی، که دلت بتپد برای صبح سرد اول مهر، برای بیرون خزیدن از زیر لحاف گرم، برای به تن کردن مانتوی ارغوانی و پوشیدن کفش های تق تقی، برای کوله به دوش انداختن و دویدن تا مدرسه. برای آغوش باز کردن و به سینه فشردن بچه ها، برای خاطره سازی کردن.

کاش مدرسه محلی برای تحقق رویاها بود.....

آغاز پاییزتان مبارک

معلم ها، دانش جوها، دانش آموزها، اهالی پاییز

  • ۹۷/۰۶/۳۱
  • نسرین

من و دانش اموزانم

نظرات  (۱۱)

حال خوشتون پایدار
پاسخ:
قربانت بهار جان
من که همیشه پاییز رو دوست داشتم از این حرفهای عاشقانه ای هم که به ک.....ش می بندن چیزی نمی فهمم راستش 
واقعا تا شش سال پیش چجور دلت میومد دوسش نداشته باشی؟ :) 
احتمالا دوست داشتنم بخاطر پاییزی بودنمه 
پاسخ:
دلیل دوست نداشتن منم احتمالا بهاری بودنمه:)
روزها که کوتاه میشه من اعصابم به هم میریزه
عاشق بهمن به بعدم که روزها کم کم طولانی میشن و شب ها کوتاه
میگم اگه از خواهر کوچیکم یادم نمیومد که از سر و کول معلمش بالا میرفت با خودم می گفتم این بی هوا بغل شدن و ....... های عتشقانه چیه این دختره نسرین داره می بافه آخه؟ :)))) بعد گفتم داره رابطه معلم شاگردی رو میگه لابد :) 
نزنی تو ذوقم هاااا 
هر وقت شویم در پاییز رسید و بعدشم کادو تولدم را در آبان داد خودم متن عاشقانه میذارم واسه پاییز 😁😁😁😁😉😊
پاسخ:
والله مام تجربه ی اون نوعشو  نداشتیم😁
عمرا کسی تو  پاییز عاشق من  نمیشه
البته فصل های دیگه هم روال همینه 😁😁😁
:( از بچگی از پاییز میترسیدم. حتی الان که درس و مشقم تموم شده
آغاز پاییز به شما هم مبارک خانم معلم
پاسخ:
منم استرسی بودم
ممنونم😊
من پاییز رو از همه فصل ها بیشتر دوست دارم
کلا پاییزی ام
پاسخ:
چقدر دوست دار پاییز زیاده😊
پاییز همیشه دوست داشتنی بوده برام حالا نه اینکه چون خودم متولد پاییزم نه ، کلا حال و هواشو دوست دارم
روز اول مهر شما هم مبارک:)
پاسخ:
ذائقه ها متفاوته😊
ممنونم
  • عبداله رضوی
  • عاشق است...
    پاسخ:
    😊
  • آشنای غریب
  • دو ساعت پیش یه بچه دبستانی رو دیدم
    رفته بودم دم در خونشون 
    اونم تازه از حموم اومده بود 
    مادرش هی صداش میکرد و میگفت بیا خونه الان سرما میخوری هااااااااااا
    اونم میگفت آره 
    کاش سرما میخوردم و فردا نمیرفتم مدرسه
    یعنی بچه اینقدر علاقه داشت به کلاس و مدرسه که قابل توصیف نیست !
    پاسخ:
    بچه ها انصافا یه امروز رو امروز خوشحالن دیگه
    الهی :) خانم معلمِ مهربون ^_^
    پاسخ:
    😍😍😍😍
    متولد فصل پاییزم اما عاشق زمستان
    پاسخ:
    ذائقه ها متفاوته
    سلام تبریک میگم شروع دوباره تون رو
    پاسخ:
    سلام ممنونم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">