گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

جمعه های فوتبالی

جمعه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۷، ۰۶:۳۸ ب.ظ

هوالمحبوب

 

من جزو بی‌اعصاب‌ترین تماشاگران فوتبالم. جزو اونهایی که اصلا و ابدا تحمل باخت ندارن، از مساوی کردن مخصوصا مساوی بدون گل متنفرم. البته از اونایی هم نیستم که با یه باخت کلا بد تیمم رو بگم. سالهاست این عشق تو وجود ماها هست، با برد و باخت و رتبهء توی جدول هم ذره‌ای از کیفیت و کمیت این عشق کم نشده. قطعا بعد از اینم نمیشه. اگر به من بود ترجیح میدادم بازیکن‌های تیمم رو جوون‌های با‌استعداد همین شهر و دیار تشکیل بدن. ترجیح می‌دادم جو تیم یک جو بومی باشه. اما فعلا هیچی دست من نیست و فعلا مشغول خوشحالی کردن از این برد دلچسب هستم. امیدوارم قهرمانی یک بارم برای ما رقم بخوره.

 هر چند هیچ وقت هیچ دختری بازی‌های تراکتورسازی رو از نزدیک ندیده، اما هیچ وقت روی سکوها فراموش نشدیم. به افتخار همهء پرشورها که بی‌نظیرترین تماشاگران دنیان.

آذربایجان قیزلاری

 گویلرین اولدوزلاری

 ایستادیوم یوللاری

 گوزله ییری اونلاری

عاشقانه سیزبووطن

 عاشیقی آرخازدایوخ

بیزآلاروخ حققیزی

تورک قیزلاری

تورک قیزلاری


  • ۹۷/۱۱/۲۶
  • نسرین

من و دوست داشتنی هایم

نظرات  (۱۶)

  • لافکادیو ‌‌
  • شانسی بردین..‌.
    * یک استقلالی تیر...
    پاسخ:
     :) 
    واقعا یه همچین شعری خوندن تو استادیوم؟ دمشون گرم 
    پاسخ:
    بله هر هفته میخونن، منتها تی‌وی پخشش نمیکنه متاسفانه🤦
    من خیلی فوتبال نمی‌بینم، ولی خبرهای پیروزی پارس جنوبی و شاهین و ایران‌جوان خوشحالم میکنه :)
    اون مصرعی که برای شاهین نوشته بودن هم همیشه پر از احساسات خوبم میکرد "ای کبوتر نگران باش که شاهین آمد"!
    پاسخ:
    تیم شهر آدم انگار بخشی از هویتشه
    حس خیلی خوبی داره
  • محمود بنائی
  • تبریک، مبارکتون باشه :) 
    پاسخ:
    ممنونم:) 
    ترجمه‌ی اون شعر چی میشه حدودا؟ :)
    پاسخ:
    دختران آذربایجان ستاره های آسمان
    جاده های استادیوم، چشم به راه شما هستند
    ما بالاخره حق شما را خواهیم گرفت
    مرسی
    دمشون گرم ^_^
    پاسخ:
    😍😍😍
  • آشنای غریب
  • سال 95 که اونجوری قهرمانی به نفت واگذار شد
    دیگه خیلی کم فوتبال میبینم
    مخصوصا این چند وقت اخیر
    البته که دقایقی از این بازی رو از تی وی دیدم و از برد تراختور خوشحال شدم
    پاسخ:
    درسته که غم باخت اون بازی 
    و از دست دادن احمقانه ی قهرمانی، هنوز یادمه
    ولی من طرفدار و مشتاق باقی موندم. 
    قهرمانی اون سال به سپاهان رسید
    تیمی که تا دقیقه 90 سوم جدول بود. 
    تراکتور و نفت اول و دوم بودن
    مساوی کردن و به نفع سپاهان تموم شد همه چیز. 
  • آشنای غریب
  • من هنوز معتقدم دست های پشت پرده ای بوده تو اون ماجرا 
    و برا همینه که دیگه دلسرد شدم
    و الا اگر باخت معمولی بود اینطور دلسرد نمیشدم

    چند روز بعدش مشهد بودم
    صحن آزادی یکی گفت میشه با تلفنت به دوستم زنگ بزنم شارژ من تموم شده
    و بعد تماس ازم تشکر کرد گفت از کجا میایی گفتم تبریز
    گفت امسالم که اینطور شد و قهرمان نشدین
    اون هم از آبادان اومده بود
    پاسخ:
    قطعا همین طور بوده.
    فساد که شاخ و دم نداره. 
    یه موقع تو خرید بازیکن، یه بار تو پست‌های مدیریتی، یه بار تو خرید داور و بازیکن یه بارم با سکه های لای گز. این قصه تمومی نداره که. 
    به گزارش روابط عمومی اورژانس تبریز در حملات و سنگ پرانی های هواداران تراکتور به هواداران استقلال ۱۳ نفر زخمی شدند.

    پاسخ:
    نمیدونم شما طرفدار کدوم تیم هستین، ولی احتمالا بین طرفداران تیم محبوب شمام، طرفدار ناخلف پیدا میشه نه؟
     بخشی از طرفداران تیم محبوب من ناخلف هستن، باشه قبول.
    ولی من همچنان طرفدار تیمم هستم و همچنان خوشحالم از برد امروزمون. 

    بحث روی بی‌نظیرترین، اون هم توی دنیا بود! اون ر نمی‌گفتید کاری نداشتم. :)) وگرنه یقیناً خوب و بد همه جا درهمه.
    پاسخ:
    بی نظیر بودن در طرفداری و پرشور بودنه
    کدوم تیم تو هوای سرد زیر بارش برف 120 هزار هوادار داره ؟
    کدوم تیم هست که بعد از باخت هم تشویق میشه؟
    ویژگی های بهترین بودن و بی نظیر بودن قطعا با حرکت غیراخلاقی چند نفر زیر سوال نمیره
    یاشاسین تراختور
    واقعا جو عجیبی داره
    من تو یه سری مسابقات نوجوانان کشوری تو زمین چمن تراکتور سازی بازی کردم عالی بود
    مگر اینکه این بدعت رو تبریزیها بتونن بشکنن که خانومها بیان به ورزشگاه
    پاسخ:
    تشکر:)
    انشالله که همه جای ایران این مسخره بازی ها جمع بشه و همه در کنار هم از تماشای فوتبال کیف کنن.
    نسرین یه ترجمه هم میذاشتی از اون شعر آذری...
    پاسخ:
    تو کامنت فاطمه ترجمه اش رو گذاشتم
    تا یه ترک نباشی هیچ وخ درک نمیکنی تراختور و عشق به بردش یعنی چی؟ هیجان زده شدن از دیدن اون همه تماشاگر یعنی چی! تراختور عشق مشترک همه ی ماست. 
    نسرین قبلنم گفتم اینقد خوشحال میشم در مورد تراختور می نویسی که نمی تونم توصیفش کنم :)
    پاسخ:
    خب دقیقا همین حس رو بقیه ی شهرها هم به تیم شهرشون دارن :)
    ممنونم :)

    خانم محترم. ۱۲۰ هزار نفر شوخی قشنگی نیست. ظرفیت استادیوم ۸۰ هزارنفره. که اگه دقت می‌کردید پُر هم نبود. خود گوینده‌ی استادیوم هم ۷۰ هزارنفر اعلام کرد. با این اوصاف حدود چهل پنجاه‌هزار نفر رو تپه‌ها بودن که :))) بیخیال. قشنگ نیست عقلمون رو بدیم دست یه گزارشگر که علناً داره تعصبی گزارش میکنه. شما یا بازی رو ندیدید، یا شما هم اسیر مسائل تعصبی و نژادی شدید که می‌گید ۱۲۰ هزارنفر!!! 
    و اینکه قشنگ مشخصه فوتبالی نیستید و صرفاً بازی‌های تیم شهرتان رو دنبال می‌کنید که این چیزا رو محدود به تیم‌تان می‌دانید که این هم برخاسته‌ از همون حس تعصب به شهر و نژاده.
    خلاصه که علاقه به شهر و نژاد و هویت خوبه، ولی تا جایی که جلو چشم و تعقل‌مون رو نگیره.
    پاسخ:
    اولا که من یادم نمیاد با شما دعوایی داشته باشم که اینجوری با عصبانیت کامنت میذارین.
    اول و آخر فوتبال بین های دنیا اصلا شمایی منم فقط بازی های تراکتور رو میبینم از جهان فوتبال هم بی‌خبرم کلا!
    کلا هم توهم زدم.
    جالبه که هر جای دنیا هرکی از عشق به تیمش حرف بزنه میشه با تعصب و فوتبالی و عشق تیم و غیره
    اما تا ما میخواییم از تیم مون حرف بزنیم میشیم قومیت طلب و نژاد طلب و غیره.
    اصلا 120 هزار نفر و 70 هزار نفر حرف من نیست.
    این پست نهایت خوشحالی یه طرفدار به برد تیمشه.
    چه فوتبالی باشه چه نباشه
    چه مطابق میل شما حرف بزنه چه نه.
    به نظرم قشنگ تر میشه وقتی انتقادی دارین به یه مطلب مهربون تر کامنت بذارین که آدم به جای گارد گرفتن در برابرتون با لحن شوخی جواب تون رو بده
    همون کاری که ما تو وبلاگ شما می کنیم.
    چه موافق تون باشیم چه مخالف تون:)


    توی این یه مورد اصلا و ابدا باهم تفاهم نداریم هیچ.... دقیقا نقطه ی مقابل همیم... کلا من نفرت دارم از شوتبال :))
    پاسخ:
    :)
    اگر واقعا همچین شعری میخونن تو استادیوم که من شخصا به احترام غیرتشون می ایستم و کلاه از سر بر میدارم
    پاسخ:
    بله هفته های بسیاری :)
    مرسی از شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">