گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

مرد جذاب ژاپنی

شنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۵۹ ب.ظ
هوالمحبوب

مردهای خیلی جذابی که بین اغلب مردم محبوبن، هیچ وقت برام جاذبه‌ای نداشتن، یعنی هیچ وقت برای هیچ سلبریتی‌ای یقه پاره نکردم و عاشق و شیفتهء هیچ خواننده و بازیگر خوشتیپ و خوشگلی نبودم. همیشه قبل از قیافهء طرف به جنمش نگاه می‌کنم، به اینکه چند مرده حلاجه، چقدر می‌شه بهش به چشم یه تکیه‌گاه نگاه کرد.
تو انتخاب خواستگارهامم این‌شکلی هستم، اغلب اونایی که خیلی به ظاهرشون می‌نازن و ادعای خوشتیپی دارن همون اول از نظر من مردود میشن.

از دوران نوجوانی که شهاب‌حسینی مجری برنامه آب و اکسیژن بود، به خاطر فرم خاص برنامه و اون شاعرانگی که محمدمهدی رسولی تو برنامه‌هاش داشت، طرفدار برنامه شدم.

اون سال‌ها مجله‌ای بود که الان اسمش یادم نمیاد، از مجله‌های سینمایی بود و داداش گه گداری می‌خرید. تو اون مجله با شهاب حسینی یه مصاحبه کرده بودن و من همونجا بود که فهمیدم این آدم متاهله. از وقتی این رو فهمیدم با همون ذهن نوجوانانه، ارادتم بهش بیشتر شد. هیچ وقت به خاطر خوشگلی طرفدارش نبودم.
اینکه از هیچی شروع کرده، اینکه اهل زن و زندگیه و متعهده همیشه برام جذاب تر بود.

همیشه همین‌جوری بودم، بازیگرهایی که زود ازدواج کردن، صاحب بچه هستن و زندگی متاهلی طولانی مدت دارن برام جذاب ترن. چون حس میکنم آدم‌های متعهد آدم های ارزشمندتری هستند.

توی چند روزه گذشته مدام داشتم دو تا از بازیکن‌های تراکتورسازی رو با هم مقایسه می‌کردم، یه بازیکن ژاپنی و یک بازیکن ایرلندی.

استوکس، بازیکن ارزشمندیه، تا اینجای لینگ تو صدر جدول گلزنان هست، توی اغلب بازی‌ها گل زده و در کل بازیکن خوبیه. اما یه ایراد بزرگ داره که باعث می‌شه هیچ وقت دوستش نداشته باشم، بی‌نظم و بی مسولیته. هیچ وقت به تعهداتش پایبند نیست، چندین بار از شروع فصل دست تیم رو گذاشته تو پوست گردو، رفتن به مرخصی دست خودشه و برگشتن با خدا.

اما سوگیتای محبوب، یک ژاپنی با جنم، منظم، بی حاشیه و متعهد. وقتی تو زمین داره بازی می‌کنه همیشه نشونش می‌دم و می‌گم این نماد کشور ژاپنه، جنگنده، خستگی‌ناپذیر، مسولیت‌پذیر.

 هر وقت تیم عقبه و نزدیکه که ببازه، یا بازیکن‌های دیگه کم‌رمق هستن و الکی نفس نفس میزنن، سوگیتا یه تنه داره می‌جنگه، قبل از همهء بازیکن‌های خارجی تو تمرین‌ها حاضر میشه. بعد از بازی زودتر از همهء بازیکن‌ها به هتل برمی‌گرده. دنبال علافی و پلاس شدن تو کافی‌شاپ و قلیون کشیدن و غیره نیست.

حتی اگر اندازه استوکس محبوب نباشه اما شک ندارم که موثر‌تر از اونه. کاش بازیکن‌های ایرانی هم چنین اخلاقی داشتن، یا بقیه بازیکن‌های خارجی هم مسولیت‌پذیری و تعهد رو از سوگیتا یاد می‌گرفتن.

 

 

  • ۹۸/۰۱/۱۰
  • نسرین

یاد بعضی نفرات

نظرات  (۱۵)

تا حالا یه بازیکن یا سلبریتی رو اینجوری نگاه نکرده بودم :)
منم هیچ وقت بخاطر تیپ و قیافه کشته مرده‌‌ی یک سلبریتی نشدم، یعنی اصلا کشته‌ مرده‌ی هیچ سلبریتی نیستم اغلب نقش‌ها برام قشنگه تا خودشون :)
پاسخ:
من بیشتر دنبال مردانگی و زنانگی‌ام بین سلبریتی‌ها.
مثلا آدم‌هایی مثل امیرجعفری، حسین یاری، پانته‌آ بهرام، ژاله صامتی، مهرانه مهین ترابی
جنم دارن انگار، خود زندگی هستن تو نقشهاشون
حس مسئولیت پذیریه که مهمه. خیلی خیلی خیلی مهمه .
آدم های مسولیت پذیر معمولا دوست داشتنی تر و قابل اعتماد تر هستن
همه ما باید اینطوری باشیم ...
پاسخ:
ولی هستن آدم‌هایی که عاشق مرد و زن‌های بی مبالات میشن صرفا به خاطر قیافه جذابشون.
متاسفانه کم هم نیستن.
واقعن عالی !
امیدوارم موقع رفتن قلیان به دست تو فرودگاه نبینیمش :)
از اون نظم و انضباط نیفته خدا رحم کرده !
پاسخ:
ژاپنی‌ها اصالتشون رو حفظ میکنن
نگران نباشید :) 
ما ویروس مون قوی تره :)))
پاسخ:
ژن تون یا ویروس تون؟ :) 
درود بر شما ومرد ژاپنی 
پاسخ:
:) 
ممنون از حضور گرمت 

در ضمن وب شمیم خیال من هم چنان فعال هست .
پاسخ:
فدای شما:) 
برای ژن باید چند نسلی اختلاط پیدا کنه 
همون ویروس کارسازتره :)
پاسخ:
:)) 
  • حـ . آرمان (استاد بزرگ)
  • همون اول که عنوان رو دیدم یه لحظه ذهنم رفت سمت سوگیتای بعد دیدم موضوع دقیقا همونه :):)
    پاسخ:
    باهوش کی بودین شما:) 
    سلام عکسو نگاه کن. یه آدم ژاپنی. قیافشو نگاه کن، استیصال درِش موج میزنه. نوشته ی روی لباسشو نگاه کن.
    یعنی یه آدم ژاپنی با اون هم دبدبه و کبکبه ش که محصولاتش شاخ تولیدات دنیا رو شکسته، ایستاده و داره میگه محصولات ایرانی بخرین. و نگاهش چقدر قشنگه. (خواستم مطلبتو سیاسی کنم)

    پاسخ:
    سیاسی که چه عرض کنم ولی سیاه نمایی اش خیلی معرکه بود:)
    شبیه معلوم الحال هایی که بلدن هر حقیقتی رو به عکسش تعریف کنن
    و اصرار بورزند در درستیش
    حالا من نمیشناسم اینایی که گفتی کیا بودن چون کلا اهل فوتبال نیستم اما فقط اومدم که بگم که الکی نیست که من عاشق این چشم بادومی هام :)) اینا همه شون اینطوری ان! :))
    پاسخ:
    اگه یکم با زبونشون بشه کنار اومد گزینه‌های خوبی هستن:) نمی‌دونم این سوگیتا مجرده یا نه، ولی کیس خوبیه برای ازدواج، اصلا از وجناتش مشخصه مرد زندگیه:) 
    خیلی خصلتها توی ذات آدماس و هر جا برن و یا تو هر موقعیتی تغییر نمیکنه چون تبدیل به یک باور شده براشون
    متاسفانه اگه در مورد خودمون مثال بزنم باید بگم که خیلیهامون اینجوری نیستیم مثلا پامون رو که از مملکت میزاریم کنار خیلی اعتقاداتمون فراموشمون میشه مثل حجاب یا حتی نماز
    الان سوگیتای هم میتونست با پنجاه درصد توانایی خودش بازی کنه و برا مربیش قابل قبول باشه ولی ذاتش اونطور نیست
    پاسخ:
    اینم به آموزش درست و فرهنگ‌سازی تو پایه‌های آموزشی برمی‌گرده. ماها به معنای واقعی تباه شدیم آقای سپهر، هیچ راهی برای نجات مون به نظرم نمیرسه:|
    زبونشون خیلی به زبان کره ای ها نزدیکه... زبان کره ای ها هم که خیلی سخت نیست!! اگه مجرده منو بهش معرفی کن :)
    پاسخ:
    سخت نیست؟ تو سخت به چی می‌گی اونوقت؟
    حالا ما از یه چشم بادومی خوشمون اومدها
    ببین می‌تونی از دستمون بگیری:)
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • کسی که متعده جذاب‌تره:-)
    ما یه استادی داشتیم که من خیلی دوسش داشتم. پارسال ازدواج کرد، اصلا یه ارادت ویژه‌ای نسبت بهش پیدا کردم!
    پاسخ:
    من استاد مجرد نداشتم خدا رو شکر :)
    ولی دقیقا اگرم داشتم همین شکلی بودم 
    سلام سلام
    اومدم که سال نو رو شادباش بگم که با این پست مواجه شدم و خوندمش  و حالا باس عرض شود که:

    اول در مورد پست بگم که شخصیتی که توصیفش کردی به نظر منم بسیار قابل احترام و ارزشمنده، و همونطور که خودت در آخر گفتی منهم فکر میکنم که کاش هم فوتبالیستها و هم کل مردممون این صفات خوب رو درست الگو برداری کنند و بیشتر و بیشتر شاهد این قشنگیا باشیم

    و دیگه اینکه: سال نوت مبارک 🙂 یه عالمه امید و انرژی های مثبت و آرزوهای خوب رو برات میخوام تو این سال جدید🎈
    پاسخ:
    سلام
    ممنونم خوش آمدید:)
    سال نوی شمام مبارک
    بله این ای کاش البته هیچ وقت محقق نمیشه:)

    ایرانی ها همیشه ی خدا تو همه جا بخصوص ورزش ، خسته ان خسته !!
    میفهمین خسته ؟!:)))


    سلام 
    سال جدید بر شما مبارک باشه 🌹
    ایشالا سال جدید پر از حس و حال خوب باشه 🍀
    پاسخ:
    :)) دقیقا
    سلام عزیزم 
    سال نو مبارک
    امیدوارم برای همه:) 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">